• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052819146
  • خبرنگار : 50972

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان:

هوای مشهد نسبت به روز گذشته ۳ الی ۴ درجه خنک‌تر شده است

هوای مشهد نسبت به روز گذشته ۳ الی ۴ درجه خنک‌تر شده است

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اعلام اینکه در هفته جاری، هوای خنکی را برای نیمه شمالی استان خواهیم داشت و از شدت گرما در نیمه جنوبی نیز کاسته می‌شود، گفت: دیروز برای مشهد، حداکثر دمای  ۳۳ درجه سانتی گراد ثبت شد و امروز حداکثر دما در مشهد، ۲۹ تا ۳۰ درجه پیش‌بینی شده است.

زهرا مبشری‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای امروز یکشنبه ۲۸ مرداد و فردا دوشنبه ۲۹ مرداد ماه،  همچنان در نواحی بادخیز استان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

 مبشری‌نسب افزود: هم‌اکنون در کوه‌های هزار مسجد شاهد بارش باران هستیم و برای امروز در شمال غرب استان تداوم رگبار و باران همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دیروز برای مشهد، حداکثر دمای  ۳۳ درجه سانتی گراد ثبت و امروز حداکثر۲۹ تا ۳۰ درجه گزارش می‌شود. پیش‌بینی حداکثر دما در طول هفته روزهای دوشنبه  ۳۱، سه‌شنبه و چهارشنبه ۳۲، پنج‌شنبه ۳۳ و جمعه با گرمترین روز هفته با ۳۴ درجه سانتی گراد در گرمترین ساعات پیش‌بینی شده است.

این کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه در هفته جاری هوای خنکی را برای نیمه شمالی استان خواهیم داشت و از شدت گرما در نیمه جنوبی کاسته می‌شود افزود: شب گذشته حداقل دمای مشهد ۱۹ درجه ثبت شد و امشب حداقل دمای ۱۸ درجه پیش‌بینی شده است، همچنین در روز چهارشنبه، حداقل دمای ۱۷ درجه و پنج‌شنبه و جمعه، مانند امروز، مشهد ساعاتی را با دمای مطلوب پیش رو خواهد داشت.

مبشری نسب اظهار کرد: از دیروز با ورود گرد و غبار به مشهد مواجه شده‌ایم که در حال حاضر با وجود ریزگردها در شرایط ناسالم هستیم و طبق آمار، شاخص کیفیت هوا ۱۲۴ گزارش شده که تا ظهر مقداری کمتر شده و امکان دارد بعد از ظهر میزان آلودگی هوا تشدید شود ولی پیش‌بینی‌ها حاکی از رفع آلودگی هوا از فردا در سطح شهر است و از سه‌شنبه شاهد هوایی پاک در مشهد خواهیم بود.

وی در رابطه با سایر آمار ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فریمان با ۱۴ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین نقطه و بردسکن با ثبت دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین منطقه‌ی استان  گزارش شده‌اند. بیشترین وزش باد مربوط به  سرخس با ۱۲۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است؛ در درگز نیز ۰.۸ میلی‌متر بارندگی ثبت شده و دیروز وزش باد در مشهد، ۴۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha