• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403052718612
  • خبرنگار : 50988

فعالیت‌های شیلاتی محوری طلایی برای توسعه پایدار هرمزگان

فعالیت‌های شیلاتی محوری طلایی برای توسعه پایدار هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل شیلات هرمزگان با مدیرکل دیوان محاسبات استان هرمزگان در راستای ارتقای تعامل و همکاری بین دو دستگاه دیدار کرد.

مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان در این دیدار با اشاره به اینکه فعالیت‌های شیلاتی محوری طلایی برای توسعه پایدار هرمزگان است، گفت: وجود ظرفیت‌های عظیم صید و صیادی و آبزی پروری و همچنین دیگر صنایع و فعالیت‌های شیلاتی زمینه اشتغال حدود ۳۵ هزار خانوار در استان را فراهم کرده است که به خوبی بیانگر اهمیت فعالیت‌های شیلاتی است.

 بارانی افزود: یکی از اهداف مهم شیلات را توسعه همه‌ جانبه فعالیت‌های شیلاتی همراه با بالا بردن میزان بهره‌وری و استفاده از همه ظرفیت دریا در کنار حفظ منابع و زیست‌گاه‌های دریایی و غنی‌سازی ذخیره‌گاه‌های آن عنوان و گفت بدون شک رهنمودها و راهنمایی‌های دستگاه‌هایی مانند دیوان محاسبات می‌تواند چراغ راه باشد.

وی دیوان محاسبات را بازوی نظارتی قوی و ارزشمند در کشور عنوان کرد و همواره این نهاد را بعنوان مشاور و راهنمای امین برای دستگاه‌های اجرایی برشمرد.

در ادامه مدیر کل دیوان محاسبات با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری در استان، گفت: لازم است با برنامه‌ریزی از حضور سرمایه‌گذاران با ایجاد طرح‌های تولید محور و اشتغال زا حمایت شود.

علیرضا نصری مدیرکل دیوان محاسبات ضمن ابراز خرسندی از اقدامات ارزنده شیلات استان، امنیت غذایی را مهم عنوان کرد و ضمن حمایت از توسعه اقتصادی استان و ایجاد اشتغال و افزایش تولید در حوزه شیلات و آبزی پروری، افزود: دیوان محاسبات استان تحقق اهداف سازمانی را در واقع تحقق اهداف خود می‌داند و در این راستا، با تمام ظرفیت‌های قانونی خود، در کنار اداره کل شیلات استان است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی بر رفع موانع تولید و توسعه شیلاتی استان،گفت: امید داریم با تعاملات و همکاری‌های به وجود آمده شاهد اجرایی شدن برنامه‌های توسعه به ویژه حوزه شیلات باشیم.

 در این دیدار نکاتی پیرامون اهمیت صنعت شیلات و آبزی پروری در ایجاد امنیت غذایی و توسعه اقتصادی استان، ارتقا سطح همکاری‌ها، وضعیت پروژه‌های شیلاتی در حال احداث و… مطرح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha