• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052818856
  • خبرنگار : 71496

سازمان همبستگی کشورهای اسلامی جنایات شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد

سازمان همبستگی کشورهای اسلامی جنایات شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد

سازمان همبستگی کشورهای اسلامی ضمن محکومیت جنایاتی که شهرک‌نشین‌های صهیونیست در حق فلسطینی‌های کرانه باختری مرتکب می‌شوند، بار دیگر از جامعه جهانی خواست به فاجعه انسانی هولناکی که ملت فلسطین در حال حاضر در سایه جنگ علیه نوار غزه متحمل آن هستند، پایان دهد.

به گزارش ایسنا، سازمان همبستگی کشورهای اسلامی که مقر آن در مکه قرار دارد، در بیانیه‌ای حمله روز پنج‌شنبه شهرک‌نشین‌های صهیونیست به روستای «جیت» در شرق استان قلقیلیه در کرانه باختری اشغالی را که به شهادت یک جوان فلسطینی و زخمی شدن چند فلسطینی دیگر منجر شد، محکوم کرد.

در بیانیه این سازمان آمده است، نقض‌های فاحش و مستمری که شهرک‌نشین‌های صهیونیست در حق ملت فلسطین و دارایی‌هایشان با حمایت نیروهای ارتش مرتکب می‌شوند، محکوم می‌کنیم و بار دیگر از جامعه جهانی می‌خواهیم برای پایان دادن به این فاجعه انسانی هولناک که ملت فلسطین با آن مواجه است، موضعگیری صادقانه و جدی را در پیش بگیرد.

براساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این سازمان در ادامه بر لزوم اتخاذ اقدامات ملموسی برای تضمین توقف حملات رژیم صهیونیستی و محاکمه تمامی عاملان این جایت‌ها تاکید کرد.

روز پنج‌شنبه جمعی از شهرک‌نشین‌های صهیونیست در یورش خود به روستای جیت، یک فلسطینی را به شهادت رسانده و چند تن دیگر را به شدت زخمی کرده و چهار منزل و ۶ دستگاه خودرو متعلق به اهالی روستا را آتش زدند.

این اقدام شهرک‌نشین‌ها با محکومیت گسترده بین‌المللی و فراخوان‌هایی برای محاکمه عاملان حمله از سوی آمریکا، کشورهای اروپایی و نهادهای بین‌المللی مواجه شد.

از زمان عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شهرک‌نشین‌های صهیونیست و ارتش این رژیم تنش در کرانه باختری را تشدید کردند و طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه این حملات و یورش‌ها تاکنون ۶۳۵ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده و حدود ۵۴۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

مرکز صهیونیستی «بتسلیم» ویژه حقوق بشر در اراضی اشغالی ماه مه طرح کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو برای کوچاندن روستاییان و شهروندان فلسطینی از زمین‌هایشان در کرانه باختری با همکاری شهرک‌نشین‌ها را افشا کرد و این طرح را بخشی از آپارتاید اسرائیلی دانست.

بر اساس آمارهای رژیم صهیونیستی بیش از ۷۲۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست در شهرک‌های واقع در کرانه باختری از جمله قدس شرقی زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha