• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403052718587
  • خبرنگار : 71628

تأکید السیسی بر استفاده از فرصت مذاکرات آتش‌بس غزه

تأکید السیسی بر استفاده از فرصت مذاکرات آتش‌بس غزه

رئیس‌جمهور مصر در دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه بر لزوم استفاده از فرصت مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها و کشاندن منطقه به یک چرخه «خطرناک و بی‌پایان» تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، امروز (شنبه) خواستار استفاده از مذاکرات آتش‌بس غزه برای دست یافتن به توافقی شد که «جان‌ها را نجات می‌دهد و منطقه را از پیامدهای گسترش بیشتر درگیری‌ها حفظ می‌کند.»

خبرگزاری آناتولی گزارش داد: السیسی در دیداری با «استفان سژورنه» وزیر امور خارجه فرانسه در قاهره، گفت که «تداوم جنگ در غزه در حال کشاندن منطقه به چرخه خطرناک و بی‌پایان بی‌ثباتی است.»

رئیس‌جمهور مصر همچنین بر «مسئولیت جامعه بین‌المللی برای اعمال فشار به‌منظور تنش‌زدایی و رسیدگی به عوامل اصلی درگیری از طریق ایجاد یک کشور فلسطینی و اجرای راهکار دوکشوری» تاکید کرد.

سژورنه هم گفت که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه او را مامور سفرهای منطقه‌ای به منظور کمک به تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها و برقراری آرامش ساخته است.

سفر او در قاهره به پایان رسید که در آن، توضیحاتی درباره تلاش‌های دیپلماتیک فرانسه در این راستا به السیسی ارائه کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه که پنج‌شنبه گذشته به لبنان و جمعه گذشته به اراضی اشغالی سفر کرده بود، از نقش مصر در میانجیگری مشترک با قطر و آمریکا با هدف دست یافتن به توافق آتش‌بس در غزه و تسهیل تبادل زندانیان تمجید کرد.

سفر وزیر امور خارجه فرانسه به مصر در پی اعلام پایان مذاکرات دو روزه آتش‌بس در دوحه انجام شد که در طی آن، پیشنهاد جدیدی به حماس و رژیم صهیونیستی به منظور کاهش اختلافات میانشان ارائه شد.

از زمان آغاز جنگ غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ که در پی عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد، بیش از ۴۰ هزار فلسطینی در پی حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

رژیم صهیونیستی با ادعای فعالیت مستتر نیروهای حماس در میان اماکن و افراد غیرنظامی، تا کنون، اماکن غیرنظامی، از جمله مدارس و دانشگاه‌ها، مسجد، کلیسا، بیمارستان و اردوگاه آوارگان را هدف حملات هوایی قرار داده است.

رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری با اتهام نسل‌کشی مواجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha