• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403052818738
  • خبرنگار : 71967

تحقیق از رئیس دانشگاه فلوریدا به دلیل استفاده از موقعیت شغلی ‏

تحقیق از رئیس دانشگاه فلوریدا به دلیل استفاده از موقعیت شغلی ‏

بن ساسه، رئیس دانشگاه فلوریدا که به تازگی از سمت خود استعفا داده است، به دلیل استفاده از موقعیت ‏شغلی و کمک‌های مالی به تعدادی از نزدیکانش، مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. ‏

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، این مساله را یک روزنامه دانشجویی افشا و اعلام کرد که ساسه به شش کارمند و دو مقام سابق حزب جمهوری‌خواه، مشاغلی با حقوق‌های بیش از حد معمول داده است. نکته مهم‌تر این است که این افراد در محل دانشگاه حضور نداشتند. ساسه که سناتور سابق ایالت نبراسکا است، در فوریه سال ۲۰۲۳ به ریاست دانشگاه فلوریدا رسید.

از جمله مسائل بحث برانگیز این است که دفتر ساسه در یک سال فعالیت خود هزینه‌ای نزدیک به ۱۷ میلیون دلار داشت. این در حالی است که هزینه دفتر رئیس سابق این دانشگاه در آخرین سال فعالیتش حدود ۵.۶ میلیون دلار اعلام شد.

ساسه حدود یک ماه پیش نیز در صدر اخبار قرار گرفت و آن زمانی بود که او اعلام کرد به دلیل مشکلات سلامتی همسرش از ریاست این دانشگاه کناره‌گیری می‌کند. البته استخدام او در سال گذشته از سوی هیات مدیره نیز جنجال برانگیز بود زیرا منتقدان می‌گفتند تنها تجربه او ریاست بر دانشگاه فرمونت در نبراسکا بود که فقط ۱۶۰۰ دانشجو دارد. این در حالی است که دانشگاه فلوریدا نزدیک به ۶۰ هزار دانشجو دارد.

در واکنش به این موارد، ساسه از تمام استخدام‌ها و قراردادهای مشاوره‌ای خود دفاع کرد و گفت که این قراردادها به دلیل راه‌اندازی پردیس‌های جدید در سراسر ایالت و افزایش هوش مصنوعی در رشته‌های پزشکی و فناوری بوده است.

این در حالی است که اسناد به دست آمده، موارد متناقضی را نشان می‌دهد. یکی از همین اسناد نشان می‌دهد که ساسه رئیس دفتر خود در مجلس سنا را به عنوان معاون نوآوری و مشارکت دانشگاه با دستمزدی نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار استخدام کرده که این مبلغ دو برابر دستمزد او در دفتر سنا بوده است. این اسناد همچنین نشان می‌دهد که ساسه چند نفر دیگر از نزدیکان و دوستان خود در مجلس سنا را با دستمزدهای چند برابری در دانشگاه فلوریدا استخدام کرده است.

نکته مناقشه برانگیزتر این است که تمام این افراد منصوب شده در خارج از فلوریدا زندگی می‌کنند و هزینه‌های سفر آنها نزدیک به ۶۳۰ هزار دلار شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha