• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403052717874
  • خبرنگار : 50038

تجلی عشق و شور به حسین (ع) در پذیرایی از زوار اربعین

اینجا، موکب فاطمة الزهرای ملایر؛ لطفاً توقف کنید...

اینجا، موکب فاطمة الزهرای ملایر؛ لطفاً توقف کنید...

ایسنا/همدان این روزها از سمت اراک به ملایر، ابتدای بهشت هاجر که می‌رسید لطفاً توقف کنید...، چراکه عده‌ای به عشق اباعبدالله الحسین علیه السلام گردهم جمع شده‌اند تا عطش زیارت کربلا را اینجا در ملایر در سایه خدمت به زوار آقایشان حسین علیه السلام تسکین دهند.

اینجا در موکب فاطمة الزهرای ملایر؛ کمی توقف کنید تا شور و حرارت و عشق به خدمت در زیر پرچم سیدالشهدا را به نظاره بنشینید، اینجا فقیر و غنی، کودک و نوجوان و جوان و میانسال، استاد دانشگاه، پزشک، رئیس بانک، معلم بازنشسته، کارگر شهرداری و یا هر فرد عادی دیگر، همه با هم برابرند.

وقتی پای خدمت به اهل بیت(ع) به میان می‌آید، همه گوی سبقت را از هم می‌ربایند، اینجا در موکب فاطمة الزهرا(س) ملایر همه در تلاش هستند که بهترین پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین صورت بگیرد، سفره پر برکت حسین علیه السلام  پهن است و همه زیر لوای مهر و محبت این خاندان با کرامت، تا روز اربعین سیراب می‌شوند.

اینجا، موکب فاطمة الزهرای ملایر؛ لطفاً توقف کنید...

موکب فاطمة الزهرا(س) ملایر، خادمانش از جنس خلوص و سادگی و صفا هستند، این ایستگاه صلواتی که از سال ۱۳۹۵ به همت خیرین و همشهریان ملایری با هدف مقابله و کمک رسانی در بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و بیماری‌های همه گیر با هدف خدمات رسانی گسترده به همشهریان، همنوعان و هم‌وطنان ایجاد شده است، امروز سطح خدمات دهی آن بسیار گسترده شده و از ملایر پا فراتر نهاده و در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در ایام مختلف سال به بهانه‌های گوناگون با همدلی و همراهی وصف ناپذیر از بحران‌های مختلف گرفته مثل سیل و زلزله تا دهه محرم و صفر و البته ایام پیاده‌روی اربعین، با برپایی چایخانه و آشپزخانه به صورت ۲۴ ساعته به همشهریان و زوار اباعبدالله الحسین خدمات رسانی می‌کند.

اینجا، موکب فاطمة الزهرای ملایر؛ لطفاً توقف کنید...

مسئول موکب فاطمه الزهرای ملایر با بیان اینکه در حال حاضر در این موکب ۴۳۰ نفر خادم در ایام مختلف سال به بهانه مناسبت‌های مختلف به عشق ائمه اطهار(ع) و خدمات رسانی به نیازمندان، زوار و محرومین مشغول خدمت هستند، افزود: تعداد خدام ما در ابتدای زلزله رودبار و منجیل ۶۵ نفر بود و در زلزله بم به ۸۵ نفر رسید و اکنون ۴۳۰ نفر خادم به صورت رایگان در این ایستگاه صلواتی مشغول فعالیت هستند.
حمیدرضا زمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه همه نیروهای ما افراد متخصص و پای کار هستند، افزود: در میان ما مکانیک، آتش‌نشان، فرهنگی، معلم  و بسیاری از تخصص‌های دیگر مشاهده می‌شود که آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در عملیات‌ها و بحران‌های مختلف برای کار جهادی آمادگی لازم را دارند.
 
زمانی با تاکید بر اینکه هدف این مجموعه و گروه جهادی تنها ارائه خدمت در بحث مذهبی و دینی نیست بلکه تلاش کرده‌ایم در راستای مقابله با بلایای طبیعی و خدمات رسانی به محرومین وارد عمل شویم، خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن ایام پیاده‌روی اربعین، خدمات رسانی موکب فاطمة الزهرای ملایر گسترده‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا خیرین فراوانی به ما کمک می‌کنند، افزود: بحث تامین آب آشامیدنی و گازکشی موکب انجام شده و ۲۲ چشمه حمام و سرویس بهداشتی با کلیه امکانات برای زوار در نزدیکی این محل احداث کرده‌ایم.

اینجا، موکب فاطمة الزهرای ملایر؛ لطفاً توقف کنید...

مسئول موکب فاطمة الزهرای ملایر به ساخت یک آشپزخانه به مساحت ۱۰۰ متر مربع با کلیه امکانات به روز و تجهیزات لازم اشاره کرد و گفت: ما آمادگی پخت ۱۲ تا ۱۳ هزار پُرس غذا را در هر وعده برای زوار داریم.

زمانی با بیان اینکه سال گذشته توسط این موکب به صورت شبانه روزی به ۷۵ هزار خدمات رسانی شد، گفت: تمام مخارج توسط کمک‌های مردمی، هیئت امنا و خیرین تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این موکب از پنجم صفر آغاز شده و تا ۲۵ صفر به همشهریان و زوار اباعبدالله الحسین(ع) به مدت ۲۰ روز خدمات رسانی و پذیرایی می‌کنیم، افزود: تمام این حضور و زحمات به عشق اباعبدالله الحسین و با نیت باقیات الصالحات برای خدام صورت می‌گیرد.

این خادم اهل بیت، با تاکید بر اینکه تمامی زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از زوار اربعین در این مکان فراهم شده است، افزود: یک سالن غذاخوری به مساحت ۲۰۰ متر مربع نیز برای پذیرایی از زوار آماده کردیم.

زمانی با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بحث احداث زیرساخت‌های لازم در این موکب هزینه شده است، اظهار کرد: فعالیت موکب کاملاً قانونی و زیر نظر فرمانداری و ستاد عتبات عالیات است.

خدمات رسانی ۱۵ موکب در ملایر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر نیز با اشاره به اینکه به مناسبت اربعین ۱۵ موکب رسمی در سطح شهرها و روستاهای ملایر به‌منظور خدمات‌رسانی به شهروندان و زائران برپا می‌شود، گفت: در این موکب‌ها برنامه‌های طبخ غذا، دادن نذری، توزیع شربت، اسکان زوار، ارائه خدمات فرهنگی، برپایی نماز جماعت، ارائه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی توسط روحانیون انجام می‌شود.

حجت الاسلام احمد فارسی در گفتگو با ایسنا؛ ادامه داد: همچنین امسال طرح  «محله‌های اربعینی» به برنامه‌های ما اضافه شده است و در این راستا ۱۵ محل این برنامه را اجرا می‌کنند، که شامل برپایی موکب‌های کوچک و ایستگاه صلواتی در پایگاه‌های مقاومت بسیج، محلات و مساجد است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه این اداره در برپایی ایستگاه‌های صلواتی و تامین امکانات و ملزومات، طرح محله‌های اربعینی را حمایت می‌کند، اظهار کرد: در ماه‌های محرم و صفر بیش از ۱۸۰ مبلغ و روحانی به شهرها و روستاها اعزام شدند.

هماهنگی و هم اندیشی موکب های اربعین حسینی ملایر

در همین راستا جلسه هماهنگی و هم اندیشی موکب های اربعین حسینی شهرستان ملایر برگزار شد و آخرین هماهنگی ها برای پذیرایی شایسته از عزاداران حسینی که از ملایر عبور می کنند، انجام شد.

 با توجه به اینکه شهرستان ملایر در مسیر عبور زائران اربعین است لذا هر ساله جمع کثیری از این زائران در موکب های شهرستان ملایر اسکان و پذیرایی می شوند.

اینجا، موکب فاطمة الزهرای ملایر؛ لطفاً توقف کنید...

مساعدت اوقاف و امور خیریه به موکب‌ها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز از مساعدت این اداره در راستای نیات واقفین و برگزاری جلسه توزیع حواله‌ مواکب شهرستان ملایر خبر داد.

حمیدرضا نوروزی در این رابطه گفت:  ۷۱۵۰ کیلوگرم برنج،  ۱۳۰۰ کیلوگرم روغن و ۶۰۰ کیلوگرم گوشت بین ۱۵ موکب واقع در شهرستان و یک موکب مستقر در کربلای معلی با صرف هزینه ای بالغ بر شش میلیارد ریال از محل عواید موقوفه مرحوم سیف الدوله تهیه و توزیع شد.

اینجا، موکب فاطمة الزهرای ملایر؛ لطفاً توقف کنید...

به‌گزارش ایسنا، سلمان اسماعیلی، فرماندار ملایربه همراه شهردار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران شهرستان از موکب‌های اربعین حسینی ملایر بازدید کرد.

در این بازدیدها فرماندار ملایر از نزدیک روند پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی را مورد بررسی و نظارت قرارداده و با فعالین موکب‌ها و مسافران و زائران بدون واسطه گفت‌و گو کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha