• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403052718533
  • خبرنگار : 71489

موافق کلیات برنامه دولت چهاردهم

حبیب‌زاده: امروز روز پیشگیری از مسائل و مشکلات و چالش‌های آینده است

حبیب‌زاده: امروز روز پیشگیری از مسائل و مشکلات و چالش‌های آینده است

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر امروز در حوزه برق دچار مشکلات بسیار شده‌ایم، سرمایه‌های مردم در بورس نابود شده و با گرانی رکود و فقر کمرشکن روبرو هستیم، همگی به خاطر فرصت سوزی‌هایی است که در گذشته انجام شده است؛ اگر سال‌های آینده نیز با تداوم این مشکلات و مسائل روبرو باشیم، به خاطر فرصت‌سوزی‌ها و تصمیمات امروز ما است و همه ما در برابر آن وضعیت مسئول خواهیم بود؛ امروز به عنوان سرآغاز مجلس و دولت روز پیشگیری از مسائل و مشکلات و چالش‌های آینده است.

به گزارش ایسنا، عزت‌الله حبیب زاده نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ در جریان بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت چهاردهم با استفاده از فرصت متعلق به رئیس جمهوری در اظهاراتی گفت: امروز روز اولین‌ها و سرآغاز فعالیت جدی و رسمی مجلس دوازدهم در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور و سرآغاز اولین همکاری و تعامل جدی میان دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم است؛ امروز را باید اولین برگ از شناسنامه مجلس دوازدهم دانست همچنان که اولین برگ از شناسنامه دولت چهاردهم هم خواهد بود.

وی ادامه داد: رای امروز هر کدام از نمایندگان مجلس نه تنها در تاریخ این مجلس بلکه در تاریخ سیاسی ایران به عنوان اولین و مهم‌ترین رای مجلس ثبت خواهد شد و امروز اولین شناخت مردم از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی رقم خواهد خورد. چنانچه اولین رای ما در این مجلس بعد از رای اعتماد به دولت یعنی رای به تعامل و همکاری با دولت رئیس‌جمهور محترم باشد، می‌تواند سرآغاز برای یک همکاری موثر و سازنده در جهت حل مسائل و مشکلات اساسی مردم ایران در طول چهار سال آینده باشد.

این نماینده مجلس گفت: انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم فرصت گران‌قدری برای بازنگری در روش‌ها، رفتارها و سیاست‌ها و فرصتی برای مطرح شدن مشکلات و مسائل اساسی مردم مخصوصاً در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی بود و مردم با وجود همه دلخوری‌ها و مشکلات عظیم معیشتی بار دیگر به میدان آمدند تا فرصت جدیدی برای مسئولین جهت حل مسائل و عمل به وعده‌ها بدهند. امروز ملت ایران با آنچنان مسائل و مشکلات بزرگی در عرصه اقتصادی روبه‌رو هستند که حتی یک روز را نیز نباید برای حل آن مسائل از دست داد.

حبیب‌زاده ادامه داد: اگر امروز در حوزه برق دچار مشکلات بسیار شده‌ایم، سرمایه‌های مردم در بورس نابود شده و با گرانی رکود و فقر کمرشکن روبرو هستیم، همگی به خاطر فرصت سوزی‌هایی است که در گذشته انجام شده است؛ اگر سال‌های آینده نیز با تداوم این مشکلات و مسائل روبه‌رو باشیم، به خاطر فرصت‌سوزی‌ها و تصمیمات امروز ما است و همه ما در برابر آن وضعیت مسئول خواهیم بود؛ امروز به عنوان سرآغاز مجلس و دولت روز پیشگیری از مسائل و مشکلات و چالش‌های آینده است.

ابراهیم پور: کابینه معرفی شده انصافاً فراجناحی است 

همچنین یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان رئیس جمهوری برای دولت چهاردهم عنوان کرد: کابینه معرفی شده انصافاً یک کابینه فراجناحی است و از همه طیف‌ها و گروه‌های سیاسی در این کابینه وجود دارد داشته باشد تلاش شده است.

فرشاد ابراهیم پور نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ در جریان بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت چهاردهم با استفاده از فرصت متعلق به رئیس جمهوری در اظهاراتی گفت: معتقدم اولین گامی که به نیروهای مومن انقلاب اسلامی برمی‌گردد نداشتن سوءظن به دکتر پزشکیان است؛ پیش داوری نکردند و او را تجلی مواضع و رفتار ۲۷ ساله جریان سیاسی خاص دیدن اشتباه است چراکه ما از دکتر پزشکیان عزیز مواضع عزتمندانه، مقتدرانه، متواضعانه، وحدت گرایانه، استکبار ستیزانه، مظلوم نواز، صریح و انقلابی می‌خواهیم که به فضل الهی تاکنون در این مسیر موفق عمل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب افراد مجرب، متخصص و غیر سیاسی محور انتخاب وزرای پیشنهادی دولت بوده است و دکتر پزشکیان تحت تاثیر جریان سهم‌خواه و زنبیل به دست نبوده و نخواهد بود، افزود: قریب به سه ماه است که بعد از شهادت رئیس جمهور خدوم کشور و نظام اداری در یک وضعیت تعلیق قرار گرفته است و دولت باید هرچه زودتر شکل گرفته و با قدرت در مسیر خدمتگزاری حرکت کند. کابینه معرفی شده انصافاً یک کابینه فراجناحی است و از همه طیف‌ها و گروه‌های سیاسی در این کابینه وجود دارد داشته باشد تلاش شده است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: شاید تنها نبود برادران و خواهران اهل سنت در کابینه از جمله نقاط ابهام برانگیز آن باشد که طبق وعده رئیس جمهور محترم مقرر است در سایر مناصب از این عزیزان استفاده شود اما اتهام بی‌توجهی به برادران اهل سنت از سوی دولت جمهوری اسلامی حرف بی‌اساسی است چراکه در هم آمیختن خون پاک مجاهدان اهل سنت در کردستان و بلوچستان و در فلسطین مظلوم با سرداران دلباخته مکتب اهل بیت خط بطلانی از خون بر آن کشیده است و خون مجاهدان سنی در کنار پاسداران شیعه کردستان را از شر ظلم کومله و دموکرات آزاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha