• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403052819154
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

خدمت‌رسانی به زوار امام حسین(ع) باید مردمی باشد

خدمت‌رسانی به زوار امام حسین(ع) باید مردمی باشد

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: کار خدمت‌ رسانی به زوار امام حسین(ع) باید مردمی باشد و مردم به مقدار توان خود پای کار بیایند.

آیت‌الله مصطفی محامی امروز یکشنبه در بازدید از نحوه خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی در مرز میرجاوه، ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته جهت توسعه زیرساخت‌ها در این نقطه مرزی اظهار کرد: خوشبختانه تلاش‌های خوبی جهت توسعه زیرساخت‌ها در مرز میرجاوه و ریمدان صورت گرفته که با توجه‌ به سابقه بیشتر مرز میرجاوه نسبت به مرز ریمدان وضعیت بهتری وجود دارد که البته پایانه مرزی ریمدان هم هر ساله رو به پیشرفت است.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان از فرصت مرزها جهت توسعه و پیشرفت کشور استفاده نکردیم، در حالی که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: سیستان و بلوچستان و شهرستان میرجاوه، دروازه ورود زوار پاکستانی به کشور است و تجهیزات، خدمات و موکب‌هایی که برای خدمت رسانی به زوار راه‌اندازی شده، خدمات خوبی ارائه می‌کنند که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه ما گاهی در میزبانی از زوار پاکستانی دچار افراط و تفریط می‌شویم به گونه‌ای که سال گذشته حمل و نقل مسافران کاملا بر عهده ایران بود و مشکلاتی در پی داشت، اما در سالجاری کار حمل و نقل زائران به طور کامل به پاکستان واگذار شد که توان این کار را نداشت و باعث شد تا تعداد زوار کاهش پیدا کند.

آیت‌الله محامی تاکید کرد: مسوولان متولی باید نقاط قوت و ضعف را یادداشت کرده و در سال‌های آینده از این تجربیات استفاده کنند تا به تدریج نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف رفع شود.

وی با بیان اینکه مسوولان دستگاه‌های دولتی باید به دنبال تسهیل‌گری حضور مردم و تامین زیرساخت‌ها باشند، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که با مستقر کردن زائران در اردوگاه‌ها اگر حال و هوای اربعین در شهرها ایجاد نشود ارتباط فرهنگی برقرار نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید به گونه‌ای فرهنگ سازی شود که برای زائران توقعی ایجاد نشود بلکه از امکانات موجود استفاده کنند و اگر در مواقعی امکانات لازم برای آن‌ها فراهم نبود بتوانند از فروشگاه‌ آن را تهیه کنند.

وی اظهار کرد: تامین زیرساخت‌ها تنها برای زوار پاکستانی و ایام اربعین نیست بلکه هر کدام از این زیرساخت‌ها در طول ایام سال و توسط مردم سیستان و بلوچستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آیت الله محامی خاطرنشان کرد: شیعه و سنی از همه جای کشور و سیستان و بلوچستان برای خدمت رسانی به زوار پاکستانی عازم اربعین به استان ما آمدند و این مظهر وحدت ملی و غیرت دینی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha