• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403052717940
  • خبرنگار : 71299

مدیرکل آموزش و پرورش استان‌:

۵۰۰ مدرسه ایلام در مسیر تردد زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند

۵۰۰ مدرسه ایلام در مسیر تردد زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند

ایسنا/ایلام مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ۵۰۰ مدرسه این استان در مسیرهای تردد زوار اربعین حسینی برای اسکان موقت، استراحت، پذیرایی و پارک خودروی زوار در نظر گرفته شده است.

علی درویشی با اشاره به اقدامات این اداره کل برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰ مدرسه به صورت شبانه‌روزی و عملیاتی کار خدمات‌رسانی به زوار را انجام‌ می‌دهند و ۳۵۰ مدرسه دیگر نیز در روزهای اوج تردد زوار و موج برگشت وارد چرخه خدمات‌رسانی بر اساس حجم آمد و شد زوار می‌شوند.

وی تصریح کرد: در روزهای مانده به اربعین حسینی و در موج بازگشت زوار ۲۴ موکب دانش‌آموزی نیز در سطح شهرستان‌های مختلف استان از جمله مهران و مسیرهای تردد زائران در خدمات‌رسانی به زوار فعالیت خواهند داشت.

درویشی از فعالیت بیش از ۲ هزار نفر روز دانش آموز در موکب‌های استان تا زمان بازگشت زوار در این استان خبر داد و گفت: همه ظرفیت‌های مدارس و آموزش پرورش استان برای خدمات رسانی مطلوب به زوار اربعین پای کار آورده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه این تعداد مدرسه ظرفیت اسکان یک هزار نفر روز را در ایام اربعین حسینی دارند، یادآور شد: همچنین ظرفیت پارک حدود ۲ هزار خودرو به صورت روزانه در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش این استان ایجاد شده است.

درویشی بیان کرد: علاوه بر پذیرایی و خدمات اسکان به زائران اجرای برنامه های جنبی و فرهنگی مختلف نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: همچنین ۲۵ واحد آموزشی و حیاط و محوطه آن‌ها نیز در اختیار دستگاه‌های خدمت رسان اربعین در شهر مهران قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha