• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403052818714
  • خبرنگار : 71291

/این خبر به‌روزرسانی شد/

همگام با زوار، ۶ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

همگام با زوار، ۶ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایسنا/تهران ‌ آنچه می‌خوانید اخبار امروز یکشنبه ۲۸ مرداد درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

کرمانشاه - استفاده از ۳۰۰ نفر پلیس‌یار اربعین در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به طرح ابتکاری استفاده از ظرفیت پلیس‌یاران اربعین، گفت: در راهپیمایی اربعین امسال تاکنون از ظرفیت ۳۰۰ نفر از این افراد استفاده کرده‌ایم.

کرمانشاه -  تردد زوار اربعین از مرزها در امنیت انجام می‌شود

رئیس قرارگاه اربعین فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: تردد زائران از مرزهای شش‌گانه کشور در کمال امنیت و آرامش ادامه دارد.

سیستان و بلوچستان-پایش روزانه آب مصرفی زائران اربعین حسینی در مرز ریمدان

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: آب مصرفی زائران اربعین حسینی در ورودی مرز ریمدان به طور روزانه پایش و کیفیت آن کنترل می‌شود.

محمدرضا لکزائیان در گفت وگو با ایسنا، افزود: برای ارتقای کیفیت آب توزیع شده در محل موکب‌ها، آشپزخانه‌‍ و سرویس‌های بهداشتی یک دستگاه کلرزن فعال در مرز ریمدان مستقر شده و علاوه بر این یک دستگاه آزمایشگاه سیار اعزامی از خراسان جنوبی با قابلیت آزمایش کدورت سنجی، هدایت الکتریکی و PH در پایانه مرزی مستقر است.

سیستان و بلوچستان-استقبال از زائران پاکستانی اربعین در نیکشهر سیستان و بلوچستان

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی نیکشهر گفت: زائران پاکستانی اربعین در بدو ورود به این شهرستان مورد استقبال و پذیرایی مردم و دستگاه های اجرایی قرار می‌گیرند.

امین علیپور در گفت وگو با ایسنا، افزود: با توجه به اینکه نیکشهر در مسیر تردد زائران حسینی کشور پاکستان قرار دارد، اداره میراث فرهنگی شهرستان با حضور مستمر در موکب دایر شده از سوی شهرداری، ستاد عتبات عالیت و سایر دستگاه ها مشغول خدمت رسانی به زوار است.

توصیه‌های معنوی و اعتقادی در پیاده‌روی زیارت اربعین

 از ‌آنجا کـه ‌برخی‌ عبادات‌ مانند حـج‌ یـا زیارت‌ معصومین (ع) به‌ ۲‌ صورت‌ سواره‌ یا پیاده‌ انجام‌ می‌شود و در برخی ‌روایات ‌پیاه‌روی بافضیلت‌ترین‌ عبادت‌ دانسته‌ شده است، معمولا زیارت‌ اربعین ‌به‌صورت‌ پیاده‌ انجام‌ می‌شود.

چون این پیاده‌روی ‌زیارتی، نیاز به اراده ‌قوی‌ و ‌اعتقاد راسخ‌ دارد، لازم است ‌که پیش از آن خود را برای این عبادت پیاده آماده کنیم؛ در ‌طول ‌سال، با حضور در هیات ‌و اماکن‌ مقدس، آمادگی ‌روحی‌ ‌ایجاد، از خداوند، توفیق ‌این‌ سفر را درخواست‌ و امور معنوی ‌را تقویت ‌کنیم ‌و ارتباط‌ خود را با مولای خود ‌افزایش‌ دهیم، طوری‌که‌ گویا هر ‌لحظه‌ آماده‌ رفتن‌ به‌ این‌ سفر هستیم. قبل ‌از سفر، مخصوصا از اول‌ محرم، خود را با نماز شب ‌آماده‌ سازیم و در روز عاشورا، از خود حضرت‌ بخواهیم‌ که ‌این‌ توفیق ‌را به‌ ما عطا فرماید. قبل‌ از ‌سفر، خودمان‌ را ‌به‌ ذکر گفتن‌ عادت ‌دهیم ‌تا بتوانیم‌ در ‌مسیر نجف‌ تا کربلا ‌هم‌ این ‌توفیق ‌را بیابیم‌ که‌ اهل‌ ذکر باشیم. با کاراونی‌ همراه ‌شویم ‌که ‌دارای ‌روحیات ‌معنوی ‌هستند.

آذربایجان شرقی_لزوم برگزاری مراسم اربعین برای جاماندگان سفر اربعین

 نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم برگزاری مراسم اربعین برای کسانی که از جاماندگان این سفر معنوی هستند، در تبریز و استان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام مطهری در یکصد و بیست و دومین نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌ شرقی افزود: اجتماع عظیم پیاده‌روی اربعین رویدادی بسیار مهم است و ستاد اربعین استان برای جابجایی زائران، اسکان و خدمات‌دهی به آنان در این سفر معنوی باید تمام تلاش خود را بکند تا این سفر به بهترین شکل انجام شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید شورایی هم در استان تشکیل شود تا مراسم اربعین برای کسانی که از جاماندگان این سفر معنوی هستند در تبریز و استان برگزار شود.

وی با تاکید بر نقش مهم کمیته‌های ذیل نظر شورای فرهنگ عمومی ‌گفت: کمیته‌های تخصصی شورا می‌بایست بیش از پیش فعال شوند و از این پس معیار و میزان همکاری دستگاه‌ها با شورای فرهنگ عمومی فعالیت و مصوبات کمیته‌های ذیل شورا خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، وی ادامه داد: کمیته‌های ششگانه شورا باید مسائل مختلف جامعه را در ابعادی گسترده مورد توجه و دقت نظر قرار دهند و نتایج آن را برای تصمیم‌گیری در اختیار شورا قرار دهند.

‌کردستان- انتقال ‌زائران اربعین‌ از مرز باشماق تا سلیمانیه رایگان است

 استاندار کردستان گفت: انتقال زائران اربعین از مرز باشماق مریوان تا سلیمانیه تا روز اربعین به صورت رایگان خواهد بود و شرایط لازم برای بازگشت زائران از این مرز فراهم شده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا امروز (۲۸مرداد) در ستاد مرکزی اربعین که به صورت وبینار در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: میزان تردد زوار اربعین از مرز باشماق کمتر از ظرفیت و انتظار ماست و امیدواریم شاهد افزایش این تعداد زائران در این مسیر باشیم.

ایلام- تسهیل‌‎گری، هدف مشترک ارگان‌های دخیل در کنگره اربعین

‌فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: تسهیلگری برای زیارت عتبات عالیات هدف مشترک ارگان‌های دخیل در مأموریت اربعین حسینی است.

سردار «محمد شرفی» امروز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳،  در جلسه قرارگاه حمل و نقل جاده ای در پایانه شهید رئیسی در مرز مهران گفت: هم اکنون می توانیم ادعا کنیم تمامی جاده های منتهی به مرزهای شش‌گانه با هدف تسهیلگری در تردد زائران حسینی در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین دغدغه های زائران حسینی آماده سازی زیرساخت های جاده ای در مسیر های منتهی به پایانه مرزی بود، اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش جهادی استاندار و همکاری مدیران استانی با جذب منابع زیرساخت های جاده ای برای اربعین امسال آماده شد که جای قدردانی دارد.

خوزستان - خروج حدود ۷۰۰ هزار نفر از مرزهای خوزستان/ توصیه‌ به زائران در بازگشت به کشور

‌استاندار خوزستان گفت: تاکنون نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر از هم‌وطنان از مرزهای استان خوزستان خارج شده‌اند که البته عمده آن‌ها هم استانی هستند.

علی اکبر حسینی‌محراب امروز (۲۸ مرداد) در پایان جلسه ستاد اربعین استان، اظهار کرد: خوزستان پایتخت موکب‌ها است و هر خانه یک موکب است. موکب‌ها در خیابان‌های سطح شهر نیز ایجاد شده‌اند و محل استراحت زوار است.

اعزام بیش از ۹۷۰۰ زائر قزوینی به مرزهای عراق

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ۱۶ مردادماه تا به امروز بالغ‌بر ۹۷۳۶ زائر قزوینی به مرزهای کشور عراق راهی شدند و تاکنون ۳۰۹ دستگاه اتوبوس در مسیر رفت به زائران حسینی خدمت ارائه کرده است.

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ۱۶ مردادماه تا به امروز بالغ‌بر ۹۷۳۶ زائر قزوینی به مرزهای کشور عراق راهی شدند و تاکنون ۳۰۹ دستگاه اتوبوس در مسیر رفت به زائران حسینی خدمت ارائه کرده است.

بایدها و نبایدهای بهداشتی سفر اربعین در قزوین

یک کارشناس سلامت گفت: لازم است که زائران قزوینی در اربعین حسینی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی در کنترل و کاهش بیماری‌های متعدد اهتمام ورزند.

صفیه احمدی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رعایت توصیه‌های بهداشتی برای حفظ سلامت و ایمنی بیشتر زائران امری مهم است که امیدواریم تمام زائران با رعایت این نکات با حفظ صحت و سلامت مراسم مذهبی خود را به انجام برسانند.

فارس- خدمت‌رسانی پاکبانان شیراز به زائران اربعین در مرز شلمچه

‌رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: قریب ۲۰۰ نفر از کارکنان سازمان به همراه پاکبانان همانند سال‌های گذشته به منظور ارائه خدمات مدیریت پسماند در مرز بین‌المللی شلمچه به همراه کاروان اعزامی از شهرداری شیراز مشغول به خدمت‌رسانی به زوار و مواکب هستند.

صمد پناهیان امروز، ۲۸ مردادماه در نشست شهرداری شیراز با اشاره به استقرار نیروها و خودروهای جمع‌آوری پسماند در مرز شلمچه بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای نظافت و پاکیزگی مسیر راهپیمایی مراسم اربعین حسینی در مرز شلمچه، اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته است.

ایلام- افتتاح بیمارستان صحرایی سپاه در مرز مهران‌

‌استاندار ایلام گفت: بیمارستان صحرایی مجهز سپاه پاسداران در مرز مهران، تکیه‌گاهی قوی برای خدمت به زوار است.

حسن بهرام‌نیا امروز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳، در مراسم افتتاح این بیمارستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهری که گنجایش ۲۰ هزار نفر را دارد تا ساعت ۱۲ شب گذشته بیش از یک میلیون و ۳۴۵ هزار زائر تاکنون از آن تردد کردند که از این تعداد یک میلیون و ۵۵ هزار از مرز خروج داشتند.

مازندران_اعزام ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری مازندران به پایانه مرزی مهران

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران از اعزام ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک راهداری به پایانه مرزی مهران جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

محسن محمدنژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک برای استقرار در پارکینگ برکت عازم مرز مهران شدند، اظهار کرد: همکاران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برای نظم دهی و هماهنگی بازگشت زائران به مازندران تا ۱۶ شهریورماه در مرز مهران مستقر هستند تا زوار حسینی در بازگشت به استان هیچ مشکلی نداشته باشند.

معاون راهداری بر اهمیت امنیت راه‌های استان در سفرهای ایام اربعین حسینی و بر تأمین ایمنی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش تأکید کرد و افزود: از ابتدای سال جاری ارتقای ایمنی در ارتباطی استان در دستور کار قرار گرفته است.

محمدنژاد، فراهم ساختن مسیری ایمن برای تردد زائران را اولویت مهم در بین فعالیت حوزه راهداری در این زمان برشمرد و تصریح کرد: استقرار مستمر گشت‌های راهداری، اجرای عملیات روکش آسفالت، لکه‌گیری، نصب نیوجرسی و گاردریل، ترمیم روشنایی، نصب علائم و خط کشی، پاک‌سازی حریم، آشکارسازی و ایمن سازی نقاط پرتگاهی و نقاط پرخطر از جمله اقداماتی است که با اولویت ویژه در مسیرهای عبوری زائران عتبات عالیات انجام شده است.

کرمانشاه_ زوار اربعین در مسیر پیاده‌روی «دوغ» بنوشند

یک متخصص تغذیه با اشاره به از دست رفتن آب و الکترولیت‌های بدن در گرمای هوا، مصرف دوغ را گزینه‌ای مناسبی برای جبران این املاح و مواد معدنی دانست.

دکتر یحیی پاسدار در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به دمای بالای هوا در مسیر پیاده روی اربعین گفت: با توجه به این شرایط، نیاز است که زوار برخی نکات تغذیه‌ای را جهت پیشگیری از ابتلا به گرمازدگی رعایت کنند.

وی افزود: بطور معمول در شرایطی که دمای هوا بالا بوده و رطوبت کم باشد، تعریق افزایش یافته و آب زیادی از بدن از طریق تعریق و تنفس خارج می‌شود.

پاسدار گفت: به همراه این آب، الکترولیت های بدن هم خارجی می شوند و اگر این شرایط در درازمدت ادامه داشته باشد، بدن با کم آبی و به دنبال آن با گرمازدگی مواجه می‌شود که می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

وی افزود: در همین راستا اولین توصیه مهم تغذیه‌ای به زوار این است که حتما در طول مسیر به میزان کافی مایعات مصرف کنند.

پاسدار گفت: جهت تامین الکترولیت های بدن هم توصیه می‌شود یک قاشق شکر و یک قاشق نمک را در یک بطری آب ریخته و مصرف کنند تا سدیم و سایر الکترولیت هایی که بر اثر تعریق از دست رفته، جبران شود.

این متخصص تغذیه «دوغ» را هم گزینه مناسبی برای تامین الکترولیت‌های بدن دانست و افزود: زوار اگر بتوانند در طول مسیر از دوغ های بسته بندی شده استفاده کنند، بخش زیادی از آب و الکترولیت‌های از دست رفته بدن آنها مانند سدیم، پتاسیم، منیزیم و کلسیم جبران می‌شود.

وی همچنین بر استفاده از انواع میوه جهت تامین آب بدن تاکید کرد و افزود: میوه‌هایی مانند خیار و هندوانه گزینه‌های خوبی در این زمینه هستند.

همدان -توزیع ۱۵۰ تُن کالای اساسی ویژه ایام محرم، صفر و اربعین در همدان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان با تأکید بر اینکه در توزیع کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: بیش از ۱۵۰ تن کالای اساسی از جمله گوشت، برنج، شکر و روغن در دو ماه گذشته به مناسبت ایام محرم، صفر و اربعین با قیمت مناسب بین هیأت‌ها و موکب‌ها برای پذیرایی از زائران توزیع شده و هیچ مشکلی در تأمین کالاهای مورد نیاز در همدان وجود ندارد.

همدان -برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در همدان

بخشدار مرکزی همدان از برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در همدان خبرداد و گفت: تعداد ٨ روستا با برپایی موکب به صورت مستقیم و ٢۵ روستا نیز به عنوان پشتیبان در سطح بخش مرکزی همدان به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمات‌رسانی دارند.

محمدحسن دهبانی یکشنبه ۲۸ مرداد در جلسه ستاد اربعین بخش مرکزی همدان، افزود: امسال نیز همانند سنوات گذشته، به‌منظور برقرار نگهداشتن پرچم حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم پیاده‌روی قافله جاماندگان اربعین حسینی با حضور دلدادگان حضرت سیدالشهدا(ع) که از توفیق حضور در کربلای معلی جا مانده‌اند، برگزار می‌شود.

آذربایجان شرقی_ آمادگی کامل در مرز تمرچین برای بازگشت زائران اربعین

سرپرست استانداری آذربایجان‌ شرقی از آمادگی کامل در مرز تمرچین برای بازگشت زائران اربعین خبر داد.

تراب محمدی در یکصد و بیست و دومین نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی طی سخنانی با ارائه‌ گزارشی از روند برگزاری موکب‌ها و مقدمات سفر اربعین در استان اظهار کرد: طی بازدیدی که از مرز تمرچین انجام شد، امکانات مطلوبی در اختیار زائران اربعین در این مرز قرار گرفته و از ابعاد مختلف زمینه برای بازگشت سهل زائران اربعین در این مرز فراهم است.

وی افزود: مرز تمرچین طبق سال گذشته با تمام امکانات برای تردد زائران آماده شده است و  ۲هزار و ۵۰۰ مینی بوس زائران را از مرز تمرچین به اربیل و کربلا انتقال خواهند داد و طبق قراردادی که بسته شده در بازگشت هم همین مینی‌بوس‌ها زائران را از کربلا به مرز تمرچین انتقال خواهند داد.

وی همچنین از برپایی ۵۰ موکب استان در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین در مرز مهران، خود عراق و تمرچین توسط موکب‌داران استان خبر داد.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی در تامین ماشین برای تردد زائران و همچنین تخصیص اقلام لازم برای موکب‌ها با قیمت دولتی اقدامات خوبی از سوی استانداری انجام شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی وضعیت مرز تمرچین برای تردد زائران را بسیار مطلوب دانست و گفت: از لحاظ آب و هوایی این مرز خنک‌تر از مرزهای دیگر بوده و گذر از مرز نیز با سرعت و بدون توافق انجام می‌گیرد.

کرمانشاه- پرواز کرمانشاه- نجف راه‌اندازی شد

به منظور تسهیل در تردد زوار اربعین، پرواز کرمانشاه به مقصد نجف برقرار شد.

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه شهد اشرفی کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، در این خصوص گفت: به منظور تسهیل در تردد زوار استان کرمانشاه و استانهای همجوار، پرواز تهران-کرمانشاه- نجف و بلعکس، از امروز(یکشنبه، ۲۸ مرداد) در فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه برقرار شده و تا ۹ شهریور ادامه دارد.

فارس- تأمین و تخصیص ۲۶۹۳ تن کالا برای مواکب اربعین فارس

‌سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تأمین و تخصیص ۲ هزار و ۶۹۳ تن کالا برای هیئت‌های عزاداری و مواکب اربعین تاکنون خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار و ۹۰ تن کالا به هیئت‌های عزاداری و بالغ بر ۶۰۳ تن تاکنون برای مواکب تامین و تخصیص یافته است. 

سمیه سلیمی امروز، ۲۸ مرداد در نشست جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه سهمیه اقلام هیئت‌های مذهبی توسط شورای هیئات مذهبی استان فارس توزیع شده است، تصریح کرد: این اقلام شامل یک هزار و ۱۲۵ تن شکر، ۶۴۹ تن برنج هندی، ۲۹۵ تن مرغ منجمد و ۲۵ تن گوشت قرمز منجمد بوده است.  

خوزستان- آماده‌باش کمیته ‌بهداشت‌ و درمان اربعین در مرزهای هشت‌گانه/ کنترل ورود زائران پاکستانی

‌رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین، از آمادگی کامل این کمیته برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حسینی در مرزهای هشت‌گانه کشور خبر داد.

دکتر جعفر میعادفر در بازدید از مرز شلمچه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور به عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان وزارت بهداشت در ستاد مرکزی اربعین، هر ساله جلسات متعددی برای بررسی نقاط ضعف گذشته و بهبود خدمات برگزار می‌کند.

کرمانشاه -کارهای خروج زوار از مرز خسروی در کمتر از ۵ ثانیه انجام می‌شود

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به تسهیل در خروج زائران از مرز خسروی، گفت: بدون هیچ معطلی و در کمتر از پنج ثانیه کارهای خروج زوار در این مرز انجام می‌شود.

وی به آمار تردد زوار از مرز خسروی هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای ماه صفر تا پایان روز دوازدهم این ماه(۲۷ مرداد)، حدود ۳۴۵ هزار زائر اربعین از طریق پایانه خسروی تردد کرده‌اند.

حاجیان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته (شنبه، ۲۷ مرداد) ۷۴ هزار و ۳۶۹ زائر از مرز خسروی تردد داشته‌اند.

سیستان و بلوچستان - انجام پروازهای اربعین پس از گذشت بیش از ۷ سال در سیستان و بلوچستان

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از آمادگی فرودگاه زاهدان برای انجام پروازهای اربعین خبر داد.

خسروی بنجار امروز یکشنبه در جلسه کمیته تسهیلات پروازهای اربعین استان اظهار کرد: عملیات پروازهای اربعین پس از گذشت بیش از ۷ سال در سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد.

سیستان و بلوچستان-جابجایی بیش از ۲۵۰۰ زائر اربعین با ناوگان حمل ونقل عمومی سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با آغاز طرح اربعین حسینی از ۱۶ مرداد ماه سالجاری تا ۲۷ مرداد ماه، ۲ هزار و ۵۸۱ نفر زائر در قالب ۷۱ سفر از این استان به مقاصد مرز شلمچه و مهران اعزام شدند.

تیمور باقری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از مجموع ۲ هزار و ۵۸۱  مسافر جابجا شده طی این مدت، ۲هزار و ۲۲۳ مسافر به مرز شلمچه و ۳۵۸ مسافر نیز به مرز مهران بوده است.

سیستان و بلوچستان-توزیع ۵ تن خرما بین زائران اربعین در سیستان و بلوچستان

مدیر اجرایی و دبیر ستاد اربعین سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان حضوری پرشور در خدمت رسانی به زائران اربعین در استان دارند.

محمدرضا دهمرده در گفت وگو با ایسنا، افزود: کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان به همراه ادارات وابسته با جمع آوری نذورات همکاران، تشکل‌ها و بهره برداران بخش کشاورزی و با حضور خود در محل ورودی مرزها، طبق روال هر ساله با راه اندازی موکب در محل مرزهای میرجاوه و ریمدان بمدت ۲۰ روز با غذای گرم و انواع شربت و شیرینی به استقبال زائرین پاکستانی و هندی از طریق مرزهای رسمی استان، پذیرایی می‌کنند.

سیستان و بلوچستان-تامین سوخت مورد نیاز ناوگان حمل بار مواکب اربعین

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از آمادگی کامل این شرکت برای تامین سوخت مورد نیاز ناوگان حمل بار مواکب اربعین در منطقه چابهار خبر داد.

حسین شمسایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با عنایت به ارسال هر ساله حجم بسیار زیادی از اقلام مواکب اربعین از سوی محبین اهل بیت در جنوب استان سیستان و بلوچستان جهت مواکب برپا شده در مسیر اربعین حسینی با هماهنگی های لازم با ستاد بازسازی عتبات عالیات، سوخت مورد نیاز کامیون‌های حمل بار مواکب در جایگاه‌های تعیین شده در چابهار و همچنین شهرستانهای دیگر جنوب استان تأمین و در اختیار خودروهای مذکور قرار می گیرد.

فارس- خدمت‌رسانی مواکب اربعینی فارس در داخل و خارج از کشور 

‌دبیر ستاد اربعین حسینی فارس از خدمت‌رسانی بیش از ۱۰۰ موکب اربعینی استان در داخل استان و مرز شلمچه و کشور عراق خبر داد. 

سید مجتبی علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به تدارکات انجام شده در فارس برای پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: بیش از ۱۰۰ موکب از استان فارس خدمات‌رسانی به زائران اربعین را آغاز کرده‌اند.

کرمانشاه - «بیماران قلبی» در پیاده‌روی اربعین چه نکاتی را رعایت کنند؟

دکتر مصطفی بهره مند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص شرایط بیماران قلبی برای شرکت در پیاده روی اربعین، گفت: بیماران قلبی که مشکل تنگی نفس دارند، باید از رفتن به پیاده‌روی اربعین اجتناب کنند.

بهره مند خاطرنشان کرد: سایر بیماران قلبی، از جمله افرادی که سابقه عمل جراحی، سکته قلبی یا آنژیوگرافی و ... داشته‌اند، با رعایت برخی نکات مجاز به رفتن به این سفر هستند.

وی افزود: توصیه می شود این بیماران در ساعات خنک روز و ساعات شب تردد کرده و حتماً به میزان کافی مایعات مصرف کنند و بدانند در مصرف آب بدون املاح محدودیتی ندارند.

بهره مند گفت: توصیه بعدی این است که این افراد در صورت مشاهده هرگونه علائم قلبی حتماً از ادامه مسیر پیاده روی خودداری کرده و داروهای لازم را مصرف کرده و به موقع کادر درمان در طول مسیر را از شرایط خود مطلع کنند.

اعزام ۴۰۰ زائر اربعین حسینی از مازندران به کرمانشاه

 رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مازندران گفت: قطار ویژه اربعین با ظرفیت ۴۰۰ زائر اربعین حسینی یک‌شنبه ۲۸ مرداد ماه از ساری رهسپار کرمانشاه می‌شود.

مرتضی عبادی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: زائران برای تهیه بلیط قطار کرمانشاه به ایستگاه راه‌آهن مراجعه کنند.

وی در خصوص بازگشت قطار از کرمانشاه، افزود: قطار ویژه اربعین مازندران که از جمله دو قطاری است که در سراسر کشور بطور اختصاصی به استان اختصاص داده شد و در تاریخ ۶ شهریور ۱۴۰۳ زائران گرامی را از مبدا کرمانشاه به ساری منتقل خواهد کرد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مازندران درخصوص چگونگی تهیه بلیط قطار، گفت: زائران می‌توانند با مراجعه به ایستگاه راه‌آهن نسبت به دریافت بلیط اقدام کنند.

ایلام- تردد زائران در مرز مهران سنگین، اما روان است

‌ فرماندار مهران گفت: از دو شب گذشته، میزان تردد زوار اربعین حسینی (ع) در این مرز افزایش یافته است و موج بازگشت زائران نیز آغاز شده است.

«علی‌عباس شفیعی» امروز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳، در جمع خبرنگاران مستقر در مرز با تأکید بر اینکه هموطنان متقاضی سفر اربعین، برنامه سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند، اظهار کرد: مدیریت سفر اربعین از سوی هموطنان عزیز، نقش مهمی در مدیریت تردد زوار و ارائه خدمات مطلوب‌تر به زوار دارد.

ایلام- ۲۷ پایگاه جاده‌ای ‌در حال عملیات امداد و خدمت‌رسانی به زائران اربعین در مرز مهران هستند

‌مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: این مجموعه با تمام ظرفیت و توان خود تا بازگشت آخرین زائر در مرز مهران مستقر و مشغول خدمت‌رسانی خواهد بود.

«حمزه محمدی‌مقدم» امروز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳،  در جمع خبرنگاران در مرز مهران در این خصوص اظهار کرد: خدمات جمعیت هلال احمر ایلام در ایام برگزاری پیاده‌روی باشکوه اربعین در بخش‌های مختلف امداد و نجات، آموزش همگانی و پژوهش، حوزه بهداشت و درمان و خدمات بشردوستانه و داوطلبانه در حال انجام است.

کرمانشاه -تردد زوار از مرز خسروی از ۳۴۴ هزار نفر گذشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تعداد افرادی که روز گذشته از مرز خسروی خارج شدند را ۵۷ هزار و ۲۵۷ نفر اعلام کرد که ۵۶ هزار و ۷۸۹ نفر از آنها ایرانی بوده اند.

کهریزی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ هزار و ۱۱۲ نفر از مرز خسروی وارد کشور شدند، تعداد ایرانی‌های وارد شده به کشور از این مرز را ۱۶ هزار و ۷۴۵ نفر اعلام کرد.

همگام با زوار، ۶ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

خدمت در مسیر عشق

ایسنا/همدان هر ساله در آستانه اربعین سیل خودجوشی از شیدایان و عاشقان حسینی با شوقی وصف ناپذیر برای رسیدن به کعبه عشق بدون آن که رنج سفر را احساس کنند، آغاز می‌شود.

تماشای حرکت این سیل عاشقانه با شور و شوقی خدایی در فضایی آکنده از معنویت و احساسی عجیب از حُب و دوستی با پای پیاده بدون هر نژاد و قومیت، پیر و جوان و جایگاه و مقامی چشم هر بیننده‌ای را جادو می‌کند تا که او هم برای وصل شدن به آن عزیز نازنین به تکاپو بیفتد و اگر پای رفتن نیست حتی اگر شده با تعارف استکانی چای با طعم و عطر گل محمدی و یا با کاسه‌ای از آب گوارا، به زائر آن عزیزدل التماس دعا داشته باشد.

مسئول موکب شهدای شهرستان رزن هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: موکب شهدای شهرستان رزن واقع در جنب بوستان ملت این شهر از روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا سه روز بعد از اربعین آماده ارائه خدمات به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه تمامی هزینه‌ها مردمی است و خادمین و مردم به عشق امام حسین (ع) به صورت خودجوش هر اقلام خوراکی را که در منزل دارند، از گوشت، برنج تخم مرغ، گوجه، نان به موکب اهدا می‌کنند، افزود: در این موکب روزانه  ۳۰۰ پُرس صبحانه، بیش از ۷۰۰ پُرس نهار و بیش از ۸۰۰ پُرس شام برای پذیرایی از زائرین اباعبدالله الحسین (ع) بین زائران توزیع می‌شود.

خوزستان- آماده‌باش کمیته ‌بهداشت‌ و درمان اربعین در مرزهای هشت‌گانه‌

‌رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین، از آمادگی کامل این کمیته برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران حسینی در مرزهای هشت‌گانه کشور خبر داد.

دکتر جعفر میعادفر در بازدید از مرز شلمچه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور به عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان وزارت بهداشت در ستاد مرکزی اربعین، هر ساله جلسات متعددی برای بررسی نقاط ضعف گذشته و بهبود خدمات برگزار می‌کند.

کرمانشاه- زائران اربعین حداکثر ۲ ساعت پیاده‌روی کنند

‌یک دکترای تخصصی فیزیوتراپی توصیه کرد: زائران اربعین در هر مرحله پیاده‌روی، نیم ساعت تا حداکثر دو ساعت پیاده‌روی داشته و حتما بعد از آن مدتی را استراحت کنند.

دکتر محمدباقر شمسی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه پیاده روی نیازمند آمادگی جسمانی قبلی است، گفت: در همین راستا طول مدت پیاده روی برای افراد مختلف متفاوت و بسته به میزان آمادگی جسمانی آنها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha