• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403052819204
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

هشدار جدی به عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

هشدار جدی به عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد دادستان یاسوج و مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به عاملان عمدی و یا غیرعمد آتش‌سوزی جنگل‌های این استان هشدار جدی دادند.

سید علی ملک حسینی، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عاملان آتش‌سوزی‌های سهوی و عمدی مراتع و جنگلها به شدت مجازات می شوند.

وی بااشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر دارا بودن جنگل ها و مراتع در شرایطی قرار دارد که باید به خوبی کنترل و رعایت شود، افزود: امسال به علت بارشهای فراوان و از طرفی گرمای بی سابقه در ۵۰ سال اخیر، شاهد آتش سوزی های زیادی در سطح استان بودیم.

ملک حسینی تاکید کرد: قانونگذار برای عاملان آتش‌سوزیها مجازات سنگینی را پیش بینی کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج تصریح کرد: درصورت محرز شدن عامل یا عاملان آتش سوزی به واسطه سهل انگاری، فرد به یک سال حبس محکوم می شوند.

ملک حسینی عنوان کرد: همچنین درصورتی که این آتش‌سوزیها به صورت عمدی باشد جرم آن تا ده سال حبس است.

وی از تشکیل پرونده عاملان آتش سوزی در برخی شهرستان‌های استان  خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم و سایر دستگاهای متولی با هدف حفاظت از طبیعت، مراتع و جنگل ها و مهار آتش سوزی ها با منابع طبیعی همکاری کنند.

دادستان یاسوج با بیان اینکه آتش سوزی ها پیامدهای منفی بسیاری به دنبال دارد، اظهارکرد: با توجه به تجارب آتش سوزی‌ها در سنوات گذشته و رسیدگی های امنیتی و اطلاعاتی، یکی از مهمترین علت‌های این حوادث عامل انسانی بوده است.

ملک حسینی تاکید کرد: دادستانی این تعرض به حقوق عمومی را تحمل نخواهد کرد و به همه مراجع انتظامی و اطلاعاتی دستور داده شده، عوامل دخیل در آتش سوزی‌ها شناسایی و بازداشت شوند.

علیرضا نیکروز، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: عامل اغلب آتش سوزی در استان کهگیلویه و بویراحمد انسانی بوده و تاکنون ۲۲ نفر در این رابطه دستگیر شده اند.

وی افزود: این افراد دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند و قطعا با آنها برخورد قانونی و جدی به عمل می آید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، نیکروز بیان کرد: سیستم های پایش و یا کنترل های نامحسوس به راحتی عامل و یا عاملین آتش سوزی ها را شناسایی می کند و این یک هشداری است که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha