• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052819208
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل بیمه سلامت گیلان عنوان کرد

خدمات دهی بیمه سلامت گیلان به ۳۲۳۵ زوج نابارور

خدمات دهی بیمه سلامت گیلان به ۳۲۳۵ زوج نابارور

ایسنا/گیلان مدیرکل بیمه سلامت گیلان، با اشاره به حمایت بیمه سلامت از زوج‌های نابارور، گفت: تاکنون ۳۲۳۵ زوج نابارور نشان دار که تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان هستند از این خدمات استفاده می‌کنند.

دکتر محمود عاطف راد در گفت وگو با ایسنا، یکی از دغدغه‌های حوزه سلامت را بالا بودن هزینه‌های درمان دانست و اظهار کرد: بیمه یک راه حل اساسی برای کاهش هزینه‌ها و جبران خسارات درمانی است.

وی سازمان بیمه سلامت را به دنبال توسعه پوشش فراگیر بیمه‌ای آحاد جامعه دانست و افزود: از جمعیت دو میلیون و ۵۳۰ هزار نفری استان گیلان، بیش از یک میلیون و ۳۰۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر از بیمه شدگان (معادل ۸۴ درصد) کاملا رایگان تحت پوشش بیمه درمان سلامت قرار گرفته اند و حق بیمه پرداخت نمی کنند، تصریح کرد: همه افراد ساکن در روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند.

عاطف راد، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، دهک های یک تا پنج درآمدی در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت، افراد مبتلا به بیماری‌های خاص، نادر و صعب العلاج، افراد مجهول‌الهویه و زندانیان نیازمند درمان را نیز در زمره جمعیت تحت پوشش خدمات رایگان بیمه سلامت دانست و تاکید کرد: افراد تحت پوشش بیمه سلامت سالانه حق بیمه سرانه یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومانی را پرداخت می کنند، اما حق بیمه اقشار کم برخوردار توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام خدمات بستری و سرپایی به بیمه شدگان ارائه می شود، گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دولتی و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی در بخش داروخانه، تصویربرداری و آزمایشگاه را پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان اضافه کرد: بیمه سلامت در استان گیلان با ۲۱۳۵ مؤسسه درمانی اعم از پزشکان و مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها قرارداد دارد.

عاطف راد یادآور شد: بیمه شدگان رایگان بیمه سلامت طی سال گذشته چهار میلیون مورد مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان داشته‌اند و لذا ۲۱۱۲ میلیارد تومان بابت این افراد به موسسات درمانی پرداخت کردیم.

وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از زوج‌های نابارور، خاطرنشان کرد: زوج‌های نابارور پس از نشان دار شدن، آماده دریافت خدمات درمانی و تشخیصی شامل آزمایشات مرتبط، سونوگرافی، رادیولوژی و دارو جهت تشخیص و درمان ناباروری می‌شوند که اگر با این اقدامات اولیه باردار نشدند، آماده دریافت خدمات فوق تخصصی خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان ۶۳ قلم دارو، ۵۷ قلم آزمایش، ۲۸ قلم تجهیزات پزشکی، هفت خدمت تصویربرداری و خدمات تخصصی و فوق تخصصی برای درمان زوجین نابارور را تحت پوشش بیمه سلامت دانست و گفت: تاکنون ۳۲۳۵ زوج نابارور که تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان هستند از این خدمات استفاده می کنند.

عاطف راد اضافه کرد: در مجموع بیش از ۲۰۶ میلیارد ریال برای زوجین ناباروری که از خدمات تخصصی و فوق تخصصی استفاده کردند، توسط اداره کل بیمه سلامت استان پرداخت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha