• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052818718
  • خبرنگار : 50037

خدمت در مسیر عشق

خدمت در مسیر عشق

ایسنا/همدان هر ساله در آستانه اربعین سیل خودجوشی از شیدایان و عاشقان حسینی با شوقی وصف ناپذیر برای رسیدن به کعبه عشق بدون آن که رنج سفر را احساس کنند، آغاز می‌شود.

تماشای حرکت این سیل عاشقانه با شور و شوقی خدایی در فضایی آکنده از معنویت و احساسی عجیب از حُب و دوستی با پای پیاده بدون هر نژاد و قومیت، پیر و جوان و جایگاه و مقامی چشم هر بیننده‌ای را جادو می‌کند تا که او هم برای وصل شدن به آن عزیز نازنین به تکاپو بیفتد و اگر پای رفتن نیست حتی اگر شده با تعارف استکانی چای با طعم و عطر گل محمدی و یا با کاسه‌ای از آب گوارا، به زائر آن عزیزدل التماس دعا داشته باشد.

زمانِ خدمتگزاری به زوار حسینی که فرا می‌رسد، کوچک و بزرگ، مرد و زن، شهری و روستایی همه پای کار سفره امام حسین (ع) هستند تا بتوانند در این مسیر  پر از عشق گامی بردارند.

با موسم اربعین هر ساله شهرستان رزن نیز در استقبال از زائران اربعین حسینی، ارادت خود به اهل بیت(ع) و سرور و سالار شهیدان را در این همایش حسینی به منصه ظهور گذاشته و با برپایی موکب و ایستگاه‌های صلواتی با مشارکت اعتقادی و خالصانه با خدمات‌دهی و استقبالی درخور و شایسته خاطره خوشی را برای زائران این محور به یادگار می‌گذارند تا آنان نیز در این پروژه اعتقادی بزرگ سهمی هر چند ناچیز داشته باشند.

موکب‌هایی که توسط مردم بومی منطقه و به همت اهالی روستاها و شهرها برپا شده‌اند، همه حال و هوای دیگری دارند، موکب‌هایی شبانه‌روزی که روشنی‌شان، چراغ دل هر انسانی را  برای حسین پرفروغ‌تر می‌کند.

مسئول موکب حضرت ابالفضل عباس‌ (ع)سردرود واقع در حوالی پلیس راه رزن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این موکب در طول ۲۴ ساعت از شبانه‌روز در حال خدمت‌رسانی به زوار بوده و در سه وعده غذایی با بیش از ۲۰۰۰ پُرس صبحانه، ناهار و شام  از زائران حسینی پذیرایی دارد ضمن اینکه برپایی نماز جماعت را نیز از کارهای فرهنگی این موکب در طول این ایام می‌توان برشمرد.

وی که خود را خادم زائر حسین می‌نامد با اشاره به اینکه دلداده حسینیم و برای زائر حسین خادمی بیش نیستیم، تصریح کرد: تمام هزینه‌های این موکب کاملا مردمی و به صورت خیری و به عشق امام حسین(ع) با همت مردم خیر بخش سردرود و شهر دمق و روستاهای آن انجام می‌شود.

مسئول موکب شهدای شهرستان رزن هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: موکب شهدای شهرستان رزن واقع در جنب بوستان ملت این شهر از روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا سه روز بعد از اربعین آماده ارائه خدمات به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه تمامی هزینه‌ها مردمی است و خادمین و مردم به عشق امام حسین (ع) به صورت خودجوش هر اقلام خوراکی را که در منزل دارند، از گوشت، برنج تخم مرغ، گوجه، نان به موکب اهدا می‌کنند، افزود: در این موکب روزانه  ۳۰۰ پُرس صبحانه، بیش از ۷۰۰ پُرس نهار و بیش از ۸۰۰ پُرس شام برای پذیرایی از زائرین اباعبدالله الحسین (ع) بین زائران توزیع می‌شود.

داود احمدی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یک معجزه الهی است، افزود: موکب شهدای شهر رزن یک ایستگاه هم در کربلای معلی برای خدمت‌رسانی به زائرین امام شهید مستقر شده است.

وی با اشاره به اینکه موکب شهدای شهرستان رزن از پنجشنبه ۲۵ مردادماه  فعالیت خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در این موکب در کنار اسکان و پذیرایی از زائران، برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی مختلفی  هم در حال اجرا بوده که استقبال بسیار خوبی از این برنامه‌ها توسط زائران شده است.

احمدی با بیان اینکه این موکب مردمی آماده ارائه خدمات به زائرین است، ادامه داد: در این موکب روزانه برای ۲۰۰۰ زائر خدمت رسانی میان وعده و چای انجام شده و بیش از ۲۰۰۰ پرس غذای گرم در سه وعده بین زائرین توزیع‌ می‌شود ضمن اینکه  نماز جماعت، اسکان در مدارس و مساجد و پذیرایی در موکب از دیگر موارد اقداماتی است که در این موکب در حال انجام است.

در کنار موکب شهدای شهرستان رزن درحالیکه  نظاره‌گر عشق و صفای خادمان  زائران  اربعین بودیم که خاک پای نازنین زائران در راه عشق حسین را سرمه و توتیای چشم خود می‌کردند و با سوزدل در پس نی‌نی چشمانشان از زائران حسین(ع) تمنا و التماس دعا داشتند.

در بازدید فرماندهی انتظامی شهرستان رزن از موکب شهدا، وی نیز با بیان اینکه عشق به امام حسین حد و مرز ندارد، افزود: مجموعه پرسنل انتظامی شهرستان رزن به عشق خدمت به زائرین امام حسین و در راستای برقراری نظم و امنیت وظیفه خود می‌داند به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی در کنار خادمان زائران حسینی پیاده‌روی اربعین به وظایف خود جامه عمل بپوشاند.

سرهنگ بیاتی با اشاره به اینکه مردم رزن عاشقانه پای کارِ خدمت‌رسانی به زائران حسینی هستند، به ایسنا گفت: با توجه به اینکه استان همدان از جمله شهرستان رزن برای زائرین اربعین یک گذرگاه است، زائرین بیشتر در پی رفع نیازهای آنی خود در موکب‌ها هستند که بسته به امکانات هر موکب، خدمات متنوعی به زائران در این موکب‌ها ارائه می‌شود.

افزایش ایستگاه‌های صلواتی ویژه اربعین در رزن

معاون فرماندار رزن نیز از افزایش ایستگاه‌های صلواتی ویژه استقبال از زائران اربعین حسینی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: تعداد ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرستان از پنج به هشت ایستگاه شامل هفت موکب در داخل شهرستان و یک ایستگاه صلواتی مربوط به شهرستان رزن نیز در کربلا معلی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی افزایش پیدا کرد.

‌علی اکبر ناظمی افزود: این  تعداد از ایستگاه‌های صلواتی توسط هیئات مذهبی و خیران از ۲۵ مرداد ماه فعالیت خود را در دو مسیر رفت و برگشت زائران آغاز کرده‌اند و تا هشتم شهریور ماه خدمات‌رسانی این موکب‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به توزیع روزانه بیش از  ۵۰۰۰ پُرس غذا در سه وعده توسط ایستگاه‌های صلواتی ویژه اربعین در این شهرستان، تصریح کرد: خدمات‌دهی و استقبال و اسکان زائران در مجموعه فنی‌و حرفه‌ای، مدارس شبانه‌روزی امام علی(ع) و مسجد امام حسن (ع)، پیش‌بینی تعمیرکاران سیار، اورژانس، هلال احمر، نانوایی‌ها، نیروی انتظامی، پلیس راه و راهور از جمله مواردی است که برای ارائه خدمات هر چه بیشتر و بهتر به زائران در این ایستگاه‌ها پیش‌بینی و مهیا شده است.

ناظمی گفت: برگزاری نماز جماعت در ایستگاه‌ها، پاسخگویی به شبهات شرعی و قرائت زیارت عاشورا  از جمله اقدامات فرهنگی است که برای این ایستگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، حس خوب این هوا را با هیچ حس خوب دوست داشتنی دنیا  نمی‌توان عوض کرد، چرا که خوب می‌دانیم جنس این دوست داشتن با دوست داشتن‌های دیگر از فرش تا عرش فرق می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha