• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403052818873
  • خبرنگار : 71588

اسامه حمدان: اراده واقعی از سوی آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه وجود ندارد

اسامه حمدان: اراده واقعی از سوی آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه وجود ندارد

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که اراده واقعی از سوی آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، اسامه حمدان، یکی از رهبران جنبش حماس تصریح کرد: آنچه آمریکایی‌ها اکنون مطرح می‌کنند شامل برقراری آتش‌بس یا عقب‌نشینی از غزه نمی‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، این رهبر جنبش حماس خاطرنشان کرد در مذاکرات تا بدین لحظه سخنی از اسامی اسرای فلسطینی گفته نشده است.

وی در ادامه افزود، آتش‌بس باید در چارچوب معیارهای روشنی تضمین شود.

اسامه حمدان همچنین تصریح کرد: تلاش‌هایی از سوی آمریکا برای دادن زمان به اشغالگران جهت ارتکاب کشتارهای بیشتر وجود دارد.

این رهبر حماس تاکید کرد که اراده واقعی از سوی آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه وجود ندارد.

تیم مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی روز شنبه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم را در جریان وضعیت مذاکرات انجام شده در دوحه قرار داد. این تیم «خوش‌بینی محتاطانه‌»ای را در مورد امکان پیشرفت در توافق، مطابق با پیشنهاد به‌روز شده آمریکا بر اساس چارچوب ۲۷ مه ابراز کرد.

نمایندگان آمریکا، قطر، مصر و تل‌آویو روز پنجشنبه برای شرکت در مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس و آزادی اسرا در غزه وارد دوحه شدند.

حماس از حضور در این نشست خودداری کرد و دلیل آن عدم اعلام جزئیات در مورد شرایط آتش‌بس بود.

پس از این مذاکرات، آمریکا، مصر و قطر در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که میانجی‌هایشان بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و اصولی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مه مطرح کرد، پیشنهادی را در مورد آتش‌بس و آزادی اسرا به دو طرف ارائه کرده‌اند.

پیش از این «جهاد طه» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفته بود: بنیامین نتانیاهو خواهان توافق نیست و از سیاست آمریکا برای خرید وقت و ایجاد فضای رسانه‌ای مثبت کاذب سود می‌برد و از مذاکرات به عنوان بهانه‌ای برای ادامه کشتارهای وحشتناکی که فراتر از جنگ نسل‌کشی است، سوء استفاده می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha