• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۵:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052818692
  • خبرنگار : 90067

سخنگوی حماس در لبنان: مرحله اول مذاکرات هیچ پیشرفتی نداشت

سخنگوی حماس در لبنان: مرحله اول مذاکرات هیچ پیشرفتی نداشت

سخنگوی جنبش مقاومت فلسطینی حماس در لبنان، احمد عبدالهادی، امروز یکشنبه گفت که مرحله اول مذاکرات هیچ پیشرفتی نشان نداده است.

به گزارش ایسنا، در روزهای پنجشنبه و جمعه مذاکراتی درباره آتش بس در نوار غزه با حضور قطر، مصر، آمریکا و رژیم صهیونیستی در دوحه برگزار شد. رهبران حماس از شرکت در این مذاکرات به دلیل فقدان جزئیات در مورد شرایط آتش بس خودداری کردند.

پرتال خبری اکسیوس روز شنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تا پایان هفته آینده آتش بس غزه و توافقنامه آزادی اسرا را نهایی کند.

این در حالی است که عبدالهادی در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: دولت بایدن در تلاش است تا نشان دهد که فضا مثبت است. اما دور اول نشان داد که هیچ پیشرفتی وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته عبدالهادی، اظهارات بایدن مبنی بر اینکه او نسبت به چشم انداز طرفین برای دستیابی به توافق «خوش‌بین» است و چند موضوع وجود دارد که باید روی آنها توافق شود، فقط برای «نشان دادن مثبت امور در رسانه‌ها» و «آرام کردن محور مقاومت و جلوگیری از پاسخ آن به ترور و جلوگیری از جنگ منطقه‌ای» است.

سخنگوی جنبش حماس افزود: میانجی‌ها گزارش دادند که مسائل مورد اختلاف در جریان مذاکرات حل نشده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل شرایط بیشتری را مطرح کرده و اوضاع را پیچیده‌تر کرده است.

در بیانیه مشترک ایالات متحده، قطر و مصر که توسط دفتر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر منتشر شد، آمده است که میانجی‌ها پیشنهاد آتش بس به رژیم صهیونیستی و حماس را ارائه کرده‌اند که اختلافات بین طرفین را کاهش می‌دهد. در این بیانیه آمده است که این مذاکرات که روزهای پنجشنبه و جمعه در دوحه پایتخت قطر برگزار شد، «جدی و سازنده» بود و در «فضایی مثبت» انجام شد.

مقامات ارشد دولتی مصر، ایالات متحده و قطر قبل از پایان هفته آینده در قاهره دیدار خواهند کرد تا به توافقی مطابق با شرایط پیشنهادی روز جمعه دست یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha