• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403052718549
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

کتابخانه مرکزی رشت در هفته دولت به بهره برداری برسد

کتابخانه مرکزی رشت در هفته دولت به بهره برداری برسد

ایسنا/گیلان استاندار گیلان از مدیران مرتبط خواست تا با افزایش سرعت کار درخصوص بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی رشت تلاششان را مضاعف کرده و این مجموعه را در هفته دولت سال جاری به بهره برداری برسانند.

اسدالله عباسی امروز، ۲۷ مردادماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، با تاکید بر اینکه، کتاب و کتابخوانی موضوعی مهم در جامعه است، اظهار کرد: تمام دستگاه های متولی تلاش خود را انجام دهند تا کتابخانه مرکزی رشت در هفته دولت پیش رو به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه به دلیل تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوع کتاب و کتابخوانی و رعایت منویات معظم له و همچنین توجه ویژه دولت سیزدهم به این امر، گفت: اعتبارات لازم برای بهره برداری از این پروژه بزرگ فرهنگی در نظر گرفته شود.

استاندار گیلان افزود: شهرداران در پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه ها اهتمام ویژه داشته باشند تا این امر صرف تجهیز و بهسازی کتابخانه های شهر شود.

عباسی با بیان اینکه شهرداری رشت درخصوص محوطه سازی و اصلاح درختان کتابخانه مرکزی رشت اقدام لازم را به عمل آورد، خاطرنشان کرد: ساخت و نصب المان رئیس جمهور شهید را در کتابخانه مرکزی رشت در دستور کار قرار گیرد.

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان نیز، با قدردانی از اهتمام ویژه استاندار برای بهره برداری کتابخانه مرکزی رشت، به لزوم توسعه زیرساخت های کتابخانه‌ای اشاره کرد و گفت: توسعه زیرساخت های کتابخانه ای در رشد شاخص های مختلف مطالعه از جمله سرانه فضا، امانت، کتاب و عضویت اثربخش است.

وی با بیان اینکه پروژه کتابخانه مرکزی رشت در انتظار رفع موانع برجای مانده است، خواستار همکاری و هم افزایی بیشتر مجموعه های راه و شهرسازی، شهرداری رشت، توزیع برق و برخی دستگاه‌های خدمت رسان شد و عنوان کرد: در صورت نصب انشعاب برق و تخصیص اعتبارات کافی برای اقدامات باقی مانده، این پروژه بزرگ فرهنگی آماده بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان همچنین به اقدامات انجام شده در کتابخانه مرکزی رشت از جمله اتصال فیبر نوری، نصب انشعاب آب ساختمان، آماده سازی فضاهای داخلی کتابخانه شامل سالن های مطالعه آقایان و بانوان، سالن های خصوصی مطالعه، بخش کودک، بخش گویا و بریل، بخش مخزن، بخش چند رسانه ای و... اشاره کرد و یادآور شد: تجهیزات و اعتبارات لازم از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای بهره برداری این پروژه بزرگ فرهنگی در اختیار کتابخانه های عمومی استان گیلان قرار گرفته است.

تقوی از اقدام ارزشمند سید حسین میرمجلسی، خیر گیلانی مقیم تهران درخصوص اهدا کردن بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب از کتابخانه شخصی خود که در طول زندگی هفتاد ساله گردآوری کرده بود، به کتابخانه مرکزی رشت سخن گفت.

وی با برشمردن اقدامات اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در راستای توسعه امر کتاب و کتابخوانی، ایجاد کتابخانه های مدارس با همکاری آموزش و پرورش را گامی مهم در ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه و دانش آموزان دانست و بیان کرد: هم اکنون چند باب کتابخانه مدارس در سطح استان آماده افتتاح است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در گرو توجه قانون توسط متولیان امر و شهرداری ها دانست و با بیان اینکه در قانون تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از درآمدهای شهرداری‌ها به عنوان تنها منبع هزینه کرد کتابخانه یاد شده، حمایت شهرداران از کتابخانه ها را منجر به پیشرفت بیشتر فرهنگ در جامعه عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha