• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052718348
  • خبرنگار : 71592

نروژ: اسرائیل خواهان راهکار دو دولتی نیست

نروژ: اسرائیل خواهان راهکار دو دولتی نیست

وزیر خارجه نروژ اعلام کرد، رژیم صهیونیستی خواهان راهکار تشکیل دو دولت نیست و جهان باید تاکید کند که جایگزینی برای این راهکار وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، «اسپن بارت ایده» وزیر خارجه نروژ تاکید کرد تصمیم رژیم صهیونیستی برای تعطیلی دفتر نمایندگی نروژ در رام‌الله به این معناست که رژیم غاصب از راهکار تشکیل دو دولت حمایت نمی‌کند و بنابراین جهان باید تاکید کند که جایگزینی برای این راهکار وجود ندارد.

وی به خبرگزاری الجزیره گفت: مجبور شدیم دفتر نمایندگی خود را به طور موقت ببندیم و بعید است که در رام‌الله کار کنیم.

وزیر خارجه نروژ تاکید کرد: ما این رفتار اسرائیل را درک می‌کنیم که دولت (اسرائیل) ایده راهکار تشکیل دو دولت را حمایت نمی‌کند و می‌خواهد تلاش‌های ما را برای دستیابی به این راهکار تضعیف کند اما ما به تلاش‌های خود برای تحقق این راهکار ادامه می‌دهیم. هیچ جایگزین موثری برای راهکار تشکیل دو دولت وجود ندارد.

وی این اقدام رژیم صهیونیستی را افراطی توصیف کرد و افزود، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه نروژ به دلیل حمایت این کشور از فلسطین به ویژه در دادگاه‌های بین‌المللی است.

وزیر خارجه نروژ تاکید کرد جهان باید شفاف باشد و تاکید کند که هیچ جایگزین موثری جز راه‌کار تشکیل دو دولت وجود ندارد.

وزارت امور خارجه نروژ روز جمعه اعلام کرد، به دنبال تصمیم رژیم صهیونیستی برای لغو اعتبار دیپلمات‌های نروژی که در اراضی اشغالی کار می‌کنند، نمایندگی خود را در فلسطین تعطیل کرده است.

اوایل ماه اوت، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعتبار دیپلمات‌های نروژی را که در دفتر نمایندگی نروژ در تشکیلات خودگردان فلسطین مشغول به کار بودند، به دلیل اختلاف نظر در مورد آنچه که «سیاست یک جانبه اسلو در خاورمیانه» می‌خواند، لغو کرد.

نروژ، ایرلند و اسپانیا رسما کشور فلسطین را در ۲۸ مه به رسمیت شناخته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha