• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403052718180
  • خبرنگار : 50444

بارش باران در گرمای تابستان در خراسان شمالی

بارش باران در گرمای تابستان در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی آغاز بارش باران در نقاط مختلف خراسان شمالی از صبح امروز سبب لطافت هوا و خوشحالی مردم در اوج گرمای مرداد ماه تابستان شده است.

هوای خراسان شمالی از دیشب رو به خنکی رفت و گرمای هوا و آسمان صاف، جایش را به نسیم خنک و ابرناکی آسمان داد و از صبح امروز (۲۷ مرداد ماه) شاهد بارش باران پراکنده در نقاط مختلف از جمله بجنورد و سایر شهرها هستیم.

این بارش باران، جان تازه‌ای به گیاهان بخشیده و گرد و غباری را که در روزهای گذشته به‌دلیل وزش باد، سبزی گیاهان را خاکی کرده بود، شسته و لطافتی به هوا بخشیده، گویی تابستان در پنجاه و هشتمین روز از آغازش در یک‌آن به پایان رسیده و ۳۵ روز زودتر از همیشه، فصل پاییز خود را نمایان کرده است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طبق آخرین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، جو ناپایداری امروز در استان فعال خواهد بود.

مظاهر عظیم‌زاده دوین گفت: پدیده غالب امروز، افزایش وزش باد، گاهی وزش باد شدید لحظه‌ای، در اغلب نقاط استان بارش باران و در ارتفاعات مه‌گرفتگی و در برخی مناطق جنوب شرقی استان، احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه هشدار زرد هواشناسی نسبت به این موارد صادر شده است، افزود: از فردا تا اواخر هفته با کاهش ابر، جو پایداری را در استان انتظار داریم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود آسمانی صاف تا کمی ابری در برخی نقاط گاهی افزایش ابر همراه با وزش باد تا اواخر هفته در استان حاکم باشد، گفت: به‌لحاظ دمایی نیز روند افزایشی دما از فردا تا روز دوشنبه رخ خواهد داد، اما تا پایان هفته دما به‌تدریج کاهش می‌یابد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران در اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای هوای امروز در بجنورد ۲۴ درجه، اسفراین ۲۶، بام و صفی‌آباد ۲۷، جاجرم ۲۸، راز و جرگلان ۲۱، سملقان ۲۳، شیروان ۲۴، فاروج ۲۲، گرمه ۲۸ و مانه ۲۴ درجه سانتیگراد باشد.

عظیم‌زاده افزود: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود حداکثر دمای هوا روز یکشنبه (۲۸ مرداد ماه) در بجنورد به ۳۰، اسفراین به ۳۱، بام و صفی‌آباد به ۳۱، جاجرم به ۳۳، راز و جرگلان به ۲۶، سملقان به ۲۹، شیروان به ۲۹، فاروج به ۲۷، گرمه به ۳۳ و مانه نیز به ۳۰ درجه سانتیگراد برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha