• یکشنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۱:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403052818686
  • خبرنگار : 90067

وال‌ استریت ژورنال: آمریکا با اوکراین در حمله به کورسک همکاری اطلاعاتی ندارد

وال‌ استریت ژورنال: آمریکا با اوکراین در حمله به کورسک همکاری اطلاعاتی ندارد

وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده در مورد حمله اوکراین به قلمرو روسیه با کی‌یف همکاری اطلاعاتی ندارد زیرا می‌ترسد این تصور را ایجاد کند که مقامات آمریکایی از حمله اوکراین به منطقه کورسک حمایت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، یک مقام بلندپایه آمریکایی پیش از این، دخالت آمریکا در آماده سازی و برنامه‌ریزی حمله توسط نیروهای اوکراینی به کورسک را رد کرده بود. وزارت خارجه آمریکا نیز از اعتراف به دخالت ایالات متحده در حمله به منطقه کورسک خودداری کرده است.

هم‌زمان بلومبرگ به نقل از منابع گزارش داد که اوکراین در حال بررسی چندین سناریو برای حمله غافلگیرانه به روسیه است، زیرا از رهبری ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای اولین حمله به خاک روسیه پس از جنگ جهانی دوم برخوردار شده است.

به گزارش اسپوتنیک، حالا یک مقام آمریکایی به وال استریت ژورنال گفته که واشنگتن درباره اهدافی در داخل روسیه با اوکراین شراکت اطلاعاتی ندارد و دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نمی‌خواهد به عنوان حامی حمله به خاک روسیه دیده شود.

این نشریه تاکید کرده که اوکراین از حمایت آمریکا و متحدانش برای موفقیت در حمله به خاک روسیه برخوردار نیست. علاوه بر این، این منبع گفت که دولت بایدن گمان نمی‌کند که نیروهای اوکراینی سامانه‌های آمریکایی هیمارس را به داخل خاک روسیه منتقل کرده باشند و معتقد است که ارتش اوکراین «به احتمال زیاد» از این سامانه‌های موشکی از مناطق مرزی اوکراین استفاده می‌کند.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه گزارش داد که واحدهای روسی با دفع تلاش‌های نیروهای اوکراینی برای حمله به خاک روسیه در منطقه کورسک، سه پرتابگر هیمارس را در منطقه «سومی» با حملات موشکی با دقت بالا منهدم کردند. این وزارتخانه اعلام کرد که نیروهای کی‌یف از موشک‌های ساخت غرب و احتمالاً سامانه‌های هیمارس برای حمله به اهداف غیرنظامی در منطقه کورسک برای اولین بار در روز جمعه استفاده کرده‌اند.

والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه گفت: در ساعت ۵:۳۰ صبح روز ۶ اوت، یگان‌های نیروهای مسلح اوکراین حمله‌ای را برای تصرف قلمرو در منطقه کورسک آغاز کردند اما پیشروی آنها متوقف شد. وی تاکید کرد: عملیات در منطقه کورسک با شکست دادن دشمن و رسیدن به مرزهای دولتی تکمیل می‌شود.

وزارت دفاع روسیه در ۱۶ اوت گزارش داد که در جریان نبرد در کورسک، نیروهای مسلح اوکراین تا ۲۸۶۰ سرباز و ۴۱ تانک را از دست داده‌اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که رژیم کی‌یف اقدامی تحریک آمیز انجام داده و به طور بی‌رویه از جمله به اهداف غیرنظامی شلیک می‌کند. پوتین گفت که دشمن پاسخی شایسته دریافت خواهد کرد و تمام اهداف روسیه محقق خواهد شد: «یک عملیات ضد تروریستی در مناطق کورسک، بلگورود و بریانسک برای تضمین امنیت شهروندان در حال اجرا است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha