• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403052718111
  • خبرنگار : 50355

کارشناس مسئول اداره امور بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

بیماران خاص از حضور در مراسم بزرگ اربعین حسینی اجتناب کنند

بیماران خاص از حضور در مراسم بزرگ اربعین حسینی اجتناب کنند

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول اداره امور بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌خواهیم در این روزها از رفتن به زیارت اربعین با توجه به شلوغی جمعیت و محدودیت مراکز درمانی عراق خودداری کرده و سفر خود را به بعد از اربعین موکول کنند.

جواد رجبیان اظهار کرد: در این روزها که تمامی ارادتمندان به حضرت سیدالشهداء(ع) عازم سفر زیارتی اربعین هستند از تمامی بیماران خاص و صعب‌العلاج به‌ویژه بیماران مبتلا به سرطان، MS، دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی می‌خواهیم که با توجه به شلوغی جمعیت و محدودیت مراکز درمانی عراق، از رفتن به زیارت اربعین خودداری کرده و سفر خود را به بعد از اربعین موکول کنند.

وی تصریح کرد: اگر در جمع زائران پیاده امام حسین(ع) بیمارانی هستند که قصد حضور در سفر اربعین را دارند، باید ابتدا مشورت لازم را از پزشک خود بگیرند و اگر این سفر  در شرایط فعلی برایشان  مناسب نبود مصر به انجام آن نباشند.

کارشناس مسئول اداره امور بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین به دیگر بیمارانی هم که در این سفر حاضر هستند توصیه می‌کنیم که داروهای مصرفی را به میزان کافی با خود ببرند، چراکه برخی از داروها از جمله موارد مصرفی بیماران خاص و صعب‌العلاج در داروخانه‌ها و بیمارستان‌های عراق موجود نیست و اگر هم باشد با هزینه بسیار بالا بوده و ممکن است که تهیه آن برای فرد بیمار کار آسانی نباشد.

دکتر رجبیان با بیان اینکه بیماران مبتلا به تالاسمی و هموفیلی که نیازمند به دریافت خون هستند تحت هیچ شرایطی نباید به عراق سفر کنند، خاطرنشان کرد: این گروه‌ها وضعیت‌ به مراتب خاص‌تری از سایر بیماران دارند و با توجه به کمبود خون در کشور عراق و اینکه خون موجود در بیمارستان‌های عراق برای بیماران آن کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، رفتن این گروه از بیماران به این سفر زیارتی تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود.

به گزارش وبدا، وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ١٢ هزار و ٩٧٣ بیمار خاص در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند، بیان کرد: این گروه از بیماران شامل ۵۰۴ بیمار تالاسمی، ٣۴۵۶ بیمار دیالیزی، ٢٧۰۰ بیمار پیوندی، هزار بیمار هموفیلی و ۵٣١٣ بیمار MS هستند و این ۵ گروه طبق سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مراکز خاصی که ویژه آنها بوده مراجعه و خدمت موردنیاز را به صورت متمرکز دریافت می‌کنند. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha