• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403052818761
  • خبرنگار : 71299

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام:

۲۷ پایگاه جاده‌ای ‌در حال عملیات امداد و خدمت‌رسانی به زائران اربعین در مرز مهران هستند

۲۷ پایگاه جاده‌ای ‌در حال عملیات امداد و خدمت‌رسانی به زائران اربعین در مرز مهران هستند

ایسنا/ایلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: این مجموعه با تمام ظرفیت و توان خود تا بازگشت آخرین زائر در مرز مهران مستقر و مشغول خدمت‌رسانی خواهد بود.

«حمزه محمدی‌مقدم» امروز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳،  در جمع خبرنگاران در مرز مهران در این خصوص اظهار کرد: خدمات جمعیت هلال احمر ایلام در ایام برگزاری پیاده‌روی باشکوه اربعین در بخش‌های مختلف امداد و نجات، آموزش همگانی و پژوهش، حوزه بهداشت و درمان و خدمات بشردوستانه و داوطلبانه در حال انجام است.

وی افزود: این مجموعه خدمت‌رسانی خود به زائران را از ۱۵ مرداد ماه آغاز کرده و با برقراری ۲۷ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و همکاری ۳۰۰ نفر از نیروهای این جمعیت و جوانان داوطلب توانسته‌ایم در اقصی نقاط استان و جاده و هوای منتهی به مرز مهران و حتی در نقطه صفر مرزی ورودی به کشور، عملیات امداد و خدمت‌رسانی را به نحو شایسته‌ای در قبال زایران حسینی به جا آوریم.

وی با اشاره به استقرار ۲ فروند بالگرد عملیاتی در استان ایلام اظهار کرد: در حوزه درمان با استفاده از ظرفیت جمعیت هلال احمر استان و کادر درمان یک درمانگاه صحرایی با ۳۰ تخت بستری در ورودی مرز عراق ایجاد شده که در طول سال نیز برای ساکنان مناطق دورافتاده و کمتر برخوردار استفاده خواهد شد.

این مسئول با تشکر از حمایت رییس جمعیت هلال احمر کشور در بحث لجستیک و پشتیبانی گفت: هم اکنون ۲۰ خودروی عملیاتی در سطح استان مستقر هستند و با حمایت های صورت گرفته تا پایان سال نیز بر این تعداد افزوده خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: خوشبختانه تمامی داروها و تجهیزات پزشکی در این ایام از ظرفیت هلال احمر تأمین شده است و هم چنین با توجه به‌ شیوع برخی بیماری ها آموزش زائران نسبت به بیماری سرخک و تب دنگی و ارائه کمک‌های اولیه برای مواردی چون مسمومیت یا گرمازدگی توسط نیروها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در بحث حوادث جاده‌ای، امدادگران این جمعیت برای ۱۸ مصدوم و سه فوتی حادثه تصادف در عراق عملیات انجام دادند و یک پایگاه امداد و نجات در ترانزیت پایانه مهران مستقر شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با اشاره به ارائه خدماتی نظیر دوخت و شستشوی البسه زائران توسط نیروهای این جمعیت تأکید کرد: برپایی ۹۰ چادر در چقاسبز برای اسکان زائران، ارائه ۴۰ ویلچر جهت جابجایی، راه اندازی ۴۰۰۰ متر سایبان جهت استراحت زائران در نقاط مختلف مرزی، از دیگر اقدامات جمعیت هلال‌احمر استان ایلام برای زائران اربعین محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همراهی نیروهای استان های همجوار،عمده خدمات رسانی توسط جمعیت هلال احمر استان صورت گرفته و با تمام توان خود پای کار آمده ایم تا با کیفیتی مطلوب و فراهم آوردن آسایش زائران، مسیر خدمت رسانی هموارتر از گذشته دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha