• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403052819256
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

گلایه مندی فرماندار از سهم ناچیز اعتبارات سازمانهای مردم نهاد شهرستان کهگیلویه

گلایه مندی فرماندار از سهم ناچیز اعتبارات سازمانهای مردم نهاد شهرستان کهگیلویه

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: بررسی اعتبارات توزیع شده بین تشکل‌ها در سال گذشته حاکی از آنست که سهم سمن‌های کهگیلویه از اعتبارات مربوط ناچیز بوده و در آینده باید جبران شود.

سید حمزه محقق زاده در این نشست با تشکل های مردم نهاد شهرستان با اشاره به اهمیت سازمان های مردمی به عنوان موثر ترین نهادهای جامعه در تغییرات اجتماعی افزود: نیاز به فعالیت‌های این سازمان‌ها راه‌حلی برای بهبود وضعیت و حل مشکلات جامعه و رفاه عمومی است.

وی با تاکید به ضرورت فعالیت اثر بخش تشکل‌های مردم نهاد اظهار کرد: در شهرستان به لحاظ تعدادی، علاقه و گرایش به ثبت سازمانهای مردم نهاد وجود دارد در حالیکه کیفیت و محتوای کار مهمتر از کمیت و تعداد این سازمانهاست.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با تاکید بر لزوم حمایت دستگاههای اجرایی از سمن‌ها برای توانمند کردن آنها در راستای انجام فعالیت موثر خود در جامعه و ارتقا شاخص های توسعه اجتماعی خاطرنشان کرد: نگاه مدیران باید نسبت به سازمان های مردم نهاد تغییر یابد زیرا در بعضی از حوزه‌ها این ذهنیت وجود دارد که برخی دستگاههای اجرایی نسبت به تشکل های مردمی مقاومت می کنند و باید این نگاه به نگاه حمایت و توسعه تغییر یابد تا از ظرفیت های مختلف سمن ها استفاده شود.

محقق زاده با بیان اینکه فلسفه کارکردی تشکل ها مشارکت اجتماعی و تحول به نفع مردم و شکل گیری توسعه است، تصریح کرد: حمایت از اجرای «سد آبریز » در فهرست مطالبات سمن های شهرستان نشان حرکت خیر خواهانه و دلسوزانه بوده است با این وجود اما خود به چالش های اجتماعی نیز افزود چرا که بزرگنمایی برخی تفاسیر غیر مسئولانه در تشکل ها  کم کاری مسئولان محلی و استانی را در افکار عمومی برجسته سازی کرد؛ حال آنکه سد سازی به تصمیمات و سیاست های کلان دولت مربوط است نه عملکرد اشخاص.

وی پیگیری مجدد حل این مسئله از سوی مسئولان استانی و نماینده شهرستان در مجلس در دیدار مقام معظم رهبری (مد ظله)را امید بخش توصیف کرد و ادامه داد: انتظار می رود سمن های شهرستان اقناع عمومی در راستای انسجام اجتماعی را در سرلوحه اهداف قرار دهند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با تاکید بر اینکه در خصوص مسایل و آسیب های اجتماعی بزرگنمایی مشکلی را حل نمی کند، عنوان کرد: سمن ها به دلیل اینکه برآمده از متن جامعه هستند واقعیت های موجود ،مشکلات و محدودیت ها را برای جامعه بیان نمایند.

محقق زاده با ابراز گله مندی از آنچه که آن را کم توجهی مدیران استانی مربوطه در تقسیم اعتبارات حوزه آسیب‌های اجتماعی به کهگیلویه دانست بیان کرد: با وجود پیگیری اما جواب قانع کننده ای از مدیرکل اجتماعی استانداری دریافت نکردیم و بررسی اعتبارات توزیع شده بین این تشکل ها در سال گذشته حاکی از انست که سهم سمن های کهگیلویه از  اعتبارات مربوط ناچیز بوده و در اینده باید جبران شود.

به گزارش ایسنا، در شهرستان کهگیلویه با جمعیتی بالغ بر ۱۳۱هزار نفر حدود ۴۰ سمن در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و خیریه، روانشناسی و مشاوره  و زیست محیطی به ثبت رسیده این درحالیست که تعدادی از این تعداد فعال هستند.

گفتنی است که نشست فرماندار کهگیلویه با تشکل های مردم نهاد به مناسبت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی و به منظور بررسی مسائل و دغدغه های موجود فعالین این حوزه روز یکشنبه در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.

انتهای یپام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha