• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052819158
  • خبرنگار : 50664

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد

پایدارسازی کسب‌وکار بیش از ۲۰۰۰ مددجوی کمیته امداد با شرکت در دوره‌های مهارتی

پایدارسازی کسب‌وکار بیش از ۲۰۰۰ مددجوی کمیته امداد با شرکت در دوره‌های مهارتی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با هدف پایدارسازی کسب‌وکار، از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۲۸۲۲ مددجو در کلاس‌های آموزش فنی و مهارتی شرکت کرده‌اند.

رضا سلم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این دوره‌های آموزشی در رشته‌های طراحی دوخت، صنایع غذایی، برنامه‌نویسی و خدمات کامپیوتر، هنر و صنایع غذایی، تعمیر خودرو، موبایل و لوازم‌خانگی، آرایش و پیرایش مردانه و زنانه، حسابداری و بازاریابی و پرورش‌دهنده دام سبک و سنگین است و مددجویان از ابتدای امسال ۷۰۵ هزار و ۵۰۰ ساعت نفر آموزش‌های مختلف را فراگرفته‌اند.

وی هدف از برگزاری این آموزش‌ها را توانمندسازی مددجویان و فرزندان آنان به‌منظور ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: ارتقا سطح آگاهی‌های علمی و مهارت فنی و حرفه‌ای مددجویان تحت حمایت و نیازمندان جویای کار از اهداف این نهاد است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه حدود ۷۸ درصد از شرکت‌کنندگان در آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای یادشده، دختران وزنان سرپرست خانوار هستند؛ اضافه کرد: این آموزش‌ها با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و مراکز مهارتی دانشگاه‌ها در حال برگزاری و پیگیری است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کمیته امداد بر اساس شرح درس و استاندارد مصوب شورای عالی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود که در پایان به کارآموزان گواهینامه معتبر فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود.

سلم‌آبادی اظهار کرد: سال گذشته ۷۰۰۰ مددجوی کمیته امداد در دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی شرکت کردند که در بخش ارائه آموزش‌های کسب‌وکار مبلغ ۱۲۶ میلیارد ریال  و برای حمایت و پایدارسازی مشاغل مددجویی  نیز مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال هزینه شد.

وی یادآور شد: یکی از ارکان مهم و مؤثر برنامه‌های اشتغال خانواده‌های تحت حمایت، آموزش کسب‌وکار است و باهدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال، به‌روزرسانی مهارت‌ها و افزایش بهره‌وری به مجریان طرح‌های اشتغال این آموزش‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بابیان اینکه این نهاد با شناسایی توانمندی‌های خانوارهای تحت حمایت، انجام مشاوره، آموزش مقدماتی و تکمیلی همچنین ارائه تسهیلات اشتغال قرض‌الحسنه، بستر لازم برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویان را فراهم می‌کند؛ افزود: بیشترین اشتغال مددجویی در زمینه مشاغل خانگی و خدماتی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha