• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052819286
  • خبرنگار : 71660

گزارش وزارت دفاع روسیه از شکست نیروهای اوکراینی در «کورسک»

گزارش وزارت دفاع روسیه از شکست نیروهای اوکراینی در «کورسک»

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یکی از یگان‌های‌ ارتش این کشور در حال «شناسایی و انهدام گروه‌های خرابکار دشمن» در جنوب شهرک‌های الکسیفسکویه، سافونوفکا و شپتوخوفکا واقع در منطقه «کورسک» روسیه است.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه و در تازه‌ترین به‌روزرسانی خود از اوضاع میدانی در نبرد با اوکراین عنوان کرد: «حملات نیروهای مسلح اوکراین در شهرک‌های کوماروفکا، اولگووکا، روسسکویه و چرکاسکویه پورچنویه دفع شده‌ است. هم‌چنین نیروهای اوکراینی یک تانک، پنج خودروی زرهی رزمی، یک خودروی مهندسی برای رفع موانع و بیش از ۳۰ پرسنل نظامی را از دست دادند.»

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد: «علاوه بر این، مواضع و تجهیزات دشمن در مناطق شهرک‌های بورکی، فاناسیفکا، چرکاسکایا کونوپلکا، نوویوانوفکا، میخایلوفکا و اسناگوست مورد حمله قرار گرفت.»

طبق آنچه این وزارتخانه گزارش داده است، نیروهای مسلح اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۰۰ پرسنل نظامی و ۲۷ خودروی زرهی از جمله ۶ تانک و یک پرتابگر MLRS را از دست دادند. در مجموع، در طول نبرد در منطقه کورسک، دشمن بیش از ۳۴۶۰ سرباز و ۵۰ تانک را از دست داده است.

علاوه بر گزارش وزارت دفاع روسیه، مجله آمریکایی «فوربس» در گزارشی نوشت: «مانورهای اوکراین تانک‌ها و خودروهای پیاده‌نظام این کشور را در معرض پهپادها، توپخانه و تجهیزات روسیه قرار داده است. اوکراین طی این حملات چهار تانک و ۴۱ خودرو پیاده‌نظام از دست داده و این خسارات شامل یک تانک چلنجر۲ ساخت انگلیس و چندین خودروی جنگی استرایکر ساخت آمریکایی بوده است.»

حملات به منطقه «کورسک»، یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های کی‌یف برای نفوذ به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ ۲ کشور در فوریه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود و «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین هم در گفت‌وگو با روزنامه ایندیپندنت اذعان کرد متحدان غربی کی‌یف از جمله آمریکا و انگلیس از حمله اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه مطلع بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۳۸

اکراین به هزیمت رفته وتمام برنامه های مرموزو پرهزینه و جنایتکارانه امریکا ومتحدان به شکست کامل منجر شده.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۹ ۱۶:۴۲

اوکراین در حال نابودی بیچاره مردم مظلوم

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۰۱:۲۰

امریکا با سیاست خود دسته دسته از جوانان اوکراینی رو داره به قتل گاه می‌بره و زلنسکی دلقک کیف فکر می‌کنه امریکا باهاشون خوبه. امریکا برای تضعیف روسیه دلقک تر از زلنسکی نمی‌توانست بیابد.بیچاره مردم اوکراین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۱:۰۳

مردم اکران قربانی توسعه طلبی ناتو وحماقت زلنسکی دلقک شده