• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403052718238
  • منبع : بازار

ضرورت کاربرد انواع لرزه‌گیر ارتعاشات صنعتی

ضرورت کاربرد انواع لرزه‌گیر ارتعاشات صنعتی

لرزه گیر ارتعاشات صنعتی جهت کاهش لرزش، تکان و صداهای ایجادشده در اثر شوک‌های ناگهانی، انبساط یا انقباض یا حرکت سریع سیالات در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از بازرگانی خانی، با لرزه گیر ارتعاشات صنعتی دیگر فشارهای ناگهانی، تغییرات دما و انبساط یا انقباض سیالات در لوله یا ماشین‌آلات صنعتی لرزش، شوک و صداهای غیرعادی ایجاد نمی‌کنند.در این مطلب لرزه‌گیر را که نقش بسزایی در طول عمر تجهیزات صنعتی و سلامت آن‌ها دارد، بررسی خواهیم کرد.

معرفی لرزه گیر ارتعاشات صنعتی

نصب لرزه گیر ارتعاشات صنعتی در خط لوله‌ها یا تجهیزات مختلف در صنایع، باعث کاهش چشمگیر و حتی حذف لرزش، حرکت و صداهای غیرعادی می‌شود. هنگام باز و بسته‌کردن شیر کشویی در خط لوله‌ها، فشار ناگهانی منجر به لرزش و تکان لوله می‌شود که لرزه‌گیر بسته به نوعی که دارد، حرکات عرضی و طولی را کنترل می‌کند.

ازطرفی در بیشتر فرآیندهای صنعتی، شاهد نوساناتی حین حرکت سیالات یا افزایش ناگهانی دما هستیم که منجر به حرکت تجهیزات در جای خود می‌شوند. این حرکت و لرزش‌ها شاید در لحظه ناچیز باشند، اما در درازمدت باعث شل‌شدن اتصالات و فرسودگی سطح تماس قطعات با هم می‌شود. بنابراین با به‌کارگیری لرزه‌گیر، می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد.

جهت افزایش طول عمر دستگاه‌ها و عملکرد بهینه خط لوله‌ها، انواع مختلف لرزه گیر تولید و عرضه شده است‌ که‌ هر کدام کاربردهای خاصی دارند.

لرزه گیر ارتعاشات صنعتی لاستیکی

ضرورت کاربرد انواع لرزه‌گیر ارتعاشات صنعتی

لرزه گیر لاستیکی عمدتا در خط لوله‌ها و برای کاهش و حذف شوک‌هایی که براثر انبساط یا انقباض سیالات یا تغییرات ناگهانی دمای آن‌ها ایجاد می‌شود، به‌کار می‌روند.  نوع لرزه‌گیرهای لاستیکی با درنظرگرفتن نوع فرآیند صنعتی، شرایط محیطی و حجم ارتعاشات انتخاب می‌شود که شامل انواع زیر است:

لرزه گیر لاستیکی خرطومی

  • لرزه‌گیرهای مهاردار صنعتی
  • لرزه‌گیر فن
  • لرزه‌گیرهای دستگاه لرزاننده
  • لرزه‌گیر سانتریفیوژ
  • لرزه‌گیرهای ماشین‌آلات صنعتی
  • لرزه‌گیر کمپرسور صنعتی
  • لرزه‌گیر چیلر و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی
  • لرزه‌گیر ماشین شاپ و CNC
  • ضربه‌گیر اتاق کامیون

لرزه گیر ارتعاشات صنعتی آکاردئونی

لرزه‌گیرهای آکاردئونی با مقاومت بسیار بالایی که در برابر فشار و دما دارند، می‌توانند ارتعاشات ایجادشده در خط لوله را به‌صورت محوری، جانبی و زاویه‌ای دفع کنند. لرزه‌گیرهای آکاردئونی شامل انواع فلنج‌دار، جوشی و دنده‌ای هستند.

لرزه گیر ارتعاشات صنعتی فلزی

لرزه‌گیرهای فلزی به‌دلیل ساخته‌شدن از آلیاژهای فلزی، قادر به مهار ارتعاشات ایجادشده براثر انبساط و انقباض‌های بعداز تغییر حرارت و فشار هستند. تحمل فشار بالا توسط این لرزه‌گیرها، مانع شکستن لوله‌ها شده و به همین دلیل، بهترین انتخاب برای کارخانه‌ها و اتصالات صنعتی به‌شمار می‌آیند. انواع مختلف لرزه‌گیرهای فلزی عبارت‌اند از:

  • لرزه‌گیرهای فلزی مهاردار
  • لرزه‌گیرهای خرطومی فلزی
  • فنرهای فشاری صنعتی
  • لرزه‌گیرهای مهاردار زاویه‌ای
  • لرزه‌گیرهای فلنج‌دار
  • لرزه‌گیرهای لایه‌ای
  • لرزه‌گیرهای قابل جوش
  • لرزه‌گیر چیلر

ضرورت استفاده از لرزه گیر ارتعاشات صنعتی

لرزه گیر لاستیکی و فلزی مقاومت قابل توجهی در برابر شکسته‌شدن یا افت کارایی دارد. با خرید لرزه گیر لاستیکی یا فلزی، بسته به نیاز در صنایع مختلف، از شل‌شدن اتصالات جلوگیری می‌شود و گردوخاک، آب یا عوامل خارجی وارد خط لوله یا تجهیزات دربسته صنعتی نمی‌شود.

ازطرفی با این قطعات، فرسودگی تجهیزات به حداقل می‌رسد؛ چراکه تکان‌های مداوم و با سرعت بالا در درازمدت آسیب‌های زیادی به سطوح بیرونی تجهیزات در صنایع وارد می‌کند.

لرزه‌گیرهای ضدارتعاش طوری طراحی شده‌اند که در برابر تنش‌های الکتریکی و تغییر شکل، مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهند.

کاربرد لرزه گیر ارتعاشات صنعتی

ضرورت کاربرد انواع لرزه‌گیر ارتعاشات صنعتی

کاربرد مهم‌ و گسترده ‌این لرزه‌گیرهای سبک که به‌راحتی جای‌گذاری و تعویض می‌شوند، در صنایعی مانند پتروشیمی و خطوط انتقال سیالات است که باعث حفاظت حداکثر از تجهیزات در زمان تکان‌های شدید، ارتعاش‌های مداوم و شوک‌های ناگهانی خواهد شد.

کاربرد لرزه‌گیرها، به‌خصوص لرزه‌گیر آکاردئونی در صنایعی است که انبساط و انقباض سیالات یا فشار ناگهانی آن‌ها، ارتعاش‌های شدیدی ایجاد می‌کند. پمپ‌های آب را می‌توان میزبان همیشگی این قطعات دانست. از دیگر کاربرد لرزه‌گیرها در صنایع دریایی، صنایع غذایی، شیمیایی، تاسیسات و فولاد است.

نحوه اتصال لرزه گیر ارتعاشات صنعتی

نحوه اتصال لرزه‌گیرها بسیار ساده است، اما دقت و تجهیزات خاصی را می‌طلبد. به‌طور معمول این قطعات ضدارتعاش را با فلنج یا پیچ و مهره در محل اتصال نصب می‌کنند.

البته برای اتصال لرزه‌گیرها توجه به نوع آن‌ها بسیار اهمیت دارد. به‌عنوان مثال، برای اتصال لرزه‌گیرهای آکاردئونی به خط لوله، بسته به شرایط محیط می‌توان یکی از روش‌های دنده‌ای، جوشی یا فلنجی را انتخاب کرد.

خرید لرزه گیر ارتعاشات صنعتی از بازرگانی خانی

بازرگانی خانی نمایندگی برتر برند ارتعاشات صنعتی ایران است که با سال‌ها سابقه در فروش و عرضه انواع لرزه‌گیرها، توانسته اعتماد مشتریان زیادی را کسب کند. در این مجموعه می‌توانید انواع شیرآلات صنعتی و اتصالاتی همچون لرزه‌گیر را بدون واسطه و مستقیم خریداری کنید و از کیفیت فوق‌العاده آن‌ها در جهت کارکردی بی‌نقص و طولانی‌مدت مطمئن باشید.

اگر نیاز به مشاوره قبل‌از خرید یا کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره لرزه‌گیرها دارید، می‌توانید به سایت رسمی بازرگانی خانی یعنی https://khanistore.com مراجعه کنید یا با شماره‌تلفن ۰۲۱۶۶۶۵۴۱۰۰ تماس بگیرید. ما سفارش شما را در کمترین زمان به شما تحویل خواهیم داد.

جمع‌بندی

لرزه گیر ارتعاشات صنعتی قطعه‌ای حساس جهت مهار ارتعاش، لرزش و صدای خط لوله یا تجهیزات در صنایع مختلف است. لرزه‌گیرها در انواع فلزی، لاستیکی و اکاردئونی ساخته شده‌اند که بسته به شرایط محیط و نوع لرزه‌گیر با روش‌های مختلفی مانند جوش، فلنج یا پیچ ‌و مهره با لوله یا تجهیزات صنعتی متصل می‌شوند.

کارشناسان و مشاوران کاربلد و ماهر در سایت بازرگانی خانی منتظر خدمت‌رسانی به شما خریداران این قطعه هستند تا نیاز یا ابهام شما را با مشاوره و پیشنهادهای‌شان برطرف سازند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۷:۱۴

مقاله بسیار مفیدی بود. اهمیت استفاده از لرزه‌گیرهای صنعتی در کاهش ارتعاشات به خوبی توضیح داده شده است. آیا امکان دارد در مقاله‌ای دیگر به بررسی انواع لرزه‌گیرهای متداول در صنعت نفت و گاز بپردازید؟ استفاده از این تکنولوژی‌ها در این صنایع بسیار حیاتیه

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۰ ۱۱:۴۱

موضوع مقاله‌تون واقعا مهمه، چون تو افزایش عمر تجهیزات صنعتی تاثیر زیادی داره. این موضوع به خیلی از صنایع کمک می‌کنه تا تصمیمات بهتری بگیرن.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۳۱ ۰۹:۲۳

خیلی جالب و آموزنده بود. یه سوال برام پیش اومده، این لرزه‌گیرها تو بهبود عملکرد سیستم‌های الکتریکی هم موثرن؟ اگه اطلاعات بیشتری دارید، لطفاً تو مقاله بعدی بهش اشاره کنید. ممنون بابت مطالب خوبتون