• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403052818894
  • خبرنگار : 50592

مدیر دانشجویی دانشگاه یزد در گفت‎وگو با ایسنا:

افزایش ۲۵ درصدی نرخ خوابگاه‌های دانشجویی/ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی افزوده می‌شود

افزایش ۲۵ درصدی نرخ خوابگاه‌های دانشجویی/ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی افزوده می‌شود

ایسنا/یزد مدیر دانشجویی دانشگاه یزد ضمن بیان این که مشکلی برای پذیرش دانشجویان جدید در خوابگاه این دانشگاه وجود ندارد، گفت: نرخ خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه یزد در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افرایش داشته است.

«عبدالخالق ابویی» در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آمادگی و ظرفیت پذیرش دانشجویان در دانشگاه یزد ضمن بیان این که هر ساله با اعلام نتایج آزمون‌های سراسری، شاهد اضافه شدن دانشجویان نو ورود در مقاطع تحصیلی مختلف هستیم، گفت: با این وجود تعدادی از دانشجویان پیشین نیز فارغ التحصیل می‌شوند لذا بنا بر برآوردهای انجام شده مشکلی برای پذیرش دانشجویان جدید در خوابگاه‌ها نداریم.

وی با اشاره به این که از سال گذشته با افتتاح یک بلوک خوابگاه متاهلی با ظرفیت ۳۶ سوئیت به درخواست دانشجویان متاهل پاسخ داده شده است، گفت: با اضافه شدن یک بلوک دیگر که امیدواریم در مهرماه سال جاری افتتاح شود، به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

وی شرایط دانشگاه یزد از نظر تامین خوابگاه برای دانشجویان غیربومی را مناسب خواند و گفت: در دانشگاه یزد ۹ بلوک خوابگاهی پسرانه با ظرفیت دو هزار و ۳۰۰ نفر و ۹ بلوک خوابگاهی دخترانه با ظرفیت سه هزار نفر وجود دارد.

مدیر دانشجویی دانشگاه ضمن بیان این که هزینه خوابگاه و غذای دانشجویی هر ساله در نیمه اول شهریور ماه از سوی صندوق رفاه دانشجویی تصویب و ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: به تازگی نرخ خوابگاه دانشجویی ابلاغ شده که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

ابویی ضمن بیان این که تابستان فرصتی برای رفع مشکلات و آماده سازی خوابگاه‌هاست، گفت: برخی بلوک‌های خوابگاهی دانشگاه به علت قدمت بیشتر نیازمند بازسازی و تعمیرات کلی هستند که هر ساله سعی می‌شود با توجه به سیاست گذاری‌، اعتبار اختصاص داده شده و بر اساس اولویت، شرایط سکونت دانشجویان با کیفیت بهتری تامین شود.

وی با بیان این که مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تحت نظر معاونت دانشجویی فعالیت مستمری در خوابگاه‌ها دارد، اظهار کرد: مدیریت امور دانشجویی دو کارشناس بهداشت در اختیار دارد که در طول سال پیگیری امور بهداشت این حوزه را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به این که در فصل تابستان عملیات سم پاشی بلوک‌های خوابگاهی با نظارت این کارشناسان انجام می‌شود، گفت: علاوه بر خوابگاه‌ها، ناظرین بهداشت بر فرایند تهیه، آماده سازی و پخت غذای سلف‌ها نیز نظارت دائمی دارند.

مدیر دانشجویی دانشگاه خاطرنشان کرد: علاوه بر کارشناسان امور دانشجویی، کارشناسان بهداشت شهرستان نیز به صورت دوره‌ای از تمامی بخش‌ها بازدید کرده و گزارشی ارائه می‌دهند.

وی افزود: پس از انجام عمل نظارت بنا بر توصیه‌های کارشناسان، همکاران ما پیگیر رفع نواقص و مشکلات احتمالی می‌شوند.

ابویی ضمن بیان این که از سال گذشته در روزهای زوج یک پزشک و یک پرستار در خوابگاه دختران حضور دارد، گفت: تجهیزات پزشکی خوابگاه‌ها شامل دستگاه فشارسنج جهت اندازه گیری فشار خون، دستگاه اتوسکوپ برای معاینه گوش، تخت ژنوکولوژی برای معاینه زنان، تخت بیمار جهت سرم تراپی و تزریقات، پایه سرم سیار و برخی داروهای خاص است.

مدیر دانشجویی دانشگاه یزد در پایان متذکر شد: قصد داریم در سال جاری با اضافه کردن تجهیزات پزشکی، رضایتمندی بیشتری را برای دانشجویان فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha