• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403052819169
  • منبع : بازار

۶ عیب کابینت‌های آشپزخانه ممبران که شما را از خرید آن منصرف می‌کند

۶ عیب کابینت‌های آشپزخانه ممبران که شما را از خرید آن منصرف می‌کند

کابینت‌های رنگ شده سال‌هاست که در طراحی آشپزخانه محبوب بوده‌اند، اما مواد کابینت مدرن در حال تغییر اوضاع هستند. یکی از این مواد، ممبران است که به خاطر قیمت مناسب و توانایی‌اش در تقلید از کابینت‌های رنگ شده شناخته می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ماهرچوب، با این توضیح، این مطلب به بررسی کابینت‌های آشپزخانه ممبران و برخی از عیوب رایجی که با آن‌ها مرتبط است، می‌پردازد.

کابینت‌های ممبران چیستند؟

کابینت ممبران (وکیوم) از جنس رویه روکش PVC هستند که از طریق حرارت و فشار بر روی درب‌های سی ان سی شده وکیوم می‌شوند و این دو را با چسب مخصوص به هم متصل می‌کند. فرآیند وکیوم با ایجاد یک سطح بدون درز زیبایی بصری ایجاد می‌کند که با کابینت‌ پلی اورتان رقابت می‌کند.

ممبران نسبت به پلی اورتان طراحی محدودی دارد!

اگر به کابینت‌های آشپزخانه‌ای با تزئینات بیشتر علاقه‌مند باشید، کار کردن با ممبران محدودیت‌هایی دارد. رنگ کابینت ممبران فقط محدود به سمپل روکش شرکتها است ولی با رنگ پلی اورتان میتوان کابینت های روکش چوب و یا نئوکلاسیک و یا حتی انزو با جزییات فراروان تولید کرد، که کابینت ممبران در این حالت بسیار محدودتر است.

به عنوان مثال، اگر شما یک سبک درب کلاسیک تر با جزئیات فرزکاری شده را انتخاب کنید، ممبران نمی‌تواند آن درب‌ها را با قالب‌های هماهنگ جفت کند. چوب جامد یا ام دی اف روکش چوب که رنگ می‌شود گزینه‌های بسیار بهتری هستند اگر به دنبال تزیینات دکوری با قابلیت‌های طراحی پیچیده هستید بهتر است روی رنگ تمرکز کنید.

حتی با طرح MDF به رنگ روکش چوب، کابینت‌های ممبران ظاهری شبیه به پلاستیک دارند که می‌تواند در یک آشپزخانه کلاسیک احساس ناهماهنگی ایجاد کند. آن‌ها برای ایجاد حس گرم و خانگی ایده‌آل نیستند.

آسیب‌پذیری در برابر گرما

نقطه ضعف اصلی ممبران، متأسفانه، چیزی است که در آشپزخانه بسیار رایج است: گرما.

روکش pvc وکیوم در صورتی که در معرض مقدار قابل توجهی گرما قرار گیرد، می‌تواند ذوب شود، پوست پوست شود یا تاول بزند. این بزرگترین شکایت مربوط به نگهداری از سوی مصرف‌کنندگان است و موضوعی است که باید قبل از خرید کابینت‌های ممبران برای آن آماده باشید.

در تولید کابینت ممبران جنس مورد استفاده شده خیلی مهم است و استفاده از چسب آلمانی وارداتی و نه تحت لیسانس، مغز ام دی اف وارداتی با تراکم بالا و نیز روکشهای با ضخامت ۳۵/۰ خیلی خیلی در کیفیت، ماندگاری و مهمتر از همه مقاومت در برابر حرارت این کابینت تاثیر دارد.

البته توجه داشته باشید که خرید کابینت ممبران از شرکتهای معتبر نظیر آکس چوب، فرم چوب، ماهرچوب و پاراکس که خود تولید کننده کابینت ممبران خود هستند و مانند نمایشگاههای کنار خیابانی تولید خود را به کارگاههای متفرقه نمی دهند حائز اهیمت است.

۶ عیب کابینت‌های آشپزخانه ممبران که شما را از خرید آن منصرف می‌کند

پوست کنده شدن

از نظر آسیب‌های ناشی از ضربه، پوشش پلاستیکی ممبران عملکرد بسیار خوبی دارد. این پوشش مانند یک رنگ نقاشی، دندانه‌ها و تراشه‌ها را نشان نمی‌دهد. با این حال، همانطور که در بالا اشاره کردیم، درب‌های کابینت ممبران گاهی اوقات تمایل دارند که از زیرساخت خود جدا شوند یا "چسبندگی خود را از دست بدهند".

در حالی که گرما می‌تواند باعث این عیب شود، خراش‌ها یا سایش و پارگی عمومی در گوشه‌های درب نیز می‌توانند همین اثر را داشته باشند. از آنجا که ممبران تحت یک فرآیند تولید با گرما قرار می‌گیرد، هیچ راهی برای برگرداندن درب‌های ممبران کنده شده به حالت اولیه خود وجود ندارد. اگر متوجه شدید که لبه یک درب کمی بلند شده است یا برشی که سطح زیرین را نمایان می‌کند، تقریباً غیرممکن است که درب‌های ممبران را بدون تعویض آنها تعمیر کنید.
 

آسیب آب

زمانی که به نگرانی‌های مربوط به دوام می‌رسد، آسیب آب به اندازه حرارت اولویت ندارد. کابینت‌های ممبران در برابر آب مقاوم هستند، اما ضد آب نیستند. این یک تمایز مهم است. در حالی که احتمال تغییر شکل آنها مانند MDF طبیعی کم است، درب‌های ممبران می‌توانند به تدریج در معرض ریختن مکرر یا رطوبت بالا خراب شوند.

سطح خراشیده شده علت اصلی آسیب آب در درب‌های ممبران است. MDF در صورت تماس با آب و رطوبت بسیار آسیب‌پذیر است. رطوبت می‌تواند در سطح مولکولی به هر سطحی نفوذ کند و هنگامی که به داخل نفوذ کرد، می‌تواند گسترش یابد و به MDF آسیب برساند.

رنگ پریدگی درب و نما با گذشت زمان

نور مستقیم خورشید باعث تسریع زرد شدن می‌شود. در زمان‌های آفتابی از سایه و پرده‌ها استفاده کنید تا از زرد شدن آنها جلوگیری کنید. همچنین، به‌طور منظم کابینت‌های خود را تمیز کنید. دود، روغن‌ها و چربی‌ها می‌توانند باعث فرسایش و تغییر رنگ ممبران شوند. همچنین، از حرارت بالا دوری کنید—این نیز یکی دیگر از عوامل زرد شدن است.

در مورد این عیب نیز باید جنس روکش را مد نظر قرارداد و حتما از فروشنده کابینت ضمانت کیفیت و استفاده از روکش وکیوم کره ای وارداتی مرغوب را مطالبه نمایید. تا نسبت به عدم تغییر روکش خود اطمینان حاصل کنید.

مزایای کابینت‌های ممبران

۶ عیب کابینت‌های آشپزخانه ممبران که شما را از خرید آن منصرف می‌کند

این مطلب به منظور برجسته کردن نگرانی‌ها در مورد کابینت‌های ممبران نوشته شده است، اما هنوز هم دلایل زیادی برای استفاده از آن‌ها در خانه‌تان وجود دارد. بالاخره، اگر چند ویژگی عالی نداشتند، این‌قدر محبوب نمی‌شدند.

اولاً، می‌توان گفت که ممبران بهترین راه برای ایجاد ظاهری شبیه به کابینت‌های پلی اورتان نئوکلاسیک رنگ شده با قیمت مناسب است. کابینت ممبران یک گزینه نسبتا ارزان در مقایسه با کابینت پلی اورتان است و بسیار قابل دسترس است که نسبتا سریعتر تولید و نصب می شود.

علاوه بر این، زمانی که بر روی یک درب یک تکه با سطح صاف پیچیده شده باشد، هیچ چین و چروکی یا شکاف‌هایی وجود ندارد که گرد و غبار و کثیفی در آن جمع شود. از نظر نگهداری، روکش وکیوم بسیار آسان است (یک پاک‌کردن سریع معمولاً کافی است تا آن را تمیز کند).

امیدواریم این مقاله به شما درک بهتری از آنچه که باید انتظار داشته باشید اگر کابینت‌های ممبران را در طراحی آشپزخانه‌تان بگنجانید، ارائه داده باشد. در بلندمدت، قطعاً گزینه‌های بهتری نسبت به ممبران وجود دارد. اما اگر به دنبال یک محصول با کیفیت در میان‌مدت و با قیمت معقول هستید، ممبران می‌تواند آن راه‌حل باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha