• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403052718325
  • خبرنگار : 50046

استاندار:

سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید در خراسان شمالی بومی‌سازی شود

سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید در خراسان شمالی بومی‌سازی شود

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی گفت: سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید در استان بومی‌سازی شود.

محمدرضا حسین‌نژاد امروز (۲۷ مرداد ماه) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه توجه به کتابخوانی در سرلوحه اقدامات قرار گرفته است، اظهار کرد: در توسعه کتابخانه‌ها باید سهم بیشتری داشت و ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی اشاره‌ای به استیجاری بودن محل اداره کل کتابخانه‌ها داشت، بیان کرد: استیجاری بودن محل اداره کل کتابخانه دغدغه است؛ اما به‌صورت موقت می‌توان از فضای کتابخانه مرکزی بهره گرفت و این موضوع مختص اداره کتابخانه‌ها نیست تا به مرور زمان ساختمان جدید با کمک اعتبارات و خیرین احداث شود.

استاندار گام اول تحقق فرهنگ کتابخوانی را با کمک رسانه‌ها، صداوسیما و فضای مجازی دانست و گفت: این امر برعهده دستگاه‌های متولی فرهنگی است.

مهدی آریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه، اظهار کرد: با حمایت‌های استاندار در شورای برنامه‌ریزی استان از محل اعتبارات تملک و دارایی استان، اعتبارات خوبی به کتابخانه ها اختصاص یافت.

وی ادامه داد: فاز دوم کتابخانه مرکزی بجنورد هنوز اجرایی نشده، در حالی که کوچکترین فضای کتابخانه‌ای متعلق به این کتابخانه است.

آریان در ادامه بیان کرد: سرانه فضای کتابخانه‌های مرکزی در کشور ۷۰۰۰ مترمربع است، اما کتابخانه مرکزی بجنورد ۵۰۰۰ مترمربع است که نیازمند حمایت‌های استاندار هستیم.

وی گفت: بهره‌مندی از ظرفیت مازاد دستگاه‌های اجرایی برای استفاده به‌عنوان کتابخانه هم می‌تواند ما را در رفع مشکلات این حوزه کمک کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی افزود: امسال دو پروژه ناتمام کتابخانه‌های شهر تیتکانلو و سنخواست به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha