• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403052718307
  • خبرنگار : 30057

رونمایی از پکیج کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء در کشور

رونمایی از پکیج کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء در کشور

یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست‌جمهوری از پکیج کشاورزی هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء با پروتکل لورا رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، آریان احمدی‌فرد، مدیرعامل این شرکت با اشاره به رشد روزافزون بازار اینترنت اشیاء بر اهمیت توسعه راهکارهای هوشمند در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: در این راستا توانسته‌ایم یک سیستم جامع و کم‌مصرف را طراحی کنیم که قادر به جمع‌آوری داده‌های دقیق از محیط کشاورزی و کنترل هوشمند تجهیزات است.

وی درباره ویژگی‌های این محصول، گفت: با توجه به اهمیت بخش آبیاری هوشمند (سناریو محور و از راه دور)، کنترلر شیر برقی طراحی و توسعه یافته است. جمع‌آوری داده‌های عملی از زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ از این رو فرستنده اطلاعات سنسورهای دما و رطوبت خاک و همچنین سنسور تشخیص باران در تیم ما طراحی و تولید شده است.

احمدی‌فرد درخصوص رابط کاربری در سیستم‌های IoT، تصریح کرد: اپلیکیشن کشاورزی هوشمند تولید شده، شامل بخش‌های مختلفی برای مشاهده داده‌های سنسورها، تفکیک زمین‌های کشاورزی و مدیریت شیرهای برقی است. در طراحی اپلیکیشن تلاش بر سادگی و سهولت تجربه کاربری بوده است تا بهره‌برداری از راهکار کشاورزی هوشمند به سادگی و با کمترین میزان آموزش امکان پذیر باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در رابطه با پیچیدگی و نوآوری محصول در فناوری، گفت: ارائه راهکار جامع از سنسور تا اپلیکیشن و یکپارچه‌سازی سیستم، پیاده‌سازی راهکار لورا و ارائه و مانیتورینگ لحظه‌ای داده‌ها، طراحی برد ماژولار لورا که قابلیت اتصال به هر نوع سنسوری را دارد و داده‌های آن را جمع‌آوری و به گیت‌وی ارسال می‌کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی مشتریان بالقوه این محصول را صاحبان گلخانه‌ها، باغداران و مالکین زمین های کشاورزی، شرکت های حوزه کشت و صنعت، هلدینگ‌ها و ویلاها و ساختمان‌های دارای فضای سبز دانست و ادامه داد: شرکت‌ها اکثرا از پروتکل‌های Wi-Fi، GSM و GPRS استفاده می‌کنند. GSM و GPRS نیز کمی قدیمی بوده و مزایای سرعت و پاسخگویی پروتکل‌های تخصصی اینترنت اشیاء را ندارد. از این نظر تیم ما دارای مزیت رقابتی تکنولوژیک است، زیرا تولیدات ما بر پایه پروتکل ارتباطی LoRa است که برای فضاهای کوچک و متوسط (گلخانه‌ها) و ابعاد وسیع و گسترده (مزارع و باغات) قابل بهره‌برداری است. رقبای غیر مستقیم ما شرکت‌هایی هستند که در حوزه فناوری اینترنت اشیاء فعالیت می‌کنند، اما هنوز به حوزه کشاورزی وارد نشده و در آینده ممکن است به این حوزه ورود کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha