• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403052718546
  • خبرنگار : 71381

گزارش ایسنا از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

گزارش ایسنا از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نخستین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند که جزییات آن را می توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از صبح امروز - شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت عصر به بررسی صلاحیت علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند.

در ابتدای این جلسه احسان عظیمی راد، نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد و از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خبر داد.

در جریان بررسی صلاحیت  وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش،‌ محمدباقر قالیباف گفت: با توجه به اینکه در بررسی برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نماینده مخالفی ثبت نام نکرده است، وزیر پیشنهادی به تشریح برنامه ها و دفاع از خود می پردازد.

گزارش ایسنا از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

سپس علیرضا کاظمی ضمن تشریح برنامه های خود تاکید کرد: با افتخار اعلام می‌کنم که اینجانب مسیر حرفه‌ای هم به عنوان یک معلم را از مدارس نقاط صفر مرزی آغاز کردم و در تمامی سطوح مدیریتی آموزش و پرورش با سرپرستی وزارت آموزش و پرورش فرصت خدمت داشتم و از نزدیک با چالش‌ها و فرصت‌های آموزش و پرورش کشور آشنا هستم.

درادامه حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون اصل نود در تذکری شفاهی، با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی، باید لوازم آموزش و پرورش رایگان برای همه اقشار کشور فراهم شود، افزود: در مطالبی که کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ارائه کرد، مباحث  خوبی مطرح شد و تاکید کرد تربیت نسل باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و افکار و دیدگاه‌های خوبی بود اما او درباره اصل ۳۰ قانون اساسی و آموزش رایگان صحبت نکرد که باید این موضوع مدنظر وی باشد.

لازم به ذکر است که رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی نوبت صبح امروز و بررسی برنامه‌های دولت وفاق ملی با حضور رئیس جمهور و نظرات موافقان و مخالفان را می توانید در این لینک مرور کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha