• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052717984
  • خبرنگار : 50037

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد:

تولید سالیانه ۱۵۰ تن آلوئه ورا در اسدآباد

تولید سالیانه ۱۵۰ تن آلوئه ورا در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از تولید سالیانه ۱۵۰ تن آلوئه‌ورا در این شهرستان خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای یک واحد گلخانه در زمینه کشت الگویی آلوئه‌ورا به مساحت ۵۱۰۲ متر مربع بوده که این گلخانه به عنوان نخستین واحد گلخانه آلوئه‌ورا استان همدان به‌طور میانگین سالیانه دارای ۱۵۰ تن تولید است.

وی دوره برداشت محصول آلوئه‌ورا در مرحله اول این محصول را هشت ماه و در مرحله دوم چهار تا پنج ماه برشمرد و تصریح کرد: آلوئه‌ورا به صورت مشخص در صنایع مختلف از جمله در صنایع آرایشی و بهداشتی، غذایی و دارویی دارای کاربرد بوده و کم‌آب‌بر بودن کشت این محصول را نیز می‌توان از دیگر مزایای این محصول برشمرد.

مرادی با اشاره به اینکه آلوئه‌ورا تولید شده این واحد به استان‌هایی چون البرز و اصفهان ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود این هنوز این واحد گلخانه در بحث بازاریابی برای این محصول همچنان با مشکل مواجه بوده و نیاز است در این رابطه با راهکارهایی برای بازار فروش و صادرات این محصول و ژل‌گیری و جلوگیری از خام‌فروشی حمایت شود.

وی اضافه کرد: آلوئه‌ورا برای بار نخست ابتدا کشت می‌شود سپس چهار تا پنج سال قابل نگهداری است و پس از آن با کمک پاجوش‌هایی که هر یک از بوته‌ها می‌زنند می‌توان نسبت به کشت مجدد آن پس از چهار یا پنج سال اقدام کرد.

مرادی با بیان اینکه این گیاه در طول چهار فصل قابل برداشت بوده و بهترین زمان کاشت پاجوش‌ها در آبان‌ و بهترین فصل برداشت برگ‌ها از فروردین تا شهریور است‌، افزود: تراکم گیاهی این محصول در هر هکتار از گلخانه به‌طور میانگین ۳۰ هزار بوته بوده و میانگین عملکرد آن در هر هکتار بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن متغیر است.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد در ادامه با بیان اینکه این گیاه برای تولید ۷۰ نوع دارو مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیش از ۴۰۰ نوع محصول بهداشتی، آرایشی، دارویی و خوراکی از آن تولید می‌شود، افزود: آلوئه‌ورا به شکل‌های مختلف اعم از مایع، پودر، ژل، کرم، لوسیون، کپسول، عصاره و نوشیدنی مورد مصرف قرار می‌گیرد.

مرادی با بیان اینکه آلوئه‌ورا یک گیاه پرخاصیت است که از معروف‌ترین خواص آن می‌توان به فواید این گیاه برای پوست و مو اشاره کرد، گفت: گیاه آلوئه‌ورا به علت دارا بودن انواع آمینواسیدها و آنزیم‌های ضروری بدن، موادمعدنی مانند کلیسم، پتاسیم، روی، آهن، انواع ویتامین C،E و ویتامین خانواده B مانند B۱۲،B۶،B۱، و ... با فرآوری محصولات آن از خواص بالایی برای مو، پیشگیری و درمان دیابت، تقویت سیستم ایمنی، درمان تبخال، سرطان، درمان و دفع سنگ کلیه،تصفیه خون، بیماری‌های کبدی، انواع بیماری‌های پوستی، حساسیت‌ها برخوردار است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha