• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052818893
  • خبرنگار : 71443

ان‌بی‌سی: فلسطینی‌های کرانه‌باختری شاهد غصب زمین‌های خود توسط شهرک‌نشینان هستند

ان‌بی‌سی: فلسطینی‌های کرانه‌باختری شاهد غصب زمین‌های خود توسط شهرک‌نشینان هستند
آتش زدن روستای فلسطینی در کرانه باختری از سوی صهیونیست‌ها

رسانه آمریکایی در گزارشی با اشاره به افزایش خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌های کرانه باختری در ماه‌های گذشته خاطرنشان کرد در حالی‌که چشمان جهانیان به غزه است، فلسطینیان شاهد موج جدیدی از غصب زمین‌هایشان در کرانه باختری هستند.

به گزارش ایسنا، با گذشت ۱۰ ماه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که به کشته شدن ۴۰ هزار فلسطینی بی‌گناه منجر شده و هزاران زخمی در پی داشته است، فلسطینیان کرانه باختری از سوءاستفاده شهرک‌نشینان صهیونیست از این شرایط برای غصب زمین‌های فلسطینی سخن می‌گویند.

تقریبا برای تمام مردم کرانه باختری واضح است که در این روزها که چشمان جهانیان روی جنگ غزه متمرکز است، اسرائیلی‌ها تلاش‌های خود را برای «استعمار» سرزمین فلسطین مضاعف کرده‌اند.

«مونا صالح» زن فلسطینی که داماد او چند روز پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر به دست یک شهرک‌نشین صهیونیست در اثر اصابت گلوله به قفسه سینه‌اش در کرانه باختری کشته شد به شبکه ان‌بی‌سی گفت: آنها از جنگ و وضعیت موجود سوءاستفاده می‌کنند.

خانواده این مرد فلسطینی می‌گویند که تل‌آویو حتی درباره این اتفاق تحقیق هم نکرد و تنها یک سرباز در این رابطه بازداشت شد که ساعاتی بعد هم آزاد شد.

آنها از ترس حمله دوباره شهرک‌نشینان حتی جرئت بازگشت به خانه خود را ندارند.

بسیاری از فلسطینی‌ها و گروه‌هایی که بر فعالیت‌های شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری نظارت دارند، می‌گویند که ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی نه تنها مانع چنین اتفاقاتی نمی‌شوند، بلکه اغلب در کنار شهرک‌نشینان برای حمله به ساکنان کرانه باختری فلسطینی می‌ایستند یا حتی پوششی برای آنها فراهم می‌کنند.

دیده‌بان حقوق بشر در ماه آوریل گزارشی منتشر کرد که در آن تصریح کرد شهرک نشینان مسلح، ساکنان فلسطینی را از حداقل پنج شهرک در کرانه باختری «با مشارکت فعال واحدهای ارتش» به زور و با خشونت بیرون رانده‌اند.

همچنین به گفته دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل (OCHA) از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه، بیش از ۱۰۰۰ حمله توسط شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در کرانه باختری صورت گرفته است. این حملات به‌علاوه حدود ۱۳۹۰ فلسطینی از جمله ۶۶۰ کودک را آواره کرده است.

شهردار فلسطینی برقع، شهرکی در کرانه باختری که تقریباً به‌طور کامل توسط شهرک‌های اسرائیلی احاطه شده است به ان‌بی‌سی نیوز گفت: آن‌ها اکنون بهانه‌ای بزرگ برای انجام آنچه قبلاً برنامه‌ریزی کرده‌اند، دارند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، طی ۱۰ ماه گذشته، ۵۵۳ فلسطینی در کرانه باختری توسط ارتش و شهرک‌نشینان صهیونیست کشته شده‌اند. سازمان ملل همچنین گزارش داد در تمام سال ۲۰۲۳، دست کم ۵۰۷ فلسطینی، از جمله ۸۱ کودک در کرانه باختری کشته شدند که این مرگبارترین سال برای فلسطینیان در این سرزمین از سال ۲۰۰۸ بوده است.

به گزارش ان‌بی‌سی، روز پنج‌شنبه گذشته نیز ده‌ها شهرک‌نشین اسرائیلی، در حالی‌که برخی از آنها ماسک به چهره داشتند به یک روستای فلسطینی در کرانه باختری حمله کردند، خودروها را سوزاندند و دست کم یک نفر را کشتند.

حتی صهیونیست‌هایی که سال‌هاست به کرانه باختری اشغالی نقل مکان کرده‌اند، می‌گویند که حملات شهرک‌نشینان به فلسطینیان افزایش پیدا کرده است، چراکه آنها این سرزمین را متعلق به خودشان می‌دانند.

دادگاه عالی سازمان ملل نیز ماه گذشته طی حکمی تاکید کرد که اشغال مستمر کرانه باختری توسط صهیونیست‌ها «غیرقانونی» است و خواستار پایان دادن هرچه سریعتر  به آن شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha