• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403052818799
  • خبرنگار : 50975

آزادی ۵۹ زندانی جرائم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری

آزادی ۵۹ زندانی جرائم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: طی پنج ماه نخست سال جاری تاکنون ۵۹ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند که در مقایسه با مدت مشابه شاهد افزایش آزادی زندانیان هستیم.

مجید صیادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عملکرد ستاد دیه چهارمحال و بختیاری طی پنج ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: ستاد دیه استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ زندانی جرائم غیر عمد را از زندان آزاد کرده است.

مدیر ستاد دیه چهارمحال و بختیاری افزود: مبلغ کل بدهی زندانیان آزاد شده بالغ بر ۷۴۱ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال بوده که بیش از ۹۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال گذشت شاکی و یک میلیارد و ۵۰۸ میلیون ریال آورده یا به عبارتی نقدینگی محکوم است.

وی بیان کرد: طی پنج ماه نخست سال جاری تاکنون تعداد ۵۹ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۵۵ نفر بوده شاهد افزایش آزادی زندانیان هستیم.

صیادی توضیح داد: اِعسار در حقوق مدنی ایران به وضعیت فرد غیر تاجری گفته می‌شود که به دلیل عدم دسترسی به مال خود یا کافی نبودن دارایی، قدرت پرداخت دیون (بدهی‌ها) یا هزینه دادرسی خود را نداشته باشد و قبول اعسار مددجو در مراجع قضایی یکی از راه‌های متناسب‌سازی میزان بدهی مددجو برای رسیدن به سقف کمک‌های ستاد دیه است.

وی با بیان اینکه ستاد دیه پرونده‌های زندانیان را مدیریت می‌کند و این گونه نیست که بدهی زندانیان با هر مبلغی را پرداخت کند، افزود: برای پرداخت بدهی مددجویان به شرط مثبت بودن نتیجه تحقیقات میدانی و محلی ، بازدید از منزل و مطلع شدن از وضعیت زندگی، دارایی مددجو و میزان همراهی خانواده و علل اصلی بدهی به سراغ شاکی پرونده رفته و تا جایی که امکان داشته باشد از شاکی درخواست گذشت می‌شود.

مدیر ستاد دیه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین با قبول اعسار مددجو در مراجع قضایی، در صورتی که مشخص شود زندانی توان تامین بخشی از بدهی خود را دارد  از او درخواست می‌شود تا با آورده‌ خود زمینه‌ساز پرداخت دیون طلبکاران باشد.

کمک بلاعوض اعطایی برای آزادی زندانیان آزاد شده بیش از ۷۹ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال بوده است

وی با بیان اینکه براساس طرح پرونده در هیئت امنای نمایندگی ستاد دیه استان بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد، گفت: در صورت نیاز ارجاع پرونده به کمیته ویژه زندانیان ستاد دیه کشور و کسب موافقت لازم، در صورت واجد شرایط بودن فرد، کمک‌هایی در قالب تسهیلات بدون بهره بلندمدت و کمک‌های بلاعوض به مددجو اختصاص داده می‌شود تا با واریز به حساب شاکی در دادگستری آزادی مددجو محقق شود.

صیادی عنوان کرد: زندانیان مالی برای اینکه بتوانند از کمک ستاد دیه استفاده کنند باید دارای شرایطی باشند به عنوان مثال پرونده کیفری، سوابق مجرمانه و اعتیاد نداشته باشند.

مدیر ستاد دیه چهارمحال و بختیاری مبلغ کمک بلاعوض اعطایی برای آزادی زندانیان آزاد شده را بیش از ۷۹ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال و تسهیلات اعطایی را ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

صیادی از عموم مردم استان درخواست کرد تا با اختصاص هدایا و نذورات خود به هر میزان ممکن، جزو خیرین و زمینه‌سازان این خیر ماندگار باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha