• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403052717971
  • خبرنگار : 71588

برپایی تظاهرات در مراکش در محکومیت جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه

برپایی تظاهرات در مراکش در محکومیت جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه

صدها تن از شهروندان مراکشی روز جمعه با برپایی تظاهراتی در شهر رباط خواستار توقف جنگ بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شدند.

به گزارش ایسنا، صدها تن از شهروندان مراکشی روز جمعه در مقابل ساختمان پارلمان در شهر رباط تظاهراتی برپا کردند و جنگ بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محکوم کردند.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی خواستار حمایت از مقاومت و اقدام عربی اسلامی در راستای توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شدند.

معترضان مراکشی تداوم حمایت کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی به‌رغم میزان ویرانی‌های گسترده در غزه را محکوم کردند.

این تظاهرات بنا به درخواست گروه «همکاری برای فلسطین» برگزار شد.

در همین راستا، احمد ویحمان، فعال مراکشی و عضو گروه همکاری برای فلسطین ضمن محکوم کردن ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران، خاطرنشان کرد این تظاهرات در راستای حمایت از جنگ ادامه‌دار غزه برگزار شد.

برپایی تظاهرات در مراکش در محکومیت جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه

ویحمان خواستار بسته شدن دفتر ارتباطات رژیم صهیونیستی در شهر رباط شد.

وی در ادامه افزود: شمارش معکوس برای تحقق پیروزی با وجود جانفشانی‌های فراوان آغاز شده است و به یاری خداوند متعال مقاومت پیروز خواهد شد.

برپایی تظاهرات در مراکش در محکومیت جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه

مردم مراکش مخصوصا در پایتخت آن رباط، تقریبا همه روزه تجمعات همبستگی با ملت فلسطین برگزار کرده و خواهان توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، لغو محاصره این باریکه و انتقال کمک‌های انسانی به آن هستند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی برجای گذاشته است. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جهان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فاجعه انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

از ابتدای این جنگ، تل‌آویو میلیاردها دلار تجهیزات نظامی مختلف از آمریکا دریافت کرده است. براساس اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده‌های اف-۳۵، تانک، موتور خودروهای زرهی، خودروهای جنگی و هزاران تن تجهیزات نظامی دیگر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha