• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403052718284
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

‌از کشف ۸۲ کیلو تریاک در عملیات پلیسی مشترک تا توقیف موتور سیکلت‌های قاچاق

‌از کشف ۸۲ کیلو تریاک در عملیات پلیسی مشترک تا توقیف موتور سیکلت‌های قاچاق

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس برای رسانه‌ها ارسال شده است، اخباری نظیر کشف ۸۲ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و خراسان رضوی، کشف موتور سیکلت‌های قاچاق، دستگیری سارقان احشام، کشف گردوهای قاچاق و... مشاهده می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۲۷ مردادماه از کشف ۸۲ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک در عملیات مشترک مأموران پلیس فارس و خراسان رضوی خبر داد و گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با اقدامات فنی مطلع شدند فردی با جاسازی تریاک در یک دستگاه اتوبوس در محورهای مواصلاتی فارس در حال تردد است که بررسی موضوع سریعا در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سردار یوسف ملک‌زاده افزود: در این راستا مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس سریعا به محور مواصلاتی سروستان-شیراز اعزام و موفق شدند اتوبوس حامل تریاک را شناسایی و آن را توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه اتوبوس مذکور قصد انتقال مسافر از کرمان به خوزستان داشت، تصریح کرد: در بازرسی دقیق از این خودرو میزان ۸۲ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در درون لاستیک‌های اتوبوس جاسازی شده بود کشف شد.

ملک‌زاده با اشاره به اینکه در این خصوص ۴ نفر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند، تصریح کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

۴۰ فقره سرقت در پرونده باند سارقان

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری اعضای باند سارقان اماکن خصوصی و دولتی و کشف ۴۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: با توجه به وقوع سرقت‌های متعدد اماکن خصوصی و دولتی و سیم و کابل مخابراتی در شهرستان و سریالی شدن این نوع سرقت‌ها، از آنجایی که شیوه و شگرد بکار رفته نشان از حضور افرادی ماهر و با تجربه داشت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مامورین پلیس آگاهی قرار گرفت.

علی‌اصغر محمدپور افزود: کارآگاهان پلیس با پایش صحنه‌های سرقت و اقدامات فنی موفق شدند در این خصوص ۴ نفر سارق که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۴۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی و سیم و کابل مخابراتی اعتراف کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

محمدپور اظهار کرد: هرگونه بزه در سطح شهرستان با پیگیری و پاسخ سریع، سخت و قانونی پلیس همراه خواهد بود، لذا از همه مردم ولایت‌مدار جهرم درخواست می‌کنیم هرگونه موارد مشکوک را سریعا با شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

موتورسیکلت‌های ۲۰ میلیاری قاچاق در شیراز توقیف شد

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران کلانتری ۲۸ صدرا هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۵ دستگاه موتورسیکلت سنگین که در حال حرکت بودند مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

اسماعیل زراعتیان با بیان اینکه در بررسی‌های تخصصی مشخص شد که موتورسیکلت‌های مورد نظر فاقد مدارک قانونی و قاچاق است، افزود: وسایط نقلیه‌های توقیف شده به همراه راکبین جهت سیر مراحل قانونی به کلانتری ۲۸ صدرا منتقل شدند.

وی با تصریح اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مجرمانه و مشکوک به قاچاق مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز همچنین از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۲۶ رحمت و پایگاه تجسس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات پلیسی موفق شدند در این خصوص یک سارق سابقه‌دار حرفه‌ای را شناسایی و وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی به عمل آمده به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار و سپس روانه زندان شد، از شهروندان درخواست کرد هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه فعالیت سارقان و برهم‌ زنندگان نظم و امنیت عمومی و افراد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

یاماها ۱۷ میلیاردی قاچاق در کازرون توقیف شد

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت ۴۵۰ سی‌سی قاچاق به ارزش ۱۷ میلیارد ریال خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی از وجود یک دستگاه موتورسیکلت یاماها ۴۵۰ سی‌سی در یک پارکینگ مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. پس از بررسی مدارک مشخص شد موتورسیکلت فاقد مدارک مثبته گمرکی و قاچاق است.

بیژن بارسالاری با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۱۷ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: پس از تشکیل پرونده، راکب برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

ال‌ای‌دی‌های قاچاق به بازار نرسید

فرمانده انتظامی لامرد از کشف کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی لامرد در راستای طرح مبارزه با قاچاق، حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

محسن لشکری با بیان اینکه در بازرسی‌ انجام گرفته از خودرو توقیفی، ۸ دستگاه ال‌ای‌دی خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی لامرد با تصریح اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست کرد به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقین احشام با ۱۲ فقره سرقت در رستم

فرمانده انتظامی شهرستان رستم از دستگیری سارقین احشام و کشف ۱۲ فقره سرقت خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح حوزه استحفاظی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سید عبدالمحمد نازیدوک ادامه داد: ماموران پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی و تحقیقات پلیسی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق را شناسایی و آنها را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی رستم با بیان اینکه متهمین در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت احشام اعتراف کردند، گفت: سارقین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

نازیدوک با اشاره به اینکه پلیس تمام توان خود را برای پیشگیری از سرقت‌ها به کار می‌گیرد به شهروندان توصیه کرد: ضمن حفظ هوشیاری با عمل به هشدارها و توصیه‌های انتظامی، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰به پلیس گزارش دهند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف گردو قاچاق در خرم‌بید

فرمانده انتظامی خرم‌بید گفت: در بازرسی از سواری پراید، ۴۸۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق در این شهرستان کشف شد.

علی‌اکبر کریمی بیان کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر این شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۸۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی خرم‌بید تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و بار مربوطه جهت رسیدگی به کالای قاچاق تحویل داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۷:۵۳

تریاک نباید بعنوان مخدر به حساب بیاورند؛ بلکه داروی مسکن برای همه دردها؛ جلوی هرویین وشیشه گرفته شوند تا جوانان گرفتار مواد صنعتی نشوند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۱۳:۳۴

برید شیشه و کریستال و مواد صنعتی رو کشف کنید ک مردم و زامبی کرده. تریاک داروی مسکن ادمای مسن و مریضه هیچ کسی ام با مصرف تریاک ن توهم زده ن آدم کشته

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۱۴:۲۱

درود بررزمندگان اسلام سلام شهیدان وسلام درود وتشکر به نیروهای انتظامی عزیزمان در راستای دستگیری متخلفان قاچاچیان وارازل اوباش با آرزوی موفقیت وسلامتی برای یکایک شماعزیزمان🤲🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹🌹

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۱۵:۳۱

اینقدر که مانع ایجاد کردید برای قاچاق تریاک ، بهتر شد ؟ بالاخره انسان باید بین دو چیز بد و بدتر ، چیز بد را انتخاب کند تا دچار عوارض ناشی از مصرف مواد خطرناکتر ، نشود . ببینید در آینده ای نزدیک ، مواد روانگردان و شیشه و ... با جوانان جامعه چه خواهد..

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۱۷:۲۸

تریاک موادمخدر نیست دارو گیاهیه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۱۷:۵۱

باید تمام مواد مخدر هر چی که باشه سوزانده بشه نه ضبط بشه که بعدا توسط افراد سود جو دوباره بفروش بره