• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403052717884
  • خبرنگار : 50975

طرح هادی برای ۸۳ روستای چهارمحال و بختیاری در دست اقدام است

طرح هادی برای ۸۳ روستای چهارمحال و بختیاری در دست اقدام است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری، اجرای طرح هادی در ۸۳ روستا با اعتباری بالغ‌ بر یک میلیارد و ۱۲۳ میلیون و ۴۸۹ هزار ریال در دست اقدام است.

فرشید ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه طرح هادی، طرحی است که با هدف ساماندهی و اصلاح بافت روستاها و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف مانند مسکونی، تجاری، کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را تعیین می‌کند، اظهار کرد: از اهداف طرح هادی روستایی می‌توان به ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها باتوجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد، همچنین تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاه نیز از اهداف این طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری هدایت وضعیت فیزیکی روستاها، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی را از دیگر اهداف طرح هادی روستایی دانست و عنوان کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون تعداد ١٠٩٩ طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر٤٠ میلیارد تومان در استان تهیه و بازنگری شده است.

وی در خصوص روند تهیه و بازنگری طرح هادی در دولت سیزدهم، افزود: ٢٣٦ طرح با اعتبار ٢٨ میلیارد تومان در دولت سیزدهم تهیه و بازنگری شده است.

ریاحی در خصوص اجرای طرح هادی در روستاهای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون در ۳۷۱ روستا طرح انجام شده است.

طرح هادی برای ۸۳ روستای چهارمحال و بختیاری در دست اقدام است

 ۷۰۹ جلد سند روستایی و شهری در سال جاری صادر شده است

وی گفت: در همین خصوص با استفاده از ۳۶ هزار و ۹۲۴ تن قیر رایگان، معابر ۳۴۰ روستا آسفالت شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه در راستای قانون الحاق، موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تعداد ۹۱هزار و ۲۶ فقره اسناد مالکیت روستایی وشهری ( در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ) صادر شد، تصریح کرد:  ۱۱هزار و ۸۱۵ فقره اسناد مالکیت روستایی وشهری در دولت سیزدهم صادر شده است.

وی بیان کرد: صدور اسناد با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام شده است که در سال‌جاری تاکنون ۷۰۹ جلد سند روستایی و شهری صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خاطر نشان کرد: ۴۲۰۰ کیلومتر معبر روستایی در این استان وجود دارد که تاکنون ۹۰۰ کیلومتر آن‌ها بهسازی و مابقی نیز در دست پیگیری است که به محض تامین اعتبار اقدامات لازم انجام خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha