• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403052718603
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

هشدار زرد بارش‌های مونسونی در کهگیلویه و بویراحمد

هشدار زرد بارش‌های مونسونی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نسبت به بارش‌های مونسونی از روز دوشنبه در این استان هشدار زرد صادر شده است.

«ولی بهره‌مند» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه با توجه به بررسی سطوح مختلف نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا جوی آرام بر استان کهگیلویه و بویراحمد حاکم است، گفت: این سامانه بارشی و ناپایداری‌های مونسونی از بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا اواخر وقت روز جمعه دوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: این سامانه بارشی بارش باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک و بارش تگرگ را به دنبال خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد را تا پایان هفته در ساعات بعدازظهر و اوایل شب تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بهره مند تصریح کرد: در پی این سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت و محصولات کشاورزی، وزش باد نسبتا شدید، گرد و خاک در مناطق مستعد، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال و درختان کهنسال از اثرات این سامانه بارشی پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: اتراق نکردن و بر پا نکردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اعتیاد در فعالیت طبیعت گردی و کوهنوردی به ویژه در ساعات بعد از ظهر، خودداری از سرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایه روبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آبروها، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی باغات و مزارع، انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف، احتیاط در عبور و مرور و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال توصیه می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از امروز شنبه تا روز دوشنبه همچنان ماندگاری هوای گرم مورد انتظار است و به تدریج از روز سه‌شنبه تا پایان هفته دمای حداکثری روند کاهشی پیدا می‌کند.

بهره‌مند بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر لنده با بیشینه دمای ۴۵.۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر یاسوج با کمینه دمای ۱۷.۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha