• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052819009
  • خبرنگار : 71588

تداوم کشتارهای رژیم صهیونیستی علیه خانواده‌های فلسطینی در روز ۳۱۷ جنگ

تداوم کشتارهای رژیم صهیونیستی علیه خانواده‌های فلسطینی در روز ۳۱۷ جنگ

رژیم صهیونیستی برای سیصد و هفدهمین روز متوالی به تجاوزات خود علیه نوار غزه ادامه داده و درجریان جنگ نسل‌کشی مناطق مختلف این باریکه را هدف قرار می‌دهد و کشتارهایی را در حق غیرنظامیان فلسطینی مرتکب می‌شود.

به گزارش ایسنا، نیروهای رژیم صهیونیستی از اوایل بامداد تا صبح امروز (یکشنبه) نیز مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات هوایی و راکتی خود قرار دادند و درپی این حملات شماری از فلسطینیان شهید و زخمی شدند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، اشغالگران صهیونیست منزل یک خانواده فلسطینی در منطقه «حکر الجامع» در شهر «دیر البلح» واقع در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند و در نتیجه آن یک زن به همراه ۶ فرزندش شهید شدند.

در نتیجه هدف قرار دادن خیابان «العشرین» در «النصیرات» واقع در مرکز نوار غزه نیز سه تن زخمی و چهار تن شهید شدند که یکی از شهدا زن بود.

اشغالگران از شامگاه شنبه مناطق مرکزی نوار غزه را نیز هدف بمباران خود قرار دادند.

در همین رابطه منابع خبری تاکید کردند که رژیم صهیونیستی منزل خانواده «مصبح» در شهرک «عبسان الکبیره» واقع در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف بمباران خود قرار داد و درپی آن چهار تن شهید و ۶ تن زخمی شدند.

خبرنگار المیادین تصاویری از شهر خان یونس منتشر کرده که نشان می‌دهد اشغالگران از موشک‌های ضد استحکامات در بمباران شهر «حمد» طی ساعات گذشته استفاده کرده‌اند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که صدای انفجارهای مهیبی در شمال شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شنیده شده و صهیونیست‌ها اقدام به تخریب و ویرانی ساختمان‌های مسکونی کردند و همزمان با تداوم مقابله نیروهای مقاومت با اشغالگران در محورهای متعدد، محله‌های مسکونی جدیدی در نتیجه بمباران رژیم اشغالگر با خاک یکسان شده‌اند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین اطراف مسجد «طیبه» در محله «تل السلطان» در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه را محاصره کردند.

منابع اعلام کردند از صبح امروز پیکر پنج شهید از شهر رفح بیرون کشیده شده است.

صهیونیست‌ها همچنین اقدام به هدف قرار دادن یک آپارتمان مسکونی در خیابان «الهوجا» واقع در اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه کرده و در نتیجه آن چهار تن شهید و شماری زخمی شدند.

در همین رابطه، سازمان دفاع شهری غزه اعلام کرد، در نتیجه بمباران ۲ ساختمان متعلق به خانواده‌های «طبیل» و «أبو قرع» در خیابان «الهوجا» در اردوگاه جبالیا پیکر چهار شهید بیرون کشیده شد و شماری نیز درپی این بمباران زخمی شدند.

در همین راستا، یکی از مسؤولان امدادی در شمال نوار غزه از بیرون کشیدن جسد چهار تن از جمله یک کودک در اردوگاه جبالیا و توقف فعالیت سه آمبولانس به دلیل عدم وجود سوخت خبر داد.

نیروهای رژیم صهیونیستی منزلی را نیز در محله «الصبره» در جنوب شهر غزه هدف قرار دادند و درپی آن یک زن شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

اشغالگران صهیونیست همچنین محله «الزیتون» را نیز بمباران کردند.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری اعلام کردند که ارتش رژیم اشغالگر مدعی است نابودی تیپ رفح شرایط مذاکرات را بهبود خواهد بخشید.

در همین رابطه، مدیر بیمارستان‌های میدانی در غزه اعلام کرد: تمامی بیمارستان‌های نوار غزه به دلیل هدف‌ قرار دادن آنها از سوی اشغالگران در معرض خطر سقوط قرار دارند.

وی در ادامه افزود، ۵۰۰ هزار کودک زیر ۱۰ سال در نوار غزه نیاز به واکسن دارند. احتمال می‌رود ۲۰۰ مورد فلج اطفال در نوار وجود دارد.

مدیر بیمارستان‌های میدانی در غزه تصریح کرد، تخریب زیرساخت‌ها و منابع آب پاکیزه در شیوع بیماری‌ها و انتقال ویروس سهم بسزایی دارد.

وی همچنین گفت، رژیم اشغالگر پس از ایمن‌سازی سربازان خود از ویروس فلج اطفال، درحال فراهم کردن شرایط شیوع این ویروس در غزه است.

با تداوم حملات رژیم صهیونیستی، ارائه خدمات درمانی پیچیده‌تر می‌شود و پیشتر وزارت بهداشت فلسطین هم رصد اولین مورد ابتلا به ویروس فلج اطفال را در شهر دیرالبلح در جنوب نوار غزه اعلام کرد. این مورد مربوط به یک کودک ۱۰ ماهه فلسطینی است که واکسن فلج اطفال دریافت نکرده است.

این در حالی است که طبق اعلام سازمان ملل، در طول ۲۵ سال گذشته هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در نوار غزه گزارش نشده بود.

ارتش اشغالگر برای سیصد و هفدهمین روز متوالی به کشتارهای هولناک خود ادامه می‌دهد.

از  ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha