• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403052717877
  • خبرنگار : 50300

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان عنوان کرد

ضرورت توسعه ‌سازمان‌ قضایی نیروهای مسلح

ضرورت توسعه ‌سازمان‌ قضایی نیروهای مسلح

ایسنا/خوزستان رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان بر ضرورت توسعه این سازمان تاکید کرد.

یوسف مسیبی آلاشتی گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوزستان یکی از استان‌های مهم از بعد قضایی است که به علت مسایل جنگ و دفاع مقدس و پس از آن به دلیل وجود مرزهای آبی و خاکی جایگاه بسیار بالایی در این حوزه دارد.

وی ادامه داد: سازمان قضایی نیروهای مسلح در گذشته مرجع نظامی بود و از سال ۱۳۶۱ به عنوان مرجع قضایی به دادگستری الحاق شد و اکنون یکی از دادگاه‌های اختصاصی است. این سازمان به تخلفات نظامی در پادگان‌ها و شکایات مردم علیه نیروهای نظامی و اطلاعاتی و همه ارگان‌های نظامی رسیدگی می‌کند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان گفت: باید بازنگری جدی درباره صلاحیت این سازمان شود و اگر قانون اساسی در جریان اصلاحات قرار گیرد یکی از ضرورت‌ها، سازمان قضایی است. نیاز است این سازمان در سطح کشور به صورت شهرستانی و ناحیه‌ای توسعه پیدا کند چون یکی از ارکان اساسی قانونی حفظ حقوق عامه است و مردم دسترسی راحت تری داشته باشند.

مسیبی عنوان کرد: یکی از مشکلات، تصریح قانون به صلاحیت دادگستری برای رسیدگی به تخلفات ضابطین و جرایم مشهود است. در ابتدای انقلاب، با توجه به شرایط خاص، به جرایم ضابطین هم در دادگستری رسیدگی می‌شد اما باید صلاحیت‌ها به این مرجع داده شود، چرا که شرایط فعلی نافی حقوق اجتماعی است و سیستم قضایی را تضعیف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مساله قضاوت به صورت برخط و در دولت الکترونیک نیامده است. قوه قضاییه خدمات بسیار خوبی انجام داده است اما این خدمات به روز نشد و ارتباط قاضی با مردم باید بیش از این تسهیل شود.

مسیبی با اشاره به مقوله رشوه، پورسانت و امتیازاتی که ممکن است مامور دولت دریافت کند، گفت: از نظر شرعی، رشوه‌دهنده و رشوه‌گیرنده هر دو در جهنم هستند. این‌گونه امتیازات از جیب فقیر و یتیم داده می‌شود و غیر قابل گذشت و جبران است. جامعه ما روزی ساخته خواهد شد که مردم احساس مسئولیت داشته باشند و مسئولیت اجتماعی و فرهنگی را بدانند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح خوزستان با اشاره به ضرورت مطالبه‌گری توسط خبرنگاران، گفت: خبرنگار وظیفه ای بسیار قوی دارد و در کار خود به نوعی قضاوت می‌کند و علاوه بر آن نقش فرهنگ‌سازی را هم برعهده دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha