• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403052718107
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان:

۸ شهید گمنام در مازندران تشییع می‌شوند

۸ شهید گمنام در مازندران تشییع می‌شوند

ایسنا/مازندران مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از تشییع شهدای گمنام همزمان با سالروز وفات حضرت زهرا(س) خبرداد و گفت: امسال به مناسبت ایام فاطمیه ۸ شهید گمنام در مازندران تشییع می‌شوند.

سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی امروز۲۷ مرداد در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و هیات امنای مرکز فرهنگی مازندران که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ارزش های دفاع مقدس باید به نسل‌های آینده جامعه منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید میدان‌دار برنامه‌های انقلاب اسلامی باشند، تصریح کرد: انتظار داریم کارگروه های بیست و دوگانه‌ای که در استان برای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس تعیین شد به صورت تخصصی برنامه داشته باشند.

سرهنگ پاسدار سلامی یادآور شد: هر تلاشی در زمینه دفاع مقدس انجام می‌شود مجاهدت در راه انقلاب است و مبارزه با دشمن تلقی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید تا ۱۵ شهریور برنامه‌های خود را در سامانه ثبت کنند. در حال حاضر ۱۷۵۲ برنامه توسط ۴۷۰ کاربر در سامانه برنامه های دفاع مقدس ثبت شد و مازندران رتبه سوم را دارد و این مورد انتظار استان نیست.

این مسئول به تجلیل ۶۰ هزار بانوی پیشکسوت و ایثارگر دوران دفاع مقدس در مازندران طی هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: برنامه‌های شاخص دفاع مقدس را در هفته‌ای که به این نام مزین شده است را داریم حتی برخی از برنامه‌ها به صورت کشوری است.

سرهنگ پاسدار سلامی از دومین رویداد فرهنگی اجلاسیه ۱۴ هزار شهید مازندران یاد کرد و ادامه داد: با مصوبه شورای عالی فرهنگی درس دفاع مقدس در قالب دروس اجباری در دانشگاه ها همزمان با آغاز سال تحصیلی تدریس خواهد شد.

وی از تشییع شهدای گمنام همزمان با وفات حضرت زهرا(س) خبرداد و گفت: امسال به مناسبت فاطمیه ۸ شهید گمنام در مازندران تشییع می‌شود.

به گفته سلامی، در ۱۷۲ نقطه تعیین شده ۳۸۲ شهید گمنام مهمان مازندرانی‌ها هستند که لازم است ساخت یادمان شهدای خوشنام در استان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس استان بزرگترین موزه کشور است، یادآور شد: این موزه نماد مجاهدت و ارزش‌های ما است، برای این پروژه‌ای که ۱۵ سال از عمرش می‌گذرد با آمد و رفت مسئولان کشوری باید برنامه‌ای میان مدت تعریف شود تا این طرح تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha