• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403052819420
  • خبرنگار : 30058

یک مسئول تاکید کرد:

ضرورت آشناسازی دانشجویان با اندیشه‌های تمدن‌ساز

ضرورت آشناسازی دانشجویان با اندیشه‌های تمدن‌ساز

ایسنا/اردبیل رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل به ضرورت آشناسازی دانشجویان با اندیشه‌های تمدن‌ساز تاکید کرد.

عبدالله حسنی شامگاه ۲۸ مرداد در نشست تخصصی روزآمدسازی نقشه علمی کشور در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه علم زمانی علم است که انسان را به توحید برساند و اگر غیر این باشد، جهل است، گفت: به دنبال علمی برویم که بر باورها و اعتقادات دینی ما افزوده و ما را در جامعه به سمت اخلاق و رفتارهای انسانی سوق دهد.

وی به ضرورت آشناسازی دانشجویان با اندیشه‌های تمدن‌ساز تاکید کرد و افزود: در همین راستا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اندیشه تمدن‌ساز مقام معظم رهبری را جزو برنامه‌های دروس معارف اسلامی قرار داده است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با بیان اینکه عالم‌ترین انسان‌ها در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه حضور دارند، تصریح کرد: اگر از ظرفیت‌ این افراد عالم استفاده شود، مشکلات حل شده و موفق خواهیم بود.

تقی اکبری دبیر هیات اندیشه‌ورز ستاد علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه بهترین راه خروج از تحریم، وابسته‌کردن به فناوری و علم داخلی است، گفت: تامین مالی، کیفیت آموزش و فرار مغزها سه چالش عمده در نظام آموزش عالی کشور هستند.

وی ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری علمی و همکاری با صنعت و بخش خصوصی را از تجارب جهانی برای تامین مالی پژوهش و تحقیق عنوان کرد و  افزود: پیشنهاد می‌شود در دانشجویان در دوران کارشناسی وارد امور پژوهش شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی آموزش و توانمندسازی اساتید، بازنگری در برنامه‌های درسی و تطابق با نیازهای صنعتی را از تجارب بین‌المللی برای ارتقای کیفیت آموزش عنوان کرد.

معاون اداری و مالی دانشگاه محقق اردبیلی به نوآوری در سیستم آموزشی دنیا اشاره کرد و گفت: ایجاد نهادهای پژوهشی دولتی با ماموریت‌های خاص، ایجاد انجمن‌ها و شبکه‌های تحقیقاتی با مشارکت ذینفعان خیر و غیره از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به ضرورت تشکیل دانشکده‌های پیچیده در مورد دانش‌های مرزی که بین رشته‌ای بوده، تاکید کرد و افزود: این دانشکده‌ها نخبگان را جذب کرده و باعث جلوگیری از فرار مغزها خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha