• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403052717982
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رئیس هیئت مدیر انجمن تالاسمی سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

تکذیب توزیع خون تاریخ مصرف گذشته در بلوچستان

تکذیب توزیع خون تاریخ مصرف گذشته در بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس هیئت‌مدیره انجمن تالاسمی سیستان و بلوچستان گفت: در تمام استان، پوشش صددرصدی کیسه‌های فیلتردار خون و پایش سلامت خون‌ها برای بیماران تالاسمی انجام می‌گیرد و تزریق خون‌های تاریخ‌ گذشته در بلوچستان را تکذیب می‌کنیم.

زهرا قلجائی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص شایعه رسانه‌های معاند که مدعی شده‌اند در مراکز تزریق خون بخش تالاسمی در بلوچستان از خون‌های تاریخ مصرف گذشته و یا در حال انقضا برای بیماران استفاده می‌شود، اظهار کرد: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد و کاملا کذب است.

وی با اشاره به‌اینکه رسانه‌های معاند هیچ‌وقت خیر مردم ایران را نمی‌خواهند و با اخبار دروغ به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم هستند، اظهار کرد: پوشش صددرصدی کیسه‌های فیلتردار خون و آزمایش‌های سرولوژی اختصاصی برای گرفتن خون هم فنوتیپ که کمترین عوارض را دارد و راه‌اندازی آزمایش‌های NAT برای پایش سلامت خون از بهترین اقدامات سازمان انتقال خون ایران در طی چند سال اخیر است.

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن تالاسمی استان تصریح کرد: نزدیک به صددرصد کیسه‌های ارسالی خون، به‌صورت فیلتردار و طبق استانداردهای جهانی بوده است. برای این اقدامات، همکاری خوبی سازمان انتقال خون ایران و اداره کل انتقال خون سیستان و بلوچستان با ما داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم، پخش خون به بخش‌های تالاسمی بیمارستان‌های تابعه سیستان و بلوچستان با برنامه‌ریزی دقیق و بهتری انجام شده است، افزود: به نمایندگی از سوی همه بیماران از افرادی که اقدام به‌دروغ پراکنی در حوزه سلامت می‌کنند، شکایت داریم و احساس انزجار و تنفر می‌کنیم.

قلجائی تصریح کرد: با توجه‌ به تحول شگرف در نوع خدماتی که به بیماران تالاسمی در دو سال اخیر ایجاد شده، میزان رضایت‌مندی بیماران افزایش داشته و طول عمر بیماران نیز بیشتر شده که جا دارد از تمامی مردم نوعدوست که اقدام به اهدای خون کردند تشکر و قدردانی کنم.

 رئیس هیئت‌ مدیره انجمن تالاسمی استان خاطرنشان کرد: بیماران تالاسمی بحمدالله در سایه این اقدامات امروز زندگی بهتری دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha