• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403052718031
  • خبرنگار : 50163

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان:

افزایش آمادگی و ایمنی بخش خصوصی از اهداف اجرای طرح سلام است

افزایش آمادگی و ایمنی بخش خصوصی از اهداف اجرای طرح سلام است

ایسنا/زنجان مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان، هدف از اجرای طرح «سلام» را افزایش آمادگی و ایمنی در بخش خصوصی و هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود برای رویارویی با سوانح طبیعی و صنعتی بزرگ مقیاس در سطح ملی، منطقه‌ای و محلی برشمرد.

عباس بابایی امروز (شنبه ۲۷ مرداد ماه) در آیین افتتاحیه آموزش‌های طرح سلام در زنجان، با بیان اینکه استان زنجان اولین استانی است که به صورت رسمی این طرح در آن افتتاح شد، عنوان کرد: یکی از اهداف این طرح استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های دولتی، غیردولتی، نظامی و ... موظف هستند در زمان بحران، تحت نظارت مدیریت بحران به وظایف خود بپردازند، ادامه داد: در قانون مدیریت بحران به نقش‌آفرینی بخش خصوصی نیز اشاره شده است اما سازوکار آن پیش‌بینی نشده که سال گذشته آیین‌نامه این موضوع توسط هیات وزیران ابلاغ شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان ۱۲۶۱ واحد تولیدی و صنعتی دارد، بیان کرد: استان زنجان ۱۰۵۶ واحد فعال و ۲۰۵ واحد غیرفعال دارد. در این واحدها بالغ بر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کارند.

بابایی توضیح داد: با اجرای طرح سلام برای این واحدها گروه‌های واکنش سریع تشکیل می‌شود و این گروه‌های واکنش سریع به ۳ تا ۴ تیم واکنش سریع تخصصی تقسیم‌بندی شده‌اند که دارای تیم‌های امداد و نجات، سوانح، اطفا حریق و ... هستند.

وی با یادآوری اینکه طرح سلام شامل شناسایی، سازماندهی، تجهیز، آموزش و در نهایت، تمرین و مانور است، گفت: توسعه مشارکت مردمی به‌عنوان یکی از اهداف طرح سلام است که از طریق برنامه‌ریزی و هماهنگی برای آموزش و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تعاملی بین مردم و دستگاه‌های دولتی ایجاد و بخش خصوصی را وارد چرخه فعالیت مدیریت بحران می‌کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه یکی از مراحل این طرح شناسایی است که در همین راستا بیش از شرکت شناسایی شده‌اند که برای ۱۰۰ شرکت، آموزش‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، یادآور شد:  هدف‌گذاری و چشم‌انداز ترسیم شده ۴۰۰ تیم آموزش‌دیده و تخصصی است. 

او گام سوم این طرح را  تجهیز و گام چهارم را آموزش‌ها تخصصی عنوان‌ کرد و گفت: هر پنج مرحله طرح امسال در استان به پایان رسیده که این امر نشان‌دهنده آمادگی است.

وی با بیان اینکه این رویکرد یکی از مولفه‌های قدرت‌سازی و تحقق حکمرانی شایسته در دنیا و در نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در این راستا حاکمیت، مردم و بخش خصوصی بایستی به طور نظام‌مند و منسجم در کنار هم و به طور هم‌افزا نقش‌آفرینی کنند تا حکمرانی خوب بحران محقق شود و تضمین تداوم تولید و خدمات در بخش‌های خصوصی کشور را شاهد باشیم.

بابایی اضافه کرد: این قرارگاه از تابستان سال ۱۴۰۲ با تکیه بر مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها در مدیریت بحران‌ها در بستر سازمان مدیریت بحران کشور با راهبری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران ملی استانی و شهرستانی کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha