• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403052718057
  • خبرنگار : 30057

۶ طرح سرمایه‌پذیر نشست دی-۸ تقدیر شدند

۶ طرح سرمایه‌پذیر نشست دی-۸ تقدیر شدند

در آیین اختتامیه ششمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری دی-۸ از ۶ طرح سرمایه‌پذیر نهایی تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، آیین اختتامیه ششمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری دی-۸ با راهبری شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ (D-۸ TTEN) مستقر در پارک فناوری پردیس و به میزبانی وزارت علوم و فناوری مالزی در روزهای ۱۲ و ۱۳ آگوست در  شهر کوالالامپور برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مقامات سازمان دی-۸، وزارت علوم و فناوری مالزی، سفرای کشورهای دی-۸ در مالزی، شورای عالی علوم و تحقیقات فناوری ترکیه، وزارت صنعت و تولید پاکستان، سازمان ملی اکتساب و انتقال فناوری نیجریه و شبکه فن بازار ملی ایران برگزار شد، از ۶ طرح سرمایه پذیر نهایی تقدیر شد. این طرح‌ها از کشورهای مالزی، ایران، نیجریه و پاکستان به این نشست ارائه شده بودند.

در این نشست دو روزه، علاوه بر برگزاری پنل‌های تخصصی در دو حوزه انرژی و توسعه پایدار و نیز هوش مصنوعی، ۱۲ طرح سرمایه پذیر منتخب نهایی در دو گروه، در حضور داوران کشورهای مالزی و ایران ارائه شد. کشور مالزی با دارا بودن ۳ طرح برگزیده بیشترین جوایز را در میان کشورهای حاضر به خود اختصاص داده است. کشورهای ایران، نیجریه و پاکستان نیز هرکدام با یک استارتاپ برگزیده، جوایز خود را از رئیس شبکه تبادل فناوری دی-۸، دبیر کل سازمان دی-۸ و دبیر کل وزارت علوم و فناوری مالزی دریافت کردند.

در آیین اختتامیه این نشست، عبدالقدیر امام، دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی دی-۸، ضمن تقدیر از فعالیت‌های شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ و پارک فناوری پردیس به عنوان دبیرخانه، نشست سرمایه‌گذاری فناوری را فرصتی جدی و رو به رشد برای ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری مشترک در میان کشورهای عضو سازمان دی-۸ قلمداد کرد.

وی طرح صندوق مشترک دی-۸ در حوزه فناوری و نوآوری را یکی از پروژه‌های کلیدی سازمان دی-۸ در راستای اهداف مشترک اقتصادی و تجاری آن برشمرد که با راهبری شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ در حال پیگیری است.

همچنین میلاد صدرخانلو، رئیس شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ ضمن ابراز آمادگی این شبکه برای در اختیار قرار دادن زیرساخت خود به زیست بوم فناوری و نوآوری کشورهای عضو، شروع چند پروژه همکاری فناورانه بین ایران و مالزی را در سال جاری اعلام کرد.

به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در پایان این مراسم، از نماینده شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ در کشور مالزی توسط نمایندگان دبیرخانه این شبکه تقدیر به عمل آمد.

ششمین دوره نشست سرمایه گذاری فناوری بر اساس مصوبه شورای عالی شبکه تبادل و انتقال فناوری دی-۸ در سال گذشته به  سازمان هماهنگی شبکه D-۸ TTEN در کشور مالزی اعطا شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha