• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052718052
  • خبرنگار : 71496

قیس الخزعلی: وجود مقاومت برای اجبار آمریکایی‌ها به خروج از عراق ضروری است

قیس الخزعلی: وجود مقاومت برای اجبار آمریکایی‌ها به خروج از عراق ضروری است

دبیرکل عصائب اهل الحق تاکید کرد که اقدام مقاومت برای اجبار نیروهای آمریکایی به خروج از خاک عراق و تحقق حاکمیت کامل این کشور ضروری است.

به گزارش ایسنا، «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق در عراق در واکنش به خبر تعویق روند اخراج نظامیان اشغالگر آمریکا از این کشور اظهار کرد: نیروهایی که به صورت غیرقانونی و بر خلاف قانون اساسی و قوانین عراق در کشور حضور دارند، نمی‌توانند با مذاکرات دیپلماتیک از عراق بروند.

الخزعلی تاکید کرد: اگر مذاکرات دیپلماتیک با اقدام نظامی و مقاومت همراه نباشد، نیروهای آمریکایی هرگز از کشور خارج نخواهند شد و اقدام مقاومت برای اجبار نیروهای آمریکایی به عقب‌نشینی جهت برقراری حاکمیت کامل در کشور ضروری است.

به گزارش خبرگزاری عراقی «یونیوز»، دبیرکل عصائب اهل الحق در ادامه نیز گفت: وجود مقاومت برای برقراری حاکمیت در آینده‌ نزدیک لازم است و ما بخشی از محور مقاومت هستیم و در صورت گسترش درگیری در منطقه یا در لبنان و یا یمن به آن اهتمام می‌ورزیم.

او افزود: آنچه میان مقاومت در لبنان، یمن و عراق از یک سو و رژیم صهیونیستی از سوی دیگر وجود دارد، به پایان نرسیده و نبردی وجود دارد که هنوز تمام نشده است.

الخزعلی در ادامه گفت: آنچه اکنون وجود دارد، جنگ روانی، مشکلات اقتصادی و اجتماعی و نگرانی در طرف اسرائیلی است و آنها هر روز منتظر هستند که بمباران شده و هدف حمله قرار بگیرند.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق در پایان نیز گفت: قطعا حمایت مقاومت عراق از غزه ادامه خواهد یافت، کارها رو به پایان است و در حال حاضر پیروز جنگ محور مقاومت است.

وزارت خارجه عراق روز پنجشنبه با اشاره به موضوع اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق، اعلام کرد به دلیل «تحولات اخیر، تاریخ اعلام پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به تعویق افتاده است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha