• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403052717887
  • خبرنگار : 71036

/این خبر به‌روزرسانی شد/

همگام با زوار،۷ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

همگام با زوار،۷ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

ایسنا/تهران آنچه می‌خوانید اخبار امروز شنبه ۲۷ مرداد درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

سیستان و بلوچستان-تدابیر خوبی برای جابجایی زائران اربعین در سیستان و بلوچستان انجام شده است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با قدردانی از اقدامات مسوولان راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جهت انتقال زائران اباعبدالله الحسین(ع) از زاهدان به خرمشهر از طریق ناوگان ریلی برای شرکت در مراسم اربعین، گفت: تدابیر بسیار خوبی برای جابجایی زائران اربعین در این استان انجام شده است.

رضا شریفی امروز در مراسم بدرقه زائران سیدالشهدا در راه‌آهن جنوب شرق در زاهدان از زائران سیدالشهدا درخواست کرد که برای جاماندگان، جبهه مقاومت، مردم غزه و مظلومان جهان دعا و این فرصت و توفیق را قدر و مغتنم بشمارند.

سمنان - انجام پرواز زوار از سمنان / گرفتن مجوز پرواز دوم 

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان با اشاره به استقبال مردم از نخستین پرواز امسال این فرودگاه به مقصد فرودگاه نجف، از گرفتن مجوز دومین پرواز به همین مقصد در ایام اربعین خبر داد.

رئیس ستاد اربعین استان:
زائران اربعین خراسان شمالی به جای مهران از گذر سایر مرزها عبور کنند

رئیس ستاد اربعین خراسان شمالی تاکید کرد: به دلیل ازدحام زیاد جمعیت در مهران، زوار خراسان شمالی به سایر مرزها و ترجیحا مرز خسروی برای خروج از کشور مراجعه کنند.

حسن ناهیدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: موکب امام زادگان و بقاع متبرکه که به همت اداره کل اوقاف خراسان شمالی در میدان اربعین پایانه مرزی مهران برپا شده است، روزانه ۱۲هزار خدمت به زائر را  اعم از اسکان و تغذیه انجام می‌دهد. 

۶۲۵۰زائر از زنجان به مرزهای مهران و خسروی اعزام شدند

 معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طبق آخرین آمار اعلامی ۶۲۵۰ مسافر از زنجان به مرز مهران و خسروی اعزام شدند.

غلامرضا کرمی، عنوان کرد: این تعداد مسافر از مبادی شهرستان‌های زنجان با ۲۸۹ دستگاه ناوگان عمومی مسافری به مرز مهران و خسروی اعزام شدند.

وی گفت: در یازدهمین روز سفر، ۱۱۱۴ مسافر با ۵۰ ناوگان اتوبوسی به مرز مهران و ۸۲ مسافر با ۶ دستگاه ناوگان عمومی به مرز خسروی عزیمت کرده‌اند.

کرمانشاه - افزایش ترافیک محورهای تردد زوار / آغاز بازگشت زائران از ۳ روز دیگر

رئیس پلس راه استان کرمانشاه از افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در محورهای تردد زوار در استان خبر داد.

سرهنگ عبدالحسین زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به شروع موج بازگشت زوار از سه روز دیگر، گفت: براساس تجارب سال‌های گذشته، از حدود پنج روز مانده به اربعین موج بازگشت زوار آغاز می‌شود و از آن به بعد، محورهای بازگشت با افزایش تردد مواجه خواهند شد. این موج در روزهای دوم تا ششم مرداد ماه به اوج خود می‌رسد. بنابراین توصیه می‌شود زوار سفر خود را به نحوی زمان‌بندی کنند که تا حد امکان به این موج برنخورند.

لرستان - فعالیت ۱۴ تیم بازرسی بهداشت مواکب و زائرسراها

رئیس گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از فعالیت ۱۴ تیم بازرسی بهداشت محیط از مواکب، زائرسراها، رستوران‌ها و مراکز بین راهی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی در استان خبر داد.

ایلام- تردد بیش از ۱۷۲ هزار زائر طی ۲۴ ساعت گذشته از مرز مهران‌

‌فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه بیش از ۱۷۲هزار زائر ‌طی ۲۴ ساعت گذشته از مرز مهران تردد داشته‌اند، گفت: با توجه به گرمی هوا زائران مدت زمان کمتری را در کشور عراق بمانند و بازگشت خود را مدیریت کنند.

سردار «جمال سلمانی» در این خصوص اظهار کرد: پلیس آماده ارائه خدمات به زائران در مرز مهران است و هم اکنون تردد روان است و زائران در کمال سلامت و امنیت به آن سوی مرز هدایت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته تعداد ۶۷هزار نفر از زائران از طریق مرز مهران به کشور عزیزمان بازگشته اند، اضافه کرد: توصیه ما به زائران حسینی این است با توجه به گرمی هوا، مدت زمان کمتری را در کشور عراق حضور داشته باشند و بازگشت خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

خوزستان- خدمات‌رسانی‌ شبانه‌روزی‌ به زائران در مسیر چذابه و شلمچه

‌مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به زائران در سطح استان در مسیر مرزهای چذابه و شلمچه خبر داد.

وحید شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح اربعین امسال جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان در کنار دیگر برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف، مهم‌ترین ماموریتی که در زمینه سفرهای زائران رابعین دارد، عملیات امداد و نجات است و در این راستا از پنج مبدا ورودی و راه‌های مواصلاتی خوزستان تا دو شهرستان دشت آزادگان و خرمشهر، در پایگاه‌های امداد و نجات سطح استان خوزستان آماده ارائه خدمات شبانه‌روزی به زائران هستیم.

لرستان - اجرای طرح «مرهم زائر» و جمع‌آوری اقلام دارویی برای اربعین

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر لرستان از اجرای طرح «مرهم زائر» در استان خبر داد.

محمد قدمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برنامه‌های این جمعیت برای اربعین، بیان کرد: در طرح مرهم، افرادی که داروهای مازاد در خانه داشته باشند یا توانایی خرید اقلام دارویی مورد نیاز را برای ایام اربعین دارند، می‌توانند این اقلام را به پایگاه‌های هلال‌ احمر محل سکونت خود تحویل دهند. این طرح، چند هفته پیش در استان لرستان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

استقرار روحانی و مبلغ در مواکب مسیر تردد زوار اربعین در کرمانشاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به استقرار روحانی و مبلغ در موکب‌های مسیر تردد زوار در استان کرمانشاه، گفت: برنامه ریزی شده تا درتمام مواکبی که قابلیت اقامه نماز و اسکان دارند، روحانی و مبلغ حضور داشته باشد.

میرزایی افزود: تاکنون به ۲۳ موکب برپا شده در مسیر تردد زوار اربعین که قابلیت اقامه نماز دارند، مبلغ یا روحانی اعزام شده است.

وی ادامه داد: از روحانیون و مبلغان مستقر در موکب‌ها خواسته شده در کنار پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی، در صورتی که مجالی پیدا کردند حتما موضوعاتی مثل گفتمان مقاومت را به عنوان اولویت اول جهان اسلام مطرح کنند.

میرزایی همچنین با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی در موکب‌های مسیر تردد زوار در استان کرمانشاه، گفت: در موکب‌های مسیر تردد زوار اربعین کارهای ویژه‌ تبلیغی برای کودکان و نوجوانان، بانوان و... در نظر گرفته شده است.

همگام با زوار،۷ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

خوزستان- ثبت تردد ‌بیش‌ از ۸۰۶ هزار زائر اربعین از مرزهای خوزستان

‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از ثبت تردد ۸۰۶ هزار و ۳۹۷ زائر اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان از ۱۶ تا ۲۶ مردادماه خبرداد.

محمد جولانژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی خوزستان از ۱۶ تا ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این مدت ۱۴۹ هزار و ۶۵ زائر ایرانی وارد شده‎‌اند که ۳۴ هزار و ۵۶۹ نفر از مرز چذابه و ۱۱۴ هزار و ۴۹۶ زائر از مرز شلمچه بوده است.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی خروج ۶۰۰ هزار و ۸۵۲ زائر ایرانی ثبت شده است که از این تعداد ۴۹۱ هزار و ۴۷۲ نفر از مرز شلمچه و ۱۰۹ هزار و ۳۸۰ زائر از مرز چذابه خارج شده‌اند.

جولانژاد ادامه داد: در این مدت ۳۶ هزار و ۳۷۲ زائر خارجی از دو پایانه مرزی خارج شده است که ۲۶ هزار و ۴۰۸ زائر از شلمچه و ۹۹۶۴ نفر از چذابه تردد کرده‌اند. همچنین در این بازه ۲۰ هزار و ۱۰۸ زائر خارجی وارد شده‌اند که از این تعداد ورود ۱۵ هزار و ۹۰۸ نفر از پایانه مرزی شلمچه و ۴۲۰۰ نفر از پایانه مرزی چذابه ثبت شده است.

وی با اشاره به ثبت تردد زائران اربعین حسینی در روز ۲۶ مرداد اظهار کرد: در این روز تردد ۱۵۹ هزار و ۵۸۳ نفر از دو پایانه مرزی خوزستان ثبت شده است.

ایلام- ساماندهی ۱۰ زائر گمشده در مهران‌

‌مدیرکل بهزیستی استان ایلام از ساماندهی ۱۰ زائر گمشده توسط ستاد این اداره کل مستقر در مرز مهران خبر داد.

«حسین نورعلیوند» در این خصوص اظهار کرد: پس از دریافت گزارش گمشدگی این افراد به همت امدادگران و کارکنان این مجموعه در مهران تلاش برای بازگشت آن‌ها به شهرهای محل سکونت و تحویل آنها به خانواده‌هایشان انجام شده است.

وی با ذکر اینکه برای انتقال برخی از این افراد تامین خودرو نیز انجام شده، ادامه داد: علاوه بر این تاکنون اشیاء گمشده شامل ۲۴مورد ساک دستی، ۱۴مورد کوله پشتی، ۶۹ عدد کارت بانکی، ۱۲عدد کارت ملی و سایر اشیا به تعداد چهار مورد از وسایل زائران تحویل این ستاد شده است.

فارس- خدمت‌رسانی موقوفات فارس به زائران اربعین

‌مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هم در داخل کشورمان و هم در کشور عراق از محل موقوفات با نیات مرتبط این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت: با شروع پیاده‌روی بزرگ اربعین و حضور خیل عاشقان امام حسین(ع) در این حماسه بزرگ حسینی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش مربوط به اطعام و عزاداری و تعزیه‌داری امام حسین(ع)، چندین موکب را در کشورمان و کشور عراق برای پذیرایی از زوار امام حسین(ع) برپا کرده و پذیرای زائران اربعین است.

ایلام- ترافیک سنگین در مسیر سرابله به ایلام در محدوده تونل آزادی ایلام

‌رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: با توجه به استقبال زائران اربعین  حسینی (ع) به مرز مهران و هم چنین بازگشت زوار از عراق، محدوده تونل آزادی، محور ایلام به سرابله حجم ترافیک بالایی دارد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی در این خصوص  اظهار کرد: با نزدیک شدن به اربعین حسینی و حجم ترددها به استان راه دو طرفه و  به جهت مجزا نبودن مسیر محدوده تونل آزادی با حجم ترافیک بالایی از دو مسیر رفت و برگشت مواجه می‌شود و موجب انسداد راه و گره ترافیکی در این محدوده خواهد شد.

ایلام- پایانه شهید رئیسی (برکت) مهران بازگشایی شد

‌معاون عمرانی استانداری ایلام از بازگشایی پایانه شهید رئیسی (برکت) خبر داد.

سعید هژبری امروز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳، در حاشیه نشست هماهنگی در خصوص راه‌اندازی پایانه شهید رئیسی (برکت) به خبرنگاران اظهار کرد:  آخرین وضعیت این پایانه در جلسه مورد بررسی قرار گرفت، خوشبختانه اقدامات خوبی برای بهبود وضعیت آن انجام شده است.

ایلام- تردد یک میلیون و ۱۱۱ هزار زائر اربعین از مرز مهران

‌معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه تردد از مرز بین‌المللی مهران از ابتدای ماه صفر تا کنون به بیش از یک میلیون و ۱۱۱ هزار نفر افزایش‌یافته است، گفت: تردد در این مرز روان است.

‌محمد سبحان حسنی صبح امروز ۲۷ مرداد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در حال حاضر تردد از مرز مهران روان است، اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته بیش از ۲۴۱ هزار نفر از پایانه مرزی شهید حاج‌قاسم سلیمانی مرز مهران تردد کرده‌اند.

خراسان شمالی-۶۹۱۴ گذرنامه برای زائران اربعین حسینی خراسان‌شمالی صادر شده است

فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای ۴۳۰۰ گذرنامه زیارتی و ۲۶۱۴ گذرنامه بین‌المللی صادر شده است.

سردار سعید مطهری زاده با اشاره به قانون داشتن ۶ ماه اعتبار گذرنامه گفت: به منظور تسهیل در سفر زائران اربعین، این امکان فراهم شده کسانی که گذرنامه آنها کمتر از ۶ ماه اعتبار دارند تنها از مرز زمینی می‌توانند به کشور عراق سفر کنند.

ایلام- موکب فرهنگی هنری «شین» برنامه‌های خود برای زائران اربعین را آغاز کرد

‌ معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: موکب هنرمندان ایران  و ایلام در دومین سال متوالی مورد استقبال خوب زائران اربعین حسینی قرار گرفته است.

حسن اسدی‌نیا امروز شنبه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۳، در محل موکب هنرمندان ایلام و ایران (شین) در گفت‌وگو با خبرنگاران در محل برگزاری این موکب گفت: موکب هنرمندان ایران و ایلام مستقر در سه‌راهی کارزان، کارخانه سیمان از ۲۵ مردادماه فعالیت خود را آغازکرده‌ که خوشبختانه با استقبال چشمگیر زائران اربعین حسینی قرار گرفته است.

 وی افزود: این موکب به مدت ۱٠ روز در بین زائران ابا عبدالله (ع) با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی اقدام خواهد کرد.

ایلام- ۵۰۰ مدرسه ایلام در مسیر تردد زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند

‌مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ۵۰۰ مدرسه این استان در مسیرهای تردد زوار اربعین حسینی برای اسکان موقت، استراحت، پذیرایی و پارک خودروی زوار در نظر گرفته شده است.

علی درویشی با اشاره به اقدامات این اداره کل برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰ مدرسه به صورت شبانه‌روزی و عملیاتی کار خدمات‌رسانی به زوار را انجام‌ می‌دهند و ۳۵۰ مدرسه دیگر نیز در روزهای اوج تردد زوار و موج برگشت وارد چرخه خدمات‌رسانی بر اساس حجم آمد و شد زوار می‌شوند.

کرمانشاه _تردد زوار از مرز خسروی از ۲۷۰ هزار نفر گذشت

سید شهرام کهریزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته(جمعه، ۲۶ مرداد) ۲۷۰ هزار و ۶۲۷ نفر از مرز خسروی تردد کرده‌اند، گفت: انتظار داریم هرچه به روزهای منتهی به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، تردد زوار افزایش یابد.

وی اظهار کرد: روز گذشته ۷۲ هزار و ۶۱۸ نفر از مرز خسروی تردد داشتند که از این تعداد ۶۰ هزار و ۲۵۸ نفر خارج و ۱۲ هزار و ۳۶۰ نفر از این مرز وارد کشورمان شدند.

اعزام ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری کرج برای مراسم اربعین

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج از خدمت‌رسانی ۱۵۰دستگاه اتوبوس به زائران حسینی خبر داد.

محسن‌ امیدوارحسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خداوند را شاکریم که امسال نیز توفیق خدمت به زائران حسینی را به این سازمان اعطا کرد.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت ناوگان اتوبوس‌های شهری سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج در مراسم اربعین استفاده حداکثری خواهد شد، افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی صورت گرفته این سازمان امسال اعزام ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برعهده گرفته است.

انتقال مواکب اربعین خراسان جنوبی توسط ۱۶۰ دستگاه ناوگان باری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ازخدمت رسانی ۱۶۰ دستگاه ناوگان باری استان به صورت داوطلبانه برای انتقال موکب ها و تجهیزات مورد نیاز خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) خبرداد.

اسد اله جلال زاده، امروز شنبه ۲۷ مرداد گفت: شرکت‌های حمل و نقل کالای استان برای مشارکت در اجرای این طرح بدون اخذ کمیسیون شرکت، به صورت رایگان برای ناوگان اعزامی به مقصد عراق بارنامه صادر می‌کنند. 

همدان _۱۵ موکب ملایر پذیرای یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر اربعین حسینی

مسئول ستاد مردمی اربعین ملایر از برپایی ۱۵ موکب در این شهرستان خبر داد و پیش بینی کرد امسال یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مسیر ملایر عبور و از خدمات این موکب‌ها بهره‌مند شوند.

باقری ادامه داد: موکب فاطمه الزهرا(س) در بهشت هاجر ملایر، موکب علی بن موسی الرضا(ع) در زنگنه، موکب امامزاده عبدالله و سعید روستای آورزمان در گلزار شهدای روستا، موکب قمر بنی‌هاشم روستای توچغار در ابتدای روستا، موکب امام رضا در مسیر برگشت تالار الماس، موکب حضرت رقیه روستای دهنو آورزمان، موکب العباس روستای حسین‌آباد ناظم، موکب خدام‌الحسین روستای کرتیل‌آباد، موکب امام حسن مجتبی روستای نمازگاه و موکب حضرت ابوالفضل انوج و موکب ام البنین روستای پری، موکب شهید صیاد شیرازی روستای نازول و موکب امام حسن عسگری سامن در سطح شهرستان فعالیت می کنند.

همگام با زوار،۷ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

سیستان و بلوچستان-خدمت رسانی ۲۳ گروه جهادی نیکشهر به زوار پاکستانی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۳ گروه جهادی ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان به صورت شبانه روزی و عملیاتی کار خدمات رسانی به زوار پاکستانی را انجام‌ می‌دهند.

سرهنگ پاسدار حسین نکوئی امروز شنبه در بازدید از روند خدمت رسانی به زوار پاکستانی اظهار کرد: موکبی برای اسکان موقت، استراحت، پذیرایی زوار پاکستانی در محل سه راهی شهرستان نیکشهر در نظر گرفته شده است.

سیستان و بلوچستان- تعیین مکان‌های مختلف برای پذیرایی از زائران اربعین پاکستانی در زاهدان

فرماندار زاهدان گفت: در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین مکان‌هایی برای استقرار آنها در این شهر مشخص و پذیرایی از عزاداران حسینی با تمام قوت در حال انجام است.

علیرضا شهرکی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به استقرار مکان‌هایی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی، افرادی که از مرز میرجاوه وارد می‌شوند در زائرسرای زاهدان اسکان می‌یابند.

همگام با زوار،۷ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

سیستان وبلوچستان- راه اندازی قطار مسافری فوق العاده زاهدان - خرمشهر و برعکس

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: همزمان با مراسم پیاده روی اربعین قطار مسافری فوق‌العاده زاهدان - خرمشهر و برعکس آن، راه اندازی شد.

حمید بهادری در گفت وگو با ایسنا، از اعزام قطار مسافری فوق العاده زاهدان - خرمشهر و برعکس آن خبر داد و افزود: توفیق شد تا در جهت انتقال زائران اباعبدالله الحسین علیهم السلام بتوانیم به مردم سیستان و بلوچستان خدمت کنیم.

آغاز پویش «شوق زیارت» در چهارمحال و بختیاری

قائم‌مقام کمیته امداد چهارمحال و بختیاری از آغاز پویش «شوق زیارت» در راستای تأمین هزینه‌های حضور نیازمندان در راهپیمایی اربعین خبر داد.

سید مهدی هاشمی ۲۷ مردادماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پویش شوق زیارت در راستای رساندن کمک‌های مردمی به نیازمندانی است به دلیل ناتوانی مالی از شرکت در راهپیمایی اربعین جا مانده‌اند.

همدان- جابه‌جایی بیش از ۶۰۰۰ زائر در همدان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: از ابتدای طرح اربعین حسینی از ۱۶ مرداد تاکنون بیش از ۴۸ هزار مسافر و ۶۰۰۰ زائر از مبدا استان همدان به اقصی نقاط کشور جابه‌جا شده‌اند.

مهرداد آهکی گفت: همزمان با آغاز طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳ تعداد ۶۲۷۳ زائر در قالب ۳۰۱ سفر از استان همدان به مرز مهران  اعزام شده اند که شامل ۲۳۰ سفر با ناوگان اتوبوسی با ۵۰۹۴ زائر و ۶۸ سفر با ناوگان میدل باس و مینی بوس با جابه جایی ۱۱۷۹ زائر بوده که این خدمات تا پایان طرح و بازگشت کامل زوار اربعین حسینی همچنان ادامه خواهد داشت.

کرمانشاه _زوار مراقب گزش مار و عقرب باشند

کارشناس حیات وحش محیط زیست کرمانشاه با توصیه به زوار در خصوص مراقبت از گزش مار و عقرب در مناطق گرمسیر، بهترین راهکار پیشگیری را استفاده از اسپری‌های دورکننده حشرات دانست.

کارشناس حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد مارها غیرسمی و نیمه سمی بوده و نیش آنها کشنده نیست، تاکید کرد: نیش عقرب نیز به طور معمول مرگ‌آور نیست.

وی توصیه‌هایی برای پیشگیری از گزش مار و عقرب به زوار داشت و افزود: استفاده از اسپری‌ها و مواد دور کننده حشرات برای جلوگیری از گزش عقرب و مار مفید است. همچنین مواد بودار دیگر نیز از جمله برخی انواع سوخت برای دور کردن گزندگان مناسب است.

اسماعیلی با بیان اینکه افراد بعد از گزش گزندگان و خصوصاً مار دو ساعت فرصت دارند خود را به مراکز درمانی برسانند، افزود: توصیه می‌شود در حد امکان ظاهر گزنده خصوصاً مار در ذهن فرد بماند تا بتوان متناسب با نوع گونه، ‌پادزهر آن را دریافت کرد.

همگام با زوار،۷ روز مانده تا اجتماع عظیم اربعین

سیستان و بلوچستان تنها دسترسی زمینی زائران پاکستانی به کربلای معلی

ایسنا/سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان تنها مسیر زمینی ورود زائران پاکستانی به کشور عراق است که زائران پاکستانی از طریق مرزهای میرجاوه و ریمدان که در شهرستان دشتیاری قرار دارد، وارد کشور می شوند.

به گزارش ایسنا، طبق مشاهدات خبرنگار ما خدمت رسانی به زوار پاکستانی به خوبی در حال انجام است، زائران در بدو ورود به خاک ایران توسط مرزبانان ایرانی مورد پذیرایی قرار می گیرند و سپس جهت ادامه سیر مراحل قانونی آنها را به گیت های بعدی راهنمایی می کنند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان گفت: تیم های سلامت مستقر در پایانه مرزی میرجاوه، زائر پاکستانی را غربالگری سلامت می‌کنند.

علی عبدالرزاق‌نژاد افزود: از  نیمه مردادماه تاکنون زوار پاکستانی که از مرز میرجاوه وارد کشور شدند و بر اساس نظام مراقبت سندرمیک بیماری‌ها مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی افزود: ۶ موکب سلامت دراستان سیستان و بلوچستان برای ارائه خدمات سلامت به زوار پاکستانی برپا شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه نیز گفت: زائرانی که در بدو ورود به مرز کشورمان دچار علائم ابتلا به بیماری باشند بلافاصله جهت درمان آنان اقدام و در صورت نیاز به درمان تخصصی به بیمارستان دارالشفاء میرجاوه اعزام می شوند.

دکتر محمد کریمی افزود: چند تن از زائران پس از معاینه توسط پزشک مستقر در موکب سلامت پایانه مرزی میرجاوه برای انجام روند درمان به بیمارستان بین المللی دارالشفاء این شهر منتقل و تحت درمان قرار گرفت و با سلامتی کامل ترخیص شد.

دکتر کریمی افزود: بیمارستان دارالشفا میرجاوه تنها بیمارستان بین المللی مرزی ۳۲ تختخوابی کشور است که مجوز پذیرش بیمار خارجی را دریافت کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان نیز گفت: انتقال زائران پاکستانی اربعین حسینی از مرز ریمدان به مرزهای غرب کشور با ۲۵۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جنوب استان در حال انجام است.

شهرام مبارکی با اشاره به آغاز انتقال زائران پاکستانی اربعین حسینی به مرزهای غربی کشور افزود: با توجه به استقبال پرشور زوار پاکستانی از مرز ریمدان، ناوگان حمل و نقل عمومی تحت نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان با تمام ظرفیت خود مشغول خدمت رسانی به زوار عزیز است.

وی ادامه داد: در همین راستا بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ،۱۰۰ دستگاه مینی بوس و ۵۰ دستگاه سواری کرایه بین شهری به صورت مستمر در حال جابجایی زوار به سمت مرزهای غربی کشور هستند.

توصیه‌های بهداشتی برای زائران اربعین

ایسنا/زنجان سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با تاکید بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و ایمنی توسط زائران اربعین، گفت: عمل به این توصیه‌ها، ضمن تأمین سلامتی زائران در مسیر پیاده‌روی، تجربه‌ای آرام و ایمن برای آن‌ها به ارمغان خواهد داشت.

ملیحه نقدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: زائران در سفر معنوی اربعین، علاوه بر استفاده از کوله‌پشتی مناسب و دارای بندِ کمری، از سنگین کردن کوله‌پشتی جلوگیری کرده و از کلاه و عینک آفتابی در طول روز، به ویژه در ساعات گرم (ساعت ۱۰ الی ۱۶) استفاده کنند.

وی تصریح کرد: زائران برای جلوگیری از کم‌آبی، آب آشامیدنی با بسته‌بندی بهداشتی مصرف کرده و علاوه بر جوشاندن مواد غذایی کنسروی قبل از مصرف، از استفاده از این نوع مواد غذایی به‌صورت سرد جدا خودداری کنند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان به زائران توصیه کرد: همچنین از مصرف مواد خوراکی فاقد بسته‌بندی و مشخصات بهداشتی مانند آب، یخ، شربت، آبمیوه، سالاد و سبزیجات فله پرهیز کنند و افراد دیابتی نیز خوردن ۶ وعده غذای سبک را جایگزین ۳ وعده کنند.

لرستان - استقرار ۱۸ موکب‌ استان در کربلا

رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات لرستان از استقرار ۱۸ موکب‌ این استان در کربلا خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha