• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403052718660
  • خبرنگار : 50225

وزیر بهداشت خبر داد

خدمات‌رسانی ۱۰ هزار نیروی حوزه پزشکی به زائران اربعین

خدمات‌رسانی ۱۰ هزار نیروی حوزه پزشکی به زائران اربعین

ایسنا/خوزستان وزیر بهداشت گفت: نزدیک به۱۰ هزار نیروی حوزه پزشکی مشغول خدمت به زائران هستند و در مسیر کربلا و نجف و همچنین در حیدریه پزشکان عراقی و ایرانی به صورت مشترک خدمات‌رسانی می‌کنند.  

 بهرام عین‌اللهی امشب (۲۷ مردادماه) در حاشیه بازدید از مرکز بهداشتی، درمانی مرز شلمچه اظهار کرد: این چهارمین اربعین بعد از شروع به کار دولت شهید رئیسی است؛ در سال‌های نخست به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، این رویداد با جمعیت محدود برگزار شد ولی در سال ۱۴۰۱ و با کنترل ویروس، جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر از کشورمان در راهپیمایی بزرگ اربعین امام حسین(ع) حاضر شدند و سال گذشته و امسال راهپیمایی پرشورتر هم شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی راه‎پیمایی‎‌های اخیر مربوط به فصل گرما و بروز گرمازدگی است، افزود: با توجه به این مهم به سمت ایجاد مراکز ثابت در مرزها رفتیم و مرکز شهید سلیمانی در شلمچه نخستین مرکز ثابتی بود که برای خدمت به زائران اباعبدالله افتتاح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: سال گذشته نیز مرکز ثابت مرز مهران با ۱۶۰ تخت به بهره‌برداری رسید و امسال نیز شاهد افتتاح مرکز مرز خسروی بودیم.

وی با بیان اینکه در مراکز ثابت خدماتی مانند بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی، پایگاه‌های بهداشتی و ... با حضور پزشک و پرستار ارائه خواهد شد، گفت: افتتاح این مراکز از اقدامات اساسی دولت شهید رئیسی بوده است.

عین‌اللهی با بیان اینکه در مرزهای مختلف اتوبوس آمبولانس‌ها و آمبولانس‌ها نیز مشغول به خدمات‌رسانی هستند، گفت: هر اتوبوس آمبولانس امکان خدمات‌رسانی به ۱۳بیمار را دارا است و در حال حاضر ۳۵ اتوبوس آمبولانس در مرزها مستقر هستند.

وی با بیان اینکه از زمان آغاز راه‎‌پیمایی اربعین تا به امروز ۳۶ هزار و ۹۰۹ ماموریت اورژانس ۱۱۵ در مرزهای منتهی به کشور عراق انجام شده است، اضافه کرد: در این عملیات‌ها یک هزار و ۷۵۵ بیمار به مراکز درمانی اعزام شدند.

وزیر بهداشت با اشاره به گرمازده شدن یک هزار و ۸۰۷ در این بازه زمانی گفت: از این تعداد ۶۶۷ بیمار سرم‌درمانی دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در همین ایام ۹۴ بیمار نیز با آمبولانس از کشور عراق به ایران اعزام شدند که  ۵۳نفر به شلمچه، ۲۴ نفر به مهران، ۱۴ نفر به خسروی و سه نفر نیز به چذابه منتقل شدند.

عین‌الهی تصریح کرد: تا امروز همچنین  ۴۸ هزار و ۳۹۶ بازرسی بهداشتی در مرزها انجام شده و موارد بازرسی آب نیز بیش از ۴ هزار مورد بوده است.

وی با تاکید بر اینکه زائران برای پیشگیری از گرمازدگی باید در ساعات شب حرکت کنند، بیان کرد: نزدیک به ۱۰ هزار نیروی حوزه پزشکی مشغول خدمت به زائران هستند و در مسیر کربلا و نجف و همچنین در حیدریه پزشکان عراقی و ایرانی به صورت مشترک خدمات‌رسانی می‌کنند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha