• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052818994
  • خبرنگار : 71129

رهبر حزب سبزهای آمریکا: اسرائیل بدون ما حتی ۲۴ ساعت هم نمی‌تواند زنده بماند

رهبر حزب سبزهای آمریکا: اسرائیل بدون ما حتی ۲۴ ساعت هم نمی‌تواند زنده بماند

تعداد زیادی از آمریکایی‌ها اعتمادی به دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان ندارند و خیلی‌ها هم می‌گویند به دنبال گزینه‌های دیگر برای انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ هستند. در این بین، رهبر حزب سبزها یکی از این گزینه‌هاست.

به گزارش ایسنا، «جیل استاین» رهبر حزب سبزهای آمریکا در گفت‌وگویی با میدل ایست آی درباره بحران دموکراسی، ایجاد سیاست‌های جایگزین در آمریکا و پایان دادن به جنگ غزه صحبت کرد.

از استاین درباره وقوع نسل کشی، تلاش برای ترور ترامپ، کاندیدا شدن هریس به جای بایدن، اقتصادی که دیگر خوب کار نمی‌کند، بحران آب و هوایی، افزایش خودکامگی و استبداد در جهان پرسیده شد و او گفت: «من فکر می‌کنم هرج و مرج، یک طوفان عالی برای گذارهای غیرمنتظره است. اگر مردم آمریکا در این مورد نظری دارند، این دو نامزد زامبی را که پا روی گلویشان گذاشته‌اند، تایید نمی‌کنند. در این مورد مطلقا هیچ سؤالی وجود ندارد. آمریکایی‌ها واقعا برای انتخاب‌های دیگری که به آنها خدمت کند، مایل هستند. ۶۳ درصد از آمریکایی‌ها واقعا به انتخاب سیاسی دیگری فکر می‌کنند چون دو حزب اصلی در خدمت رسانی به مردم آمریکا ضعیف عمل کرده‌اند. دموکرات‌ها پس از آنکه بیماری جو بایدن کامل مشخص شد، هریس را کاندیدای خود اعلام کردند چون مجبور شدند از طرح جایگزین استفاده کنند، آن هم بدون آنکه حتی یک رای در میان نخبگان داشته باشند. این یعنی بحران دموکراسی در آمریکا.»

استاین افزود: «مردم آمریکا خدمات ضعیفی دریافت می‌کنند و اکنون ما خیلی ناراضی داریم. نیمی از مردم اجاره نشین، ۳۰ تا ۵۰ درصد از درآمد ماهانه خود را صرف هزینه اجاره می‌کنند. حدود ۶۳ درصد قسطی زندگی می‌کنند. می‌دانید که طبقه کارگر واقعا برای زنده ماندن در تکاپو هستند. حدود ۱۰۰ میلیون آمریکایی بدهی تحصیلی یا دارویی دارند. این اصلا درست نیست. کاندیداهای ریاست جمهوری کاملا از مسیر خارج شده‌اند، در دسترس نیستند، درحالیکه کار ما این است که چاره ساز باشیم و به مردم آمریکا اجازه دهیم تا بفهمند انتخاب دیگری هم دارند.»

استاین درباره احتمال پیروزی در انتخابات نوامبر و طرحش برای ۱۰۰ روز نخست حضور در کاخ سفید نیز گفت: «تلفن را برمی‌دارم و جنگ نسل‌کشی (غزه) را متوقف می‌کنم. کاخ سفید کنترل قاطعی بر اسرائیل دارد، چون اسرائیل بدون کمک‌ها و پشتیبانی آمریکا حتی ۲۴ ساعت هم نمی‌تواند زنده بماند. آمریکا حرف می‌زند و اسرائیل گزینه دیگری جز اطاعت ندارد. پیام من این خواهد بود؛ ارسال سلاح، تمامی حمایت‌ها باید همین الان متوقف شود مگر اینکه شما، اسرائیل دست از نسل کشی بردارید و به این اشغالگری پایان دهید و نیروهای خود را از اراضی اشغالی تا مرزهای ۱۹۶۷ بیرون بکشید. دومین کارم در ۱۰۰ روز نخست حضور در کاخ سفید اعلام وضعیت اضطراری آب و هوایی است. با اعلام این وضعیت، رئیس جمهوری بیش از نیم تریلیون دلار هر سال در بودجه اضطراری اختصاص می‌دهد که می‌توان از آن برای ایجاد شغل بر پایه اضطراری و برای اقتصاد سبز به ویژه انرژی سبز، حمل و نقل سبز، کشاورزی سبز و خانه‌داری سبز استفاده کرد. ما بجای ایجاد و ساخت دیوار در مرز باید سیاست‌های خود را درباره بحران مهاجرتی اصلاح کنیم. این گام نخست است. اصلی‌ترین راه، متوقف کردن ایجاد علل بحران مهاجرتی است و آن، از سیاست‌های مقابله با مواد مخدر و جنگ مواد مخدر ناشی می‌شود.»

رهبر حزب سبزهای آمریکا درباره اینکه آیا این کشور دارد به فراتر از «تله دو حزبی» نزدیک می‌شود، گفت: «بله، مردم آمریکا در بحران هستند و این فقط به سیاست خارجی مربوط نیست. دیگر جایی نمانده که این بحران حس نشود. اوضاع در حال بهبود نیست. اگر به نظرسنجی از جوانان نگاهی بیندازید، می‌بینید که مثلا نیمی از آنها آینده‌ای ناامید کننده برای خود متصور هستند. وقتی مردم از نظر اقتصادی و سیاسی خود را ناامید ببینند، جذب عوام فریبی می‌شوند. این دقیقا منشا آلمان نازی است. این داستان فاشیسم است.»

استاین درباره موضعش در قبال غزه نیز گفت: «وقتی اوضاع را دیدید، دیگر نمی‌توانید بی اعتنا باشید. من با جنگ غزه به عنوان نمادی از امپراتوری که در آخرین روزهای خود قرار دارد، مخالفم و ما به جای اینکه بخواهیم تک قطبی و تنها قدرت مسلط در سراسر جهان باشیم، باید به دنیای چندقطبی تبدیل شویم.»

رهبر حزب سبزها به اتهامات مبنی بر اینکه «عامل روس‌هاست و با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز دوست است»، پاسخ داد و گفت: «این کار دموکرات‌هاست. آنها درباره رقابت‌های انتخاباتی خیلی نگران هستند و نمی‌توانند در حوزه ایده‌ها رقابت کنند، برای همین به این اقدامات متوسل می‌شوند که البته کهنه شده است. اینها جدید نیستند.»

استاین درباره یکسری اعضا در کارزار انتخاباتی و گزینه‌هایی برای سمت معاونت که در میان آنها چند فلسطینی-آمریکایی دیده می‌شود، گفت: «این یک روند در حال تکمیل است، اما کمپین ما بسیار بر این بحران وجودی متمرکز شده است. اعراب آمریکایی تجربه زیادی دارند هم در داخل و هم در خارج قربانی بوده‌اند که شامل اسلام هراسی هم می‌شود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha