• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052718117
  • خبرنگار : 50642

دولتمردان در راستای حفظ و پایداری برق تولید تلاش کنند

دولتمردان در راستای حفظ و پایداری برق تولید تلاش کنند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط موجود در جامعه، برق تولید نسبت به برق خانگی ارجحیت بیشتری دارد و دولتمردان باید در راستای حفظ و پایداری برق تولید تلاش کنند.

غلامرضا نازپرور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر انرژی و کمبود آن بر صنعت و تولید اظهار کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته به زیرساخت‌های انرژی توجه نشده است و زیرساخت‌های ضعیف انرژی‌های گاز و برق، مشکلات متعددی را پدید آورده و انرژی پاک هم در سه سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است و اگر به این امر از گذشته توجه می‌شد، امروزه به چنین کمبودهایی دچار نمی‌شدیم و در وضع بهتری قرار داشتیم.

وی بیان کرد: شعار سال ۱۴۰۳ رهبر معظم انقلاب، جهش تولید است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا پیش‌نیاز جهش تولید زیرساخت انرژی است و اگر زیرساخت‌های انرژی تامین نشود، جهش تولید رخ نمی‌دهد. بنابراین اگر توجه لازم به نیروگاه‌ها انجام می‌شد، تولید برق افزایش چشمگیری داشت و امروزه چنین مشکلاتی رخ نمی‌داد. باتوجه به اینکه دولت‌های مختلف به این نکته توجه نکرده‌اند، تولید ما که وابسته به انرژی است ضربه خورده و این امر نتایجی مانند تعطیلی کارخانه‌های سیمان و فولاد را به ارمغان آورده است.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه کارخانه‌های سیمان به دلیل کمبود انرژی تعطیل شده‌اند، مشخص است که در آینده نزدیک قیمت سیمان در بازار سیاه افزایش چشمگیری پیدا می‌کند؛ زیرا کارخانجات تولید سیمان ندارند و تنها از انبار خود بار به بازار ارائه می‌دهند. بنابراین دولت باید در چنین مواردی ورود کند و زیرساخت‌های لازم را فراهم آورد، زیرا با افزایش قیمت چنین موادی، هزینه آن را باید مردم بپردازند و ضرر آن برای مردم است. بخش خصوصی می‌تواند در این امر سهیم باشد اما نیازمند تسهیلات مناسبی است که بتواند با کمک آن، در تامین زیرساخت‌های لازم تلاش و کم‌کاری دولت‌ها را جبران کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروزه برق برخی از کارخانجات قطع می‌شود و این امر در تولید آن‌ها تاثیر بسزایی می‌گذارد. لذا در چنین شرایطی دولت باید راهکاری بیندیشد و این امر را سامان دهد زیرا اگر برق خانه‌ها قطع شود، آسیب کمتری به جامعه و اقتصاد وارد می‌شود، حال آنکه قطعی برق کارخانجات آسیب‌های بسیاری را فراهم می‌آورد. بنابراین باید برنامه درستی برای قطعی برق شهری در اختیار مردم قرار گیرد، اما برق کارخانجات قطع نشود و به تولید خدشه‌ای وارد نشود.

نازپرور گفت: باتوجه به شرایط موجود در جامعه، برق تولید از برق خانگی ارجحیت بیشتری دارد و دولتمردان باید در این راستا تلاش کنند. همچنین اگر اولویت‌بندی مناسبی در این راستا انجام شود، متوجه خواهیم شد که اولویت اول کشور و استان خراسان رضوی، آماده‌سازی زیرساخت‌ها است و بودجه کشور باید بر اساس زیرساخت‌ها تعیین شود. باتوجه به پیش‌بینی‌های انجام شده گفته شده است که در سال ۱۴۱۰ یک سوم ایران برق ندارد و ایران با چالش‌های بسیاری روبرو خواهد شد، لذا این امر اهمیت بسیاری دارد و امیدوایم که در اولویت اول دولت جدید قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha