• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403052718070
  • خبرنگار : 71567

حداقل و حداکثر سن بازنشستگی اساتید دانشگاه‌ها چقدر است؟

حداقل و حداکثر سن بازنشستگی اساتید دانشگاه‌ها چقدر است؟

براساس مصوبه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس هیات امنا حداقل سن بازنشستگی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها ۶۵ و حداکثر آن نیز ۸۰ سال اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، طبق مصوبه اعلامی از سوی محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم،تحقیقات و فناوری و همچنین رئیس هیات امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی حداقل و حداکثر سن بازنشستگی اعضای هیات علمی در رتبه‌های مربی آموزشیار یا پژوهشیار، مربی آموزشی یا پژوهشی، استادیار آموزشی یا پژوهشی، دانشیار آموزشی یا پژوهشی، استاد آموزشی یا پژوهشی، عضو هیات علمی نمونه کشوری با مرتبه دانشیار، عضو هیات علمی نمونه کشوری با مرتبه استاد، دانشمند یک درصد ملی و بین‌المللی و استاد ممتاز آموزشی یا پژوهشی اعلام شد.

بر این اساس مربی آموزشیار یا پژوهشیار با ۳۰ سال سابقه خدمت و با سن ۶۵ سال، مربی آموزشی یا پژوهشی با ۳۰ سال سابقه خدمت و استادیار آموزشی یا پژوهشی با ۳۰ سال سابقه خدمت هر سه با سن ۶۵ سال بازنشسته خواهند شد.

همچنین دانشیار آموزشی یا پژوهشی با سن ۶۷ سال، استاد آموزشی یا پژوهشی با سن ۷۰ سال، عضو هیات علمی نمونه کشوری با مرتبه دانشیار تا سن ۷۰ سال و عضو هیات علمی نمونه کشوری با مرتبه استاد تا سن ۷۳ سال پایان خدمت دریافت خواهند کرد.

دانشمندان یک درصد ملی و بین‌المللی تا زمانی که نام آنها در فهرست سالیانه موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری قرار دارد، تا سن ۷۵ سالگی و به صورت سالانه تمدید خواهد شد. همچنین پایان خدمت استاد ممتاز آموزشی یا پژوهشی دانشگاه‌ها نیز تا سن ۸۰ سال اعلام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۳:۲۰

نصف سال تعطیل هستند همش مزایا بدین

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۵۰

کارمند اداری و شرکتی با دیپلم استخدام شده با دکترا بازنشسته شده!!! هر کدوم با توجه به محل استخدام از انواع وام و ماموریت داخل و خارج و ... و اضافه‌کاری‌های عجیب و غریب و دورکاری و وسیله نقلیه و منشی و ... تعطیلی کمبود آب و برق و گاز و ... بهره‌مندند!

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۲۵

من ۶۷ ساله و ۲۷ سال تدریس داشتم پس چرا دانشگاه علمی کاربردی اعلام نمود تدریس برای امثال بنده ممنوع است

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۴:۳۲

اگرسابقه بیمه ۳۰سال باشه،ولی سن۵۲سال باشه،ولی استادیارباشی وبخواهی ادامه بزهید،اجازه همکاری هست؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۵:۲۵

سن امید به زندگی رو چقدر بالا در نظر گرفتید برای اساتید!!!!! با کدوم شرایط کاری مطلوب؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۵:۵۵

الان تقریبا 70درصد اساتید تو وزارت بهداشت طبق قانون باز نشسته هستند. ولی نمی رن.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۷ ۱۷:۰۶

درآمد بسیاری از مشاغل آزاد از استاد و هیئت علمی دانشگاه بمراتب بیشتر است. هیئت علمی بودن همچین خیلی راحت نیست. باید علاوه بر کار آموزش بیاد فعالیت پژوهشی، اجرایی و فناورانه قابل قبول داشت باشید، در غیر اینصورت دچار رکود علمی شده و از دانشگاه اخراج

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۰۰:۲۴

دروزارت علوم اساتید تا سن ۸۰ سالگی می توانند مشغول به کار باشند ولی متاسفانه وزارت اموزش وپرورش معلمان را درحالبکه با کوله باری ازتجربه شده با سی سال کار وبدون درنظر گرفتن شرایط سنی ازمجموعه خارج می کنند واین بزرگترین چالش اموزش وپرورش می باشد.

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۰۰:۴۷

سن بازنشستگی دکترها یا اساتید دانشگاه باید 60 سال باشد

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۱۳:۰۴

بنده ۴۰ سالگی استخدام شدم. یعنی ۶۰ سالم شد بازنشسته بشم؟ با ۲۰ سال کار؟ بعد حقوقم بشه دو سوم بعداز بازنشستگی؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۲۸ ۱۳:۵۳

استادای برخی از دانشگاه آزاد لاهیجان اونایی ک سنشون بالاست واقعا نه بلدن تدریس کنن نه به درد هیچ کاری میخورن فقط بلدن دعوا کنن واقعا ناامید شدیدی اینا باز باید تو دانشگاه باشن